Αυτοί δεν είναι αγγελιοφόροι της γλυκύτητας του Ιησού. Δεν είναι παρηγορητές. Είναι μια ετερογενής σύναξη που αποτελείται από μεσαιωνικούς φανατικούς, από γραφικούς αλλοπαρμένους, και από κοσμικούς εξουσιομανείς. Υποτίθεται ότι συνομιλούν με το αόρατο, ότι συμπονούν τους ασθενείς, ότι συντρέχουν ανήμπορους, ότι λειτουργούν παραμυθητικά στην κοινωνία. Ότι έχουν «μητρική» σχέση με τον λαό.
Με εκείνο που τελικά έχουν σχέση, είναι τα πλουσιοπάροχα κρατικά οφίτσια, τα χρυσοποίκιλτα άμφια, η άπνοη τυπολατρία των κανόνων, και η δοτή δύναμη πολιτικής επιρροής .
Αυτό μας έδειξε η απείθεια προς την Πολιτεία. Δεν τους ένοιαξε αν με τον συνωστισμό θα δημιουργηθούν πυρήνες μετάδοσης. Αν θα πεθάνουν άνθρωποι. Δεν ήταν η φλογερή πίστη που τους οδήγησε να μην λαμβάνουν υπόψιν τα εγκόσμια βάσανα. Ηταν ένας κοσμικότερος λόγος. Να επιχειρήσουν ένα μπρα ντε φερ με την πολιτική εξουσία και να της επιβληθούν. Θαρρούμε βέβαια το κατόρθωσαν, έστω στα σημεία. Ο εκπρόσωπος της Συνόδου Αθηναγόρας δήλωσε ότι η Εκκλησία έδειξε ανυπακοή με την ανοχή της κυβέρνησης! Αλλιώς πρέπει να είχαμε μέτρα, να ήμουν αυτόφωρο τώρα» είπε!
Δυστυχώς δεν ήταν αυτόφωρο…
Οι ιερωμένοι, περίκλειστοι στην αυτονομία που έχουν κατακτήσει με πρόσχημα το αυτοδιοίκητο, από-ιεροποιούν την πίστη. Σε μια σαρωτική θανατηφόρα πανδημία η προσευχή για τους ένθεους θα μπορούσε να εκφραστεί κατά μόνας, στην οικία τους, μακράν του συνωστισμού του πλήθους.
Αντιθέτως χρησιμοποιεί δικολαβίστικα επιχειρήματα λέγοντας ότι το Σύνταγμα είναι υπεράνω του νόμου και ως εκ τούτου εξασφαλίζει το αυτοδιοίκητο. Βέβαια έχει ήδη απαντηθεί (από τους συνταγματολόγους όχι εμάς) και από το πρώτο λοκνταουν, ότι στην προκειμένη περίπτωση καμία σχέση δεν έχει το αυτοδιοίκητο. Το Σύνταγμα επιτρέπει στην Πολιτική εξουσία να περιστέλλει δικαιώματα υπέρ του της προστασία της δημόσιας υγείας. Πέραν αυτών η εκκλησία είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου. Ας μην το ξεχνάει η κυβέρνηση…
Δεν αφορούν την κοινωνία και την επιστήμη οι δικολαβίστικες δολιχοδρομίες του εκπροσώπου της Συνόδου. Η επιστήμη μίλησε – και- διά στόματος του Μανώλη Δερμιτζάκη, καθηγητή Γενετικής, που βλέποντας τις εικόνες του χθεσινού συνωστισμού δήλωσε: «Μην απορήσετε αν ξανακλείσουν τα σχολεία και παραταθεί το λοκνταουν»!
Όσο για την κοινωνία, αυτή στενάζει στα όρια της απελπισίας. Και όπως έγραψε κάποιος μικρός επιχειρηματίας χθες στο Facebook: «Έρχεται η Εκκλησία για πολλοστή φορά να υπονομεύσει την ίδια την ύπαρξή μας, να παρατείνει το μαρτύριο που ζούμε, να μας πισωγυρίσει, να υπονομεύσει το κράτος, το χέρι που την ταΐζει πλουσιοπάροχα και χωρίς έλεγχο.
«Νομίζω – συνεχίζει - ότι ξεπεράστηκε κάθε όριο ανοχής και από την πλευρά μας ως πολίτες και από την Πολιτεία, και κάθε όριο ξεδιαντροπιάς από την πλευρά τους. Έχουμε πλέον αποδεδειγμένα να κάνουμε με φανατικούς που δεν υπολογίζουν ανθρώπινες ζωές, περιουσίες και κρατικές δομές».
Σε αυτά προστίθεται και η πολιτική ελαφρότης. Καιροσκοπικά ο Τσίπρας καταγγέλλει τη διαχείριση των περιοριστικών μέτρων εκ μέρους της κυβέρνησης, που εξελίσσεται κατ΄ αυτόν σε «θέατρο του παραλόγου». Διαπιστώνει όμως - μόνο διαπιστώνει λες και είναι δημοσιογράφος σχολιαστής και όχι πολιτικός ηγέτης - ότι «η ιεραρχία διαφώνησε, αγνόησε τα μέτρα και σήμερα οι εκκλησίες άνοιξαν όπως τα Χριστούγεννα».
Κουτοπόνηρα, χρησιμοποιώντας ως πέπλο τον κρυψίνου σαρκασμό κατά της κυβέρνησης, δεν παίρνει θέση, δεν καυτηριάζει την στάση της Εκκλησίας. Εμμέσως υποθάλπει την ανταρσία της, κλείνοντας το μάτι στο θρησκόληπτο ακροατήριό της. Στα βιβλία η Αριστερά είναι άθεη αλλά ο Αλέξης έχει ψηφοφόρους να αλιεύσει, όποιοι και να είναι…
Τουλάχιστον το ΚΙΝΑΛ είχε την πολιτική ευψυχία να καυτηριάσει προχθές κατευθείαν την Εκκλησία, σε ανακοίνωση που έλεγε: «Είναι αδιανόητο όταν οι πολίτες υποχρεώνονται σε ένα σκληρό lockdown, η Ιερά Σύνοδος να ζητά εξαιρέσεις θέτοντας σε κίνδυνοι τη δημόσια υγεία».
Και χθες πάλι τάχθηκε κατά της συμπεριφοράς της (κάτι που δεν τόλμησε ο Τσίπρας) , επιτιθέμενο στην κυβέρνηση γιατί επέτρεψε τους συνωστισμούς: «Επί ΝΔ οι νόμοι και τα διατάγματα δεν ισχύουν για όλους», ζητώντας δηλαδή εμμέσως να ισχύσουν οι νόμοι κατά των παραβατών ιεραρχών.
Το σημαντικότερο όλων πάντως είναι ότι η εκκλησία επεχείρησε ένα αυτοχειριαστικό κατόρθωμα: Να πολώσει τον λαό, και ο περισσότερος να είναι εναντίον της… εν προκειμένω ισχύει το «άφες αυτοίς, ου γάρ οίδασι τί ποιούσι»! ( Ισχύει για τον Κύριο όμως, όχι για τον λαό ούτε για την Πολιτεία)