Τη δημοπράτηση τεσσάρων σιδηροδρομικών έργων, προϋπολογισμού άνω των 300 εκατ. ευρώ δρομολογεί η ΕΡΓΟΣΕ, ενδεχομένως μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου. Τα συγκεκριμένα projects, που είναι ώριμα, δηλαδή συνοδεύονται από τις απαιτούμενες μελέτες και την αναγκαία χρηματοδότηση, είναι επιπρόσθετα αυτών που έχουν ύψος 3,3 δισ. ευρώ και πρόκειται να δημοπρατηθούν τα επόμενα χρόνια.
Να σημειωθεί ότι, όπως ανέφερε πρόσφατα ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, μέσω των συγκεκριμένων έργων που έχουν προϋπολογισμό - μαμούθ θα επιτραπεί η σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με έξι μεγάλα λιμάνια, δηλαδή της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας, του Λαυρίου, της Ραφήνας, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης. Επίσης, μέσω έργων άνω των 700 εκατ. ευρώ θα εξασφαλιστεί η αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου και η εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών, αλλά και η εγκατάσταση ειδικών σιδηροδρομικών συστημάτων στη γραμμή Αθήνα -Θεσσαλονίκη - Προμαχώνα, με στόχο τη μείωση της διαδρομής Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 3 ώρες και 15’.
Ποια όμως, είναι τα τέσσερα έργα που θα δημοπρατηθούν τις επόμενες εβδομάδες βάσει του σχεδιασμού της ΕΡΓΟΣΕ;
- Η ολοκλήρωση του κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών (Σ.Σ.Α.), μέρος του οποίου έχει αναπτυχθεί με προηγούμενες εργολαβίες (‘α φάση). Το έργο, ύψους 50 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει την ολοκλήρωση της κατασκευής γραμμών, των αποβάθρων 1 έως 6 και της υπόγειας διάβασης για την επικοινωνία του συνόλου των αποβάθρων του σιδηροδρομικού σταθμού, καθώς και της σύνδεσης με το Σταθμό «Λαρίσης» της Αττικό Μετρό Α.Ε. Σήμερα, ο σιδηροδρομικός σταθμός δεν συνδέεται με τον παρακείμενο σταθμό του Μετρό με αποτέλεσμα οι επιβάτες που επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν το συγκεκριμένο μέσο σταθερής τροχιάς να πρέπει να πραγματοποιούν παράκαμψη. Σημειώνεται ότι οι εργασίες θα υλοποιηθούν υπό συνεχή σιδηροδρομική κυκλοφορία και με εξασφάλιση της αδιάλειπτης πρόσβασης των επιβατών τόσο από τα ανατολικά (οδός Δηληγιάννη) όσο και από τα δυτικά (οδός Κωνσταντινουπόλεως).
-Η επιδομή του σιδηροδρομικού έργου από τη Ροδοδάφνη στο Αίγιο μέχρι το Ρίο που αποτελεί σιδηροδρομική γραμμή 32 χιλιομέτρων. Σήμερα, μέσω δύο ξεχωριστών εργολαβιών, υλοποιούνται έργα υποδομής, δηλαδή σήραγγες, γέφυρες κτλ., τα οποία θα συμπληρωθούν με τα έργα επιδομής. Τα τελευταία είναι προϋπολογισμού περίπου 110 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνουν τη σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση και ηλεκτροκίνηση, την κατασκευή σιδηροδρομικών στάσεων και φυτοτεχνικών εργασιών στο συγκεκριμένο τμήμα. Θα κατασκευαστούν και 8 σιδηροδρομικές στάσεις (Ροδοδάφνης, Σελιανίτικων, Καμαρών, Ψαθόπυργου, Αραχωβίτικων, Αγ. Βασιλείου, Ρίου και Μποζαϊτικων).
-Η επαναδημοπράτηση του έργου εγκατάστασης συστήματος ηλεκτροκίνησης στη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή του τμήματος Κιάτο – Ροδοδάφνη, μήκους 71 χλμ. περίπου, η υποδομή του οποίου έχει ολοκληρωθεί. Το έργο είναι προϋπολογισμού της τάξεως των 85 εκατ. ευρώ και θα επιτρέψει την κίνηση των ηλεκτροκίνητων τρένων με υψηλές ταχύτητες.
- Η κατασκευή της ηλεκτροκίνησης, της σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και του συστήματος ETCS L1 της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα. Πρόκειται για έργο ύψους 55 εκατ. ευρώ που θα κατασκευαστεί σε μήκος 81,4 χλμ., επιτρέποντας την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής που συνδέει τον Παλαιοφάρσαλο με την Καρδίτσα, τα Τρίκαλα και την Καλαμπάκα. Έτσι, υπολογίζεται ότι με την ολοκλήρωση του έργου, τα ηλεκτροκίνητα τρένα θα κινούνται με ταχύτητες 160 χλμ./ώρα, γεγονός που θα συρρικνώσει τη διάρκεια του δρομολογίου Αθήνα-Καλαμπάκα σε περίπου 2 ώρες και 50 λεπτά.