Ζημιά στη διεθνή εικόνα των προϊόντων «Made in Greece»

Ζημιά στη διεθνή εικόνα των προϊόντων «Made in Greece»

Άμεσο πλήγμα δέχονται τα προϊόντα Made in Greece στο εξωτερικό, λόγω της εικόνας που σχηματίζουν οι διεθνείς καταναλωτές για την «Ελλάδα της κρίσης», σύμφωνα με μελέτη του portal στατιστικών στοιχείων Statista και της εταιρείας ερευνών αγοράς Dalia Research.

Στη έρευνα συμμετείχαν 43.000 καταναλωτές από 52 χώρες του κόσμου και όπως χαρακτηριστικά τονίζεται, «μεγάλες κοινωνικές και πολιτικές αλλαγές και αναταραχές έχουν άμεσο αντίκτυπο στο ίματζ των παραγωγών χωρών». Έτσι, τους τελευταίους 12 μήνες τα αποτελέσματα που προκύπτουν για τα ελληνικά προϊόντα είναι αποκαρδιωτικά.

Συγκεκριμένα, ανάμεσα στις χώρες των οποίων η ετικέτα «Made in.» συγκέντρωσε τις περισσότερες αρνητικές αξιολογήσεις βρίσκονται η Ελλάδα, η Ουκρανία, η Τουρκία και η Ρωσία. Στον κύκλο αυτό των 10 χωρών συγκαταλέγονται όμως και οι ΗΠΑ.

Στον αντίποδα, βρέθηκαν τα γερμανικά προϊόντα, τα οποία ουσιαστικά χαίρουν καθολικής αποδοχής από τους καταναλωτές σε ολόκληρο τον κόσμο. Ειδικότερα, το «Made in Germany» βρίσκεται στην κορυφή των προτιμήσεων ενώ ακολουθεί το «Made in Switzerland» και το «Made in EU». O σχετικός δείκτης υπολογίστηκε στη βάση του μέσου όρου των θετικών αξιολογήσεων που πέτυχε κάθε χώρα. Ενώ λοιπόν η Γερμανία έλαβε ως πρώτη της κατάταξης τον δείκτη 100, η Ελβετία 98 και η ΕΕ 92, οι ΗΠΑ έλαβαν μόλις 81 ενώ η Κίνα 28.

Σε 13 χώρες οι καταναλωτές εκτίμησαν ότι η μάρκα Made in Germany είναι η κορυφαία. Σε 10 χώρες αντίθετα, προτιμώνται περισσότερo τα αμερικανικά προϊόντα. Την ίδια ώρα το 84% των Αμερικανών αξιολογεί θετικά τα προϊόντα Made in USA ενώ μόλις το 62% κρίνει ως καλά τα προϊόντα από τη Γερμανία και τον Καναδά.

Ενδιαφέρον είναι και το γεγονός ότι η Κίνα σταδιακά οικοδομεί όλο και περισσότερο τη φήμη μιας χώρας που παράγει προϊόντα με ικανοποιητική σχέση τιμής-ποιότητας.

Τα αποτελέσματα της έρευνας αντικατοπτρίζουν πολλά γνωστά στερεότυπα: τα ελβετικά προϊόντα αξιολογούνται θετικά ως «σύμβολα στάτους», οι Ιταλοί είναι γνωστοί για το ντιζάιν των προϊόντων τους ενώ τα ιαπωνικά για την υψηλή τεχνολογία.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει ένα ακόμη εύρημα: πόσο μπορούν να επηρεάσουν την αξιολόγηση ενός σήματος οι σχέσεις με μια γειτονική χώρα. Ένα ενδεικτικό παράδειγμα είναι ότι σε καμία άλλη χώρα τα γαλλικά προϊόντα δεν αξιολογούνται τόσο αρνητικά, όσο στις γειτονικές Γερμανία και Ολλανδία.

Εξίσου σημαντική είναι και η τρίτη θέση που κατέλαβε η ετικέτα «Made in EU» η οποία μετρά μόλις 14 χρόνια ζωής αφού δημιουργήθηκε το 2003.Τα ευρωπαϊκά προϊόντα θεωρούνται ποιοτικά όχι μόνο εντός ΕΕ αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο.

Με πληροφορίες από skai.gr