Της Αθηνάς Καλαϊτζόγλου
Με ιδιαίτερα φιλόδοξους και επιθετικούς στόχους, να αποκτήσουν άμεσα μερίδιο όσο διαθέτουν σήμερα όλοι μαζί οι εναλλακτικοί πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας, εισέρχονται από την Άνοιξη στη λιανική αγορά ηλεκτρισμού τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛ.ΤΑ.). Η έγκριση της αίτησης τους από τη ΡΑΕ για άδεια προμήθειας και εμπορίας ηλεκτρικής ενέργειας βαίνει προς ολοκλήρωση, με τα ΕΛ.ΤΑ. να επιμένουν, σε πρώτη, τουλάχιστον, φάση, να κατέλθουν αυτόνομα στον τομέα αυτό.
Λίγο πριν από τις γιορτές των Χριστουγέννων τα ΕΛ.ΤΑ. υπέβαλαν στο Ρυθμιστή αίτηση, προκειμένου να εξασφαλίσουν την αναγκαία αδειοδότηση, ισχύος 350 MW. Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Κωνσταντίνος Μελαχροινός, ήδη, έχει ολοκληρωθεί η περίοδος της υποβολής ενστάσεων και παρατηρήσεων, χωρίς να καταγραφεί καμία, και η ΡΑΕ αναμένεται να εγκρίνει σύντομα τη σχετική άδεια.
Μιλώντας στο liberal.gr ο κ. Μελαχροινός διευκρίνισε ότι τα ΕΛ.ΤΑ. δεν προτίθενται να κατασκευάσουν μονάδα παραγωγής, ούτε να κάνουν εισαγωγές ενέργειας. Τους πελάτες τους θα εξυπηρετούν με αγορές ενέργειας μέσω του pool. Επιλογή, εξάλλου, των ΕΛ.ΤΑ. είναι να εισέλθουν στην αγορά αυτόνομα, χωρίς καμία συνεργασία με άλλον εναλλακτικό πάροχο, την οποία, ωστόσο, δεν αποκλείουν μετά από 2-3 χρόνια.
Τα ΕΛ.ΤΑ. θα απευθυνθούν αποκλειστικά στη χαμηλή τάση, πανελλαδικά, συμπεριλαμβανομένης και της οικιακής κατανάλωσης. Σχεδιάζουν να προσφέρουν ένα πακέτο, το οποίο θα περιλαμβάνει προμήθεια ηλεκτρισμού και συνδυασμό προϊόντων από τη γκάμα της δραστηριοποίησης τους σήμερα. Αυτό το μίγμα πώλησης, το οποίο δεν αποκαλύπτεται, σχεδιάζεται τώρα από την ομάδα μάρκετινγκ της εταιρίας και με την έγκριση της άδειας θα γίνει ειδική καμπάνια για την προώθηση του.
Γιατί εισέρχονται τα ΕΛ.ΤΑ. στη λιανική του ρεύματος; «Γιατί μπορούμε», απαντά ο κ. Μελαχροινός, για να συμπληρώσει. «Όπου δεν υπάρχει απαγόρευση θα είμαστε παρόντες, επιδιώκοντας να καλύψουμε τα κενά που δεν μπορεί να καλύψει η ιδιωτική επιχειρηματικότητα». Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της εταιρίας θεωρεί ο κ. Μελαχροινός το εκτεταμένο δίκτυο της, το οποίο περιλαμβάνει 1500 σημεία σε όλη την Ελλάδα (750 ταχυδρομικά καταστήματα και 750 ταχυδρομικά πρακτορεία). Με την εξυπηρέτηση αυτών, εξάλλου, των σημείων σε ηλεκτρισμό, όπως και των εργαζομένων και των συνεργατών τους τα ΕΛ.ΤΑ. φιλοδοξούν να έχουν αρχικά ένα μερίδιο της τάξης του 6%, όσο δηλαδή, έχουν αποσπάσει σήμερα από τη ΔΕΗ όλοι οι εναλλακτικοί πάροχοι.
«Δεν είναι κερδοσκόπος τα ΕΛ.ΤΑ.», λέει ο κ. Μελαχροινός. «Δεν θα εμφανισθούν ως κομήτης, αλλά ως πάροχος που θα μείνει με εγγύηση στην αγορά, προς όφελος του καταναλωτή».
Η διοίκηση των ΕΛ.ΤΑ. εκτιμά ότι στην επόμενη 5ετία το ελληνικό δημόσιο, ως μέτοχος στην εταιρία, θα προσποριστεί κέρδη πάνω από 300 εκατ. ευρώ και από την είσοδο της στην ενέργεια. Να σημειωθεί ότι το 2014 η κερδοφορία των ΕΛ.ΤΑ. ανήλθε σε 4,4 εκατ. ευρώ και για το 2015 προσβλέπει σε κέρδη πλέον των 5 εκατ. ευρώ.
Τα κεφάλαια της εταιρίας επιτρέπουν, κατά τον κ. Μελαχροινό, τη χρηματοδότηση του σχεδίου για την ενέργεια, που θα αρχίσει να ξεδιπλώνεται αμέσως μετά την έγκριση της σχετικής άδειας από τη ΡΑΕ.