Περί τους τρείς μήνες πίσω πάει ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του έργου Θριάσιο ΙΙ μετά τη νέα παράταση, την τέταρτη κατά σειρά, που δόθηκε στους ενδιαφερόμενους προκειμένου να υποβάλουν τις προσφορές τους. Η παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας προσφορών ως τις 28 Ιουνίου δόθηκε με απόφαση του υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή μετά από αιτήματα των ενδιαφερομένων αλλά και λόγω των διαφόρων καθυστερήσεων λόγω της πανδημίας. Στόχος της παράτασης είναι να επιτευχθεί μεγαλύτερος ανταγωνισμός προς όφελος του Δημοσίου.
Σημειώνεται ότι η πρώτη παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας για την υποβολή προσφορών ήταν για την 26η Ιανουαρίου 2022. Στη συνέχεια ήρθαν δύο νέες παρατάσεις για 28 Φεβρουαρίου και 28 Μαρτίου, για να φθάσουμε στην απόφαση που παρατείνει τη διαδικασία ως τα τέλη Ιουνίου.
Ο διαγωνισμός αφορά στην τριακονταετή παραχώρηση της έκτασης εμβαδού 1.450 στρεμμάτων στον Ασπρόπυργο, όπου έχουν αναπτυχθεί εμπορευματικός σιδηροδρομικός σταθμός και σταθμός διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ), έργο που είναι γνωστό ως Θριάσιο ΙΙ.
Σημειώνεται ότι στον εμπορευματικό σιδηροδρομικό σταθμό και σταθμό διαλογής Θριασίου πεδίου, κυριότητας του ΟΣΕ, έχουν ήδη κατασκευαστεί οι απαραίτητες σιδηροδρομικές υποδομές, δρόμοι, σιδηροδρομικός σταθμός διαλογής, χώροι εναπόθεσης φορτίων, χώροι τελωνείου, γραφεία και άλλα κτίρια υποστηρικτικών υπηρεσιών.
Ακόμη, στον ΕΣΣΣΔΙ βρίσκονται τρία κτίρια τα οποία μαζί με τον περιβάλλοντα χώρο τους (συνολικά περίπου 138 στρέμματα) δεν περιλαμβάνονται στον χώρο παραχώρησης. Πάντως, οι εργασίες που έχουν ολοκληρωθεί μέχρι σήμερα επιτρέπουν τη βασική λειτουργία του ΕΣΣΣΔΙ.
Έχουν δηλαδή υλοποιηθεί σιδηροδρομική και οδική υποδομή, δίκτυα και ηλεκτρομηχανολογικός εξοπλισμός, όπως και κτιριακά έργα σιδηροδρομικής υποδομής, εργασίες σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης.
Αυτό που απαιτείται προκειμένου να μπορέσει να λειτουργήσει η εγκατάσταση είναι η ολοκλήρωση μιας σειράς εργασιών κατασκευής κτιρίων καθώς και η προμήθεια και εγκατάσταση ειδικού εξοπλισμού, τα οποία είναι τα μόνα αντικείμενα που θα αναλάβει να ολοκληρώσει ο παραχωρησιούχος που θα επιλεγεί από τον διεθνή διαγωνισμό.
Το σκέλος της κατασκευής του έργου, έχει εκτιμώμενο προϋπολογισμό τα 561,7 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει σιδηροδρομικό σύστημα, χώρο μεταφόρτωσης συνδυασμένων μεταφορών και αριθμό απαραίτητων εγκαταστάσεων, όπως κέντρο διοίκησης και ελέγχου.
Σημειώνεται ότι η κατασκευαστική περίοδος του Θριασίου ΙΙ εκτιμάται να διαρκέσει περί τους 18 μήνες. Για το διάστημα αυτό, ο διαγωνισμό προβλέπει εφ άπαξ αντάλλαγμα, ελάχιστου ύψους 20 εκατ. ευρώ, που θα εισπράξει ο ΟΣΕ ως κύριος του έργου.
Με βάση τον διαγωνισμό, ο ΟΣΕ θα εισπράττει και ετήσιο εγγυημένο για όλη την περίοδο της παραχώρησης.