Μείωση της εξεταστέας ύλης αλλά και του συντελεστή βαρύτητας στη Λογοτεχνία προβλέπουν οι παρεμβάσεις στις πανελλήνιες εξετάσεις, που ανακοίνωσαν σήμερα η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, και η Υφυπουργός Σοφία Ζαχαράκη και οι οποίες θα ισχύσουν από το 2020. Πρόκειται όπως σημειώνει το Υπουργείο Παιδείας για «επιμέρους βελτιωτικές κινήσεις» και όχι αλλαγές των βασικών αξόνων του συστήματος εισαγωγής.
Συγκεκριμένα μειώνεται η εξεταστέα ύλη στην Βιολογία τη Χημεία, την Κοινωνιολογία, την Οικονομία, την Ιστορία, τα Αρχαία Ελληνικά, ενώ ταυτόχρονα μειώνεται και ο συντελεστής βαρύτητας της Λογοτεχνίας στο 15% κατά τη διαδικασία που ισχύει για ενιαία εξέταση με τη Νεοελληνική Λογοτεχνία.
Αλλαγές θα προταθούν στη Βουλή για ενιαία κατηγοριοποίηση των τμημάτων αίροντας τις στρεβλώσεις που αυτή προκαλεί, δηλαδή το γεγονός πως οι μαθητές καλούνται να μαντέψουν ποια τμήματα θα είναι ελεύθερης πρόσβασης και ποια όχι καθώς και το ότι με τον τρόπο αυτό γίνεται ένας διαχωρισμός μεταξύ των τμημάτων που διατηρούν αυξημένο κύρος και αυτών που απαξιώνονται.
«Πολιτική μας απόφαση» αναφέρεται σε ανακοίνωση «είναι να μην αλλάξουμε τους βασικούς άξονες στο πρόσφατα ψηφισθέν σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη εκπαίδευση για τους μαθητές που εισέρχονται φέτος στη Γ' Λυκείου, αλλά να προχωρήσουμε σε επιμέρους βελτιωτικές κινήσεις με στόχο να διορθώσουμε δυσλειτουργίες του εν λόγω συστήματος».
Αναλυτικά οι κ. Κεραμέως και η κ. Ζαχαράκη ανακοίνωσαν τα εξής:
- «Εξεταστέα ύλη: Λαμβάνοντας υπ' όψιν την εισήγηση του ΙΕΠ και μετά από διαβούλευση με επιστημονικές ενώσεις, προχωρούμε σε λελογισμένη μείωση της εξεταστέας ύλης στα μαθήματα για τα οποία η κάλυψή της δεν ήταν εφικτή. Συγκεκριμένα, μειώνουμε την ύλη στη Βιολογία, τη Χημεία, την Κοινωνιολογία, την Οικονομία, την Ιστορία, τα Αρχαία Ελληνικά. Για τις λεπτομέρειες της εν λόγω απόφασης, μπορείτε να δείτε εδώ.
- Ενιαίος τρόπος εξέτασης Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας: Θεωρούμε θετική την ενιαία εξέταση των δύο αυτών μαθημάτων, καθώς με αυτό τον τρόπο καλλιεργείται η φιλαναγνωσία και ενισχύεται η κριτική σκέψη. Ωστόσο, θεωρούμε ότι ο τρόπος με τον οποίο εισήχθη, δεν είχε προετοιμαστεί επαρκώς αιφνιδιάζοντας μαθητές και εκπαιδευτικούς. Κατά συνέπεια, προχωρούμε σε μείωση του συντελεστή βαρύτητας της Λογοτεχνίας στο 15% του συνολικού βαθμού του εν λόγω μαθήματος. Για τις λεπτομέρειες της εν λόγω απόφασης, μπορείτε να δείτε εδώ.
- Κατηγοριοποίηση τμημάτων: Θα προτείνουμε στη Βουλή των Ελλήνων ενιαία αντιμετώπιση των τμημάτων, αίροντας την κατηγοριοποίησή τους σε «ελεύθερης πρόσβασης» και «κατόπιν εξετάσεων», καθώς η κατηγοριοποίηση αυτή ενέχει δύο βασικές στρεβλώσεις: αφενός οι μαθητές καλούνται να μαντέψουν, κατά την πρώτη επιλογή, ποια τμήματα θα είναι ελεύθερης πρόσβασης και ποια όχι, αφετέρου οδηγεί στο διαχωρισμό των τμημάτων μεταξύ εκείνων που διατηρούν αυξημένο κύρος και εκείνων που απαξιώνονται.
Εκτενέστερες αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη εκπαίδευση θα υλοποιηθούν τα προσεχή διδακτικά έτη, χωρίς αιφνιδιασμό και προχειρότητα, μετά από ενδελεχή μελέτη και συζήτηση με τους εμπλεκόμενους φορείς.
Περαιτέρω, στην ίδια λογική, με σεβασμό στο σχεδιασμό και την προετοιμασία των μαθητών, ανακοινώνουμε ότι οι φετινοί απόφοιτοι, εφόσον επιλέξουν να επανεξεταστούν στο σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη εκπαίδευση το 2020, θα εξετασθούν με το ίδιο σύστημα με το οποίο εξετάσθηκαν φέτος.»
Φωτογραφία intime news