Η Frigoglass, ανήκει σε δύο από τους πλέον ισχυρούς επιχειρηματίες της χώρας, πελάτες της είναι οι μεγαλύτεροι εμφιαλωτές, διαθέτει παραγωγικές μονάδες σε 6 χώρες και παρόλα αυτά έχει περάσει από το 2016 και μετά, από τις συμπληγάδες του υψηλού δανεισμού, της μειωμένης ρευστότητας και των ζημιογόνων αποτελεσμάτων.
Η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία αναδιάρθρωσης, και υπό προϋποθέσεις θα μπορούσε να εξελιχθεί σε ένα από τα εν δυνάμει turn around stories της αγοράς.
Την ερχόμενη εβδομάδα ανακοινώνει αποτελέσματα τα οποία δεν αναμένονται καλά, καθώς σύμφωνα με τις προβλέψεις της διοίκησης ήδη από το καλοκαίρι έχουν επηρεαστεί σημαντικά από τις επιδράσεις της πανδημίας. Ήδη από το ά εξάμηνο τα κέρδη της είχαν μειωθεί κατά 94,6% και οι πωλήσεις του β' τριμήνου κατέγραψαν πτώση κατά 55%.
Το «γύρισμα» της Frigoglass για τους βασικούς μετόχους της, τις οικογένειες Δαυίδ – Λεβέντη, μετά από πολλές διακυμάνσεις στην κερδοφορία, αποτελεί σίγουρα μια μάχη που η νίκη είναι μονόδρομος για το goodwill των κατά κοινή ομολογία ισχυρών μετόχων.
Την ίδια ώρα, η κίνηση στο ταμπλό το τελευταίο διάστημα μαρτυρά ότι κάποιοι έχουν αποφασίσει να στηρίξουν ή να “ποντάρουν” στη μετοχή. Στις τέσσερις τελευταίες συνεδριάσεις έχει προκαλέσει εντύπωση η κίνησή της καθώς έχει ενισχυθεί πάνω από 30% με συναλλαγές άνω των 6 εκατομμυρίων τεμαχίων που αντιστοιχούν στο 1% του μετοχικού της κεφαλαίου. Πληροφορίες της αγοράς που δεν είναι δυνατόν να διασταυρωθούν, φέρουν τους βασικούς μετόχους της εταιρείας να βρίσκονται πίσω από τις διαδοχικές αγορές μετοχών.
Εκτός από τους Δαυίδ - Λεβέντη, συμμετοχή στην εταιρεία έχει αποκτήσει από την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου του 2018 και η Avenue Management που ανήκει στον Marc Lasry συνιδιοκτήτη των Bucks, με ποσοστό 9,963%. Ωστόσο, στην επίσημη σελίδα της εισηγμένης, εμφανίζονται ως μέτοχοι μόνον το fund Truad (των βασικών μετόχων της CC/HBC) με 48,55% και ένα γενικό free float με 51,45%.
Τα κομβικά σημεία στην πορεία και οι κινήσεις σήμερα
Από το 2016 και μετά οι διοίκηση της εταιρείας έχει επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου για να διασωθεί ο πολυεθνικός βιομηχανικός όμιλος αφού βρέθηκε στο χείλος του γκρεμού υπό το βάρος του υψηλού δανεισμού, της αρνητικής καθαρής θέσης, της μειωμένης ρευστότητας και των ζημιογόνων αποτελεσμάτων.
Σε όλα αυτά τότε προστέθηκε και η ματαίωση του deal πώλησης του κλάδου της υαλουργίας που στέρησε κεφάλαια 204 εκατ. ευρώ που θα μείωναν στο σχεδόν μισό τις υποχρεώσεις, διασφάλισαν όμως μία δραστηριότητα που εισέφερε το 73% της λειτουργικής κερδοφορίας.
Εν συνεχεία η διοίκηση της Frigoglass συγκρότησε ένα νέο business plan και προχώρησε σε ένα εκτεταμένο πρόγραμμα ανασυγκρότησης με στόχο την επιστροφή του ομίλου σε κερδοφόρα ανάπτυξη. Παράλληλα προχώρησαν σε δύσκολες αποφάσεις, μεταξύ των οποίων η αποχώρηση από αγορές του μεγέθους της Κίνας και των ΗΠΑ, η πώληση εργοστασίων όπως στο Ντουμπάι, αλλά και το κλείσιμο μονάδων όπως στο Σιλιβρί της Τουρκίας και στην Κάτω Αχαΐα, στην Πάτρα.
H Frigoglass, διατηρεί ισχυρούς δεσμούς με εμφιαλωτές της Coca‐Cola μέσω μακροπρόθεσμων συμβάσεων προμήθειας επαγγελματικών ψυγείων, όπως με την Coca‐Cola HBC AG και την Coca‐Cola European Partners Plc, γεγονός που την στήριξε και την στηρίζει στις δύσκολες συγκυρίες τόσο εσωτερικού τύπου όσο και εξωτερικού όπως ο Covid-19 και οι αρρυθμίες που έφερε στην λειτουργία των αγορών. Πλέον διαθέτει μονάδες στη Νιγηρία, στην Ινδία, στην Ινδονησία, στη Νότια Αφρική, στη Ρουμανία και στη Ρωσία
Σήμερα η εταιρεία κινείται με μειωμένες στο μισό τις κεφαλαιουχικές δαπάνες του 2020, περικοπές εξόδων και εξασφαλισμένες χρηματοδοτικές ροές, και δρομολογείται η ολοκλήρωση της αντικατάστασης του κλιβάνου στη Νιγηρία.
Μια απόφαση για επένδυση ύψους 28 εκατ., που ελήφθη στα τέλη του 2018 και όλα ολοκληρώθηκαν με βάση το σχέδιο, και στις αρχές Μαρτίου του 2020 ήταν προγραμματισμένες να ξεκινήσουν οι εργασίες για το γκρέμισμα και το χτίσιμο του νέου φούρνου. Όμως η πανδημία, πάγωσε τα σχέδια, και πλέον ότι ο κλίβανος θα είναι έτοιμος να λειτουργήσει από το 2021.
Στα θετικά για την εταιρεία φέτος, είναι η έγκαιρη ολοκλήρωση της έκδοσης του ομολόγου της τον Ιανουάριο και το θετικό πρώτο τρίμηνο. Η εταιρεία ανέφερε ότι «εξασφαλίσαμε με επιτυχία την αναχρηματοδότηση του δανεισμού μας, με την έκδοση του ομολόγου τον Ιανουάριο, μέσω του οποίου παρατάθηκαν οι ωριμάνσεις ως το 2025 με νέους όρους δανεισμού, και ανοίχτηκαν επιμέρους γραμμές χρηματοδότησης».
Ωστόσο η διοίκηση της Frigoglass διερευνά και νέες χρηματοδοτικές γραμμές, ενώ η σημερινή ταμειακή θέση της είναι στα 64 εκατ. ευρώ, έχοντας διασφαλίσει την κάλυψη των υποχρεώσεων μέχρι το τέλος του χρόνου.
Τα έσοδα από το ομόλογο χρησιμοποιήθηκαν κυρίως για την αποπληρωμή προηγούμενων πιστωτικών γραμμών και ομολόγων λήξης στο 2021 και 2022 και ενίσχυση της ρευστότητας του ομίλου.
Όπως είχε δηλώσει στο πλαίσιο της τακτικής γενικής συνέλευσης της εταιρείας ο πρόεδρος της κ. Χάρης Δαυίδ, «Το στοίχημα είναι πότε θα γυρίσει η αγορά. Η πορεία η δική μας εξαρτάται από την πορεία και τις επενδύσεις των πελατών μας. Εξαρτόμαστε από το πώς πάνε οι πελάτες μας, γιατί αν εκείνοι έχουν διάθεση να επενδύσουν αυξάνονται οι πωλήσεις ψυγείων. Δεν πουλάμε στη λιανική, οι πελάτες μας είναι οι εμφιαλωτές, νερού, γάλακτος και αναψυκτικών. Αυτή την περίοδο και οι πελάτες μας είναι σε αναμονή, και περιμένουν όλοι να δουν πώς θα εξελιχθεί η αγορά και το ίδιο κι εμείς, περιμένουμε να δούμε πότε θα γυρίσει η αγορά. Το 2020 είναι μια κακή χρονιά και περιμένουμε να δούμε πλέον το 2021. Το μεγαλύτερο μέρος του τζίρου μας γίνεται στο πρώτο εξάμηνο, αλλά κάποιες φορές στο τελευταίο τρίμηνο οι πελάτες μας κάνουν επενδύσεις».
Σημειώνεται ότι παρόλο που η δυναμική ανάπτυξης της περσινής χρονιάς συνεχίστηκε τον Ιανουάριο και τοv Φεβρουάριο του 2020, οι παραγγελίες των πελατών σε επαγγελματικά ψυγεία μειώθηκαν σημαντικά τον Μάρτιο λόγω του αντίκτυπου που είχε στην άμεση κατανάλωση προϊόντων πελατών της Frigoglass η εφαρμογή των μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης και των περιοριστικών μέτρων που επιβλήθηκαν από τις κυβερνήσεις σε αρκετές από τις αγορές όπου δραστηριοποιείται η εταιρεία.
Η εταιρεία εστιάζει στην επανεξέταση του παραγωγικού της ιστού και στη μείωση των ελεγχόμενων εξόδων, ενώ λόγω του υψηλού ́ βαθμού ́ αβεβαιότητας, ο όμιλος, οι πωλήσεις του οποίου υποχώρησαν κατά 27,6% το πρώτο εξάμηνο, παραμένει επιφυλακτικός ως προς την επιχειρηματική επί́δοση για το δεύτερο εξάμηνο αλλά και το σύνολο του έτους.
* Αποποίηση Ευθύνης: Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.