Δύο κρίσιμα στοιχήματα για την πορεία της εταιρείας έχει να αντιμετωπίσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά την παραίτηση του Φίλιππου Τσαλίδη από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου. Το πρώτο ζήτημα έχει να κάνει με το κλείσιμο της συμφωνίας με το ελληνικό δημόσιο για τις άγονες σιδηροδρομικές γραμμές και το δεύτερο η λειτουργία των υπερσύγχρονων τρένων ETR 470. Την ίδια στιγμή οι προοπτικές για το σύνολο της χρήσης είναι θετικές.
Τα ζητήματα αυτά αναμένεται , μεταξύ άλλων, να απασχολήσουν τον νέο CEO της εταιρείας, ο οποίος σύμφωνα με πληροφορίες εκτός απροόπτου θα είναι ο Ιταλός Maurizio Capotorto, έως σήμερα επικεφαλής των θυγατρικών της Trenitalia.
Στις 31 Δεκεμβρίου 2020 η προηγούμενη σύμβαση ΥΔΥ με το ελληνικό δημόσιο για την παροχή υπηρεσιών μεταφοράς επιβατών έληξε. Λαμβάνοντας υπόψη τις διαπραγματεύσεις για την υπογραφή νέας σύμβασης που βρίσκονταν ήδη σε εξέλιξη στη βάση του Μνημονίου Συνεργασίας που υπογράφηκε μεταξύ του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2019 για να εξασφαλιστεί επαρκής χρόνος για τη βελτιστοποίηση της σύμβασης, συμφωνήθηκε αμοιβαία να επεκταθεί η ισχύς της υφιστάμενης σύμβασης για ένα έτος.
Δηλαδή η υπάρχουσα σύμβαση ισχύει έως τις 31 Δεκεμβρίου 2021, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες ελληνικό δημόσιο και ΤΡΑΙΝΟΣΕ βρίσκονται κοντά στην οριστικοποίηση της νέας σύμβασης που θα έχει δεκαετή διάρκεια με δυνατότητα επέκτασης για πέντε ακόμη χρόνια και θα προβλέπεται μέγιστη ετήσια αποζημίωση 50 εκατ. ευρώ.
To δεύτερο θέμα που έχει να λύσει η νέα διοίκηση ακούει στο όνομα «Ασημένια Βέλη». Πρόκειται για τα τρένα ETR 470, τα οποία υπόσχονται να πραγματοποιούν το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε 3,3 ώρες.
Στις 23 Ιουλίου 2019, υπεγράφη η σύμβαση αγοράς πέντε (5) αμαξοστοιχιών από την μητρική Trenitalia συνολικού ύψους 47,5 εκατ. ευρώ. Το μοντέλο της αμαξοστοιχίας ETR470 θα προορίζεται για την εκτέλεση νέων δρομολογίων υψηλής ταχύτητας μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, με μεγαλύτερη χωρητικότητα, άνεση και ασφάλεια σε σχέση με το τροχαίο υλικό που χρησιμοποιείται έως σήμερα. Ωστόσο η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων δεν επιτρέπει την αδειοδότηση των συρμών καθώς δεν διαθέτουν τα συστήματα για έκτακτες καταστάσεις, με την τοποθέτηση αυτών να είναι εύκολη και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του προσεχούς διαστήματος.
Για το σύνολο του έτους η εταιρεία αναμένει επέκταση του τομέα των εμπορευματικών μεταφορών, λόγω της δέσμευσης στην αλυσίδα συνδυασμένων μεταφορών στην οποία ανήκει η Ελλάδα, κυρίως μέσω των λιμανιών της Ελλάδας (Ικόνιο/Πειραιάς και Θεσσαλονίκη), καθώς και από την ενδυνάμωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως του κομβικού παρόχου πολυτροπικών μεταφορών στην Ελλάδα.
Πεδία περαιτέρω ανάπτυξης της παρουσίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του Ομίλου FS στην Ελλάδα συμπεριλαμβάνουν τις υπηρεσίες σιδηροδρομικών σταθμών και εμπορευματικών κόμβων.