Τ. Θεοδωρικάκος: 10.000 κωδικοί προϊόντων ελέγχονται για παραπλανητικές εκπτώσεις και αισχροκέρδεια

Τ. Θεοδωρικάκος: 10.000 κωδικοί προϊόντων ελέγχονται για παραπλανητικές εκπτώσεις και αισχροκέρδεια

«Δέκα χιλιάδες κωδικοί προϊόντων είναι στο μικροσκόπιο της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.) και των υπηρεσιών της γενικής γραμματείας Εμπορίου» ανέφερε ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, απαντώντας στην επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Γιώργου Νικητιάδη, σχετικά «με παραπλανητικές εκπτώσεις κατά την περίοδο της black Friday».

Ο υπουργός επισήμανε ότι «έχουμε εξαπλασιάσει το ανώτερο ύψος των προστίμων» σε περιπτώσεις που διαπιστώνονται παραπλανητικές προωθητικές ενέργειες και αισχροκέρδεια. Ανέφερε ότι «το τελευταίο διάστημα έχουν επιβληθεί πρόστιμα ύψους 1,7 εκατ. ευρώ για παραπλανητικές εκπτώσεις».

Σχολίασε ότι το ΠΑΣΟΚ καταψήφισε την νομοθετική διάταξη με την οποία εξαπλασιάστηκαν τα πρόστιμα και αναρωτήθηκε «αλήθεια, τι ήταν εκείνο που σας ενόχλησε και καταψηφίσατε την αυστηροποίηση των προστίμων για όσους παραβαίνουν τη νομοθεσία;».

Ο κ. Θεοδωρικάκος, ανέφερε ότι «για την κυβέρνηση αποτελούν απόλυτη προτεραιότητα τα θέματα του κόστους ζωής, το τι μπορεί να γίνει για να αποκλιμακωθούν οι τιμές, για να ενισχυθεί η αγοραστική δύναμη των πολιτών και να αυξηθεί το διαθέσιμο εισόδημά τους, καθώς και το πώς θα στηριχθούν οι αδύναμοι συμπολίτες μας».

Κάλεσε όλα τα κόμματα επάνω σε αυτά τα προβλήματα, να συμμετάσχουν με προτάσεις σε έναν σοβαρό διάλογο και όχι «με εντυπωσιασμούς». Πολύ φοβάμαι όμως, είπε ο κ. Θεοδωρικάκος «σας το λέω ευθύτατα, δεν ενδιαφέρεστε».

Υπενθύμισε επίσης, πως όταν ανέλαβε τα καθήκοντά του είχε πει ότι «την μάχη της μείωσης των τιμών και της αύξησης του διαθέσιμου εισοδήματος, θα πρέπει να την δώσουμε όλοι μαζί. Και η Πολιτεία με τους ελέγχους, και οι πολίτες με τις επιλογές τους και ιδιαιτέρως η επιχειρηματικότητα να κατεβάσει το μεσοσταθμικό της κέρδος και να πειθαρχεί στην νομιμότητα».

Απέρριψε ότι κάνει «επικοινωνιακές επισκέψεις στην αγορά», σημειώνοντας ότι «αυτές τις ημέρες όμως «έπρεπε να πάμε στην αγορά». Οι ψηφιακοί έλεγχοι, επισήμανε ο κ. Θεοδωρικάκος «είναι πολύ πιο αποτελεσματικοί από το να πηγαίνουν συνεργεία στα καταστήματα» και «θέλουμε να έχουμε απτά αποτελέσματα». 

Ο βουλευτή του ΠΑΣΟΚ, Γιώργος Νικητιάδης, έδωσε μια σειρά από παραδείγματα παραπλανητικών εκπτώσεων, όπου οι έμποροι, τριάντα ημέρες πριν ανέβασαν τις τιμές.