Βέβαιος ότι η νέα περίοδος στο λιμάνι του Πειραιά υπό την πλειοψηφική κατοχή των μετοχών και το διευθυντικό δικαίωμα της COSCO-«κολοσσού με μεγάλη επιχειρηματική και οικονομική επιφάνεια», θα έχει αναπτυξιακή διάσταση, κυρίως στο ζήτημα της προσέλκυσης πελατών, εμφανίστηκε ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, Θ.Δρίτσας.
Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε την Τρίτη στους ναυτιλιακούς συντάκτες, τόνισε ότι η συμφωνία που υπεγράφη την Παρασκευή για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ στην Cosco είναι τροποποιημένη, σε σχέση με τη «δρομολογημένη πορεία που είχε καθορίσει η κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου» και συγκριτικά με το τελικό κείμενο παραχώρησης που παρέλαβε από το ΤΑΙΠΕΔ ο ΣΥΡΙΖΑ όταν ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας.
Όπως μεταδίδει το Βήμα, «το είπε τρεις φορές και ο πρωθυπουργός κατά την υπογραφή της συμφωνίας, ότι το περιεχόμενο της συμφωνίας είναι τροποποιημένο και πως με αυτήν ανοίγει πλέον η προοπτική διευρυμένης συνεργασίας της Ελλάδας με την Κίνα» ανέφερε ο αναπλ. υπουργός.
Όπως είπε, η κυβέρνηση, σε πολύ ασφυκτικά χρονικά πλαίσια έδωσε λύσεις, έκανε τροποποιήσεις και βελτιώσεις επ'' ωφελεία του δημοσίου συμφέροντος, εξηγώντας ότι στο περιεχόμενο της σχετικής συμφωνίας «άλλαξαν σημαντικά πράγματα».
Ενδεικτικά, ο αναπληρωτής υπουργός ανέφερε ότι η συνολική πώληση του 67% που προβλεπόταν στο προηγούμενο σχέδιο έγινε 51%, συν 16% μετά από την πρώτη πενταετία, ποσοστό που παραμένει στο ΤΑΙΠΕΔ για μια πενταετία. Επιπλέον, εξαιρέθηκαν από τη σύμβαση παραχώρησης η ακτογραμμή των Λιπασμάτων Δραπετσώνας, πολλές περιοχές και αρχαιολογικοί χώροι στην Κυνόσουρα Σαλαμίνας, το κτίριο της Σχολής Λιμενοφυλάκων, καθώς και οι θέσεις ελλιμενισμού των σκαφών του Λιμενικού μέσα στο λιμάνι του Πειραιά.
Ο κ. Δρίτσας αντέκρουσε τις επικρίσεις περί καθυστέρησης στη διαγωνιστική διαδικασία, λέγοντας ότι σε 10 μέρες έπρεπε να βελτιωθεί μια σειρά από εκκρεμή ζητήματα. Είπε πάντως ότι «θα μπορούσαμε και θα έπρεπε να κάνουμε περισσότερα».
Όπως σημείωσε, την ίδια κιόλας ημέρα της υπογραφής της συμφωνίας με την COSCO, ξέσπασε συντονισμένη και συνδυασμένη κριτική από αυτούς που μετέφρασαν τα λόγια του Αλέξη Τσίπρα ως καλωσόρισμα στον νεοφιλελευθερισμό.
Αναφερόμενος και στις αντιδράσεις που προκάλεσαν οι δηλώσεις του την Κυριακή στο Mega, ο αναπληρωτής υπουργός υποστήριξε ότι περιέγραψε «με τον πιο αντικειμενικό τρόπο» τα επόμενα στάδια που απομένουν για την ολοκλήρωση της συμφωνίας, με βάση τους κανόνες της διαγωνιστικής διαδικασίας, και πως ποτέ δεν έκανε, ούτε και θα κάνει, προσωπική πολιτική.
Τα λόγια του αυτά, όπως είπε, ενόχλησαν τη «νοσηρή, επικίνδυνη, ανεύθυνη και καταστροφική για τη χώρα αντιπολίτευση, που τελευταία επιδίδεται μονίμως σε μια -εγκληματική πολλές φορές- πρακτική απαξίωσης των πάντων, σε μια μόνιμη προσπάθεια φθοράς της στοιχειώδους αλήθειας και της αυτοπεποίθησης του ελληνικού λαού. Οι ίδιοι που με έβαλαν στόχο τους, είναι αυτοί που, λίγο πριν τις εκλογές του Ιανουαρίου του 2015, προέτρεπαν ευθέως τους πολίτες να σηκώσουν τα λεφτά τους. Υπό τον νέο αρχηγό τους, στη ΝΔ έχουν επεξεργαστεί ένα άλλο, ιδιοτελές, απολίτικο κι επικίνδυνο μοντέλο αντιπολιτευτικής τακτικής γα τη φθορά της κυβέρνησης. Ανακαλύπτουν αντιφάσεις, επιδίδονται στη λογική του ''άλλα λέγατε τότε, άλλα τώρα, άλλα λέει ο ένας, άλλα ο άλλος'', που σε τίποτα δε βοηθά στην ενημέρωση του κόσμου» είπε ο κ. Δρίτσας.
«Σαμαράς-Βενιζέλος υπέγραφαν λευκές επιταγές προς τους δανειστές, ενώ η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ανέλαβε την ευθύνη να διαχειριστεί όχι άνευ όρων τη σύμβαση» είπε ο αναπληρωτής υπουργός, ο οποίος, ερωτηθείς για τη συμμετοχή του σε διαδηλώσεις ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά όταν ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν στην αξιωματική αντιπολίτευση, εμμέσως πλην σαφώς ξεκαθάρισε ότι δεν τίθεται θέμα παραίτησής του.
«Κάθε τρεις μέρες ζητείται από την αντιπολίτευση παραίτηση υπουργού. Δε με αγγίζει όλο αυτό, έχουμε την εμπιστοσύνη του πρωθυπουργού, πιστεύουμε και στον ρόλο που έχουμε αναλάβει. Δε θα μείνουμε στιγμή παραπάνω αν για οποιονδήποτε λόγο δεν μπορούμε να επιτελέσουμε το έργο που αναλάβαμε. Γι'' αυτό παραμένουμε στις θέσεις, για να μη το βάλουμε στα πόδια μέσα σε αυτές τις αντίξοες συνθήκες.» υπογράμμισε.
Ο κ. Δρίτσας επανέλαβε ότι ο ίδιος και το κόμμα του δε συμφώνησαν ποτέ με τον υπάρχοντα ΟΛΠ, αφού δεν τον θεωρούσαν μοντέλο λειτουργίας. Ούτε όμως και ζήτησαν την κρατικοποίησή του, αλλά ένα δημόσιο ως προς τον έλεγχό του λιμάνι.
Μιλώντας, τέλος, για το ΤΑΙΠΕΔ, ο αναπληρωτής υπουργός επανέλαβε ότι το πρόβλημα δεν είναι προσωπικό -δικό του με τον Στέργιο Πιτσιόρλα-, αλλά «δομικό».