Υπερψηφίστηκε με ευρύτατη συναίνεση από την Ολομέλεια της Βουλής και με τη στήριξη ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ και Ελληνικής Λύσης η διακρατική Συμφωνία μεταξύ Ελλάδος-Κύπρου-Ισραήλ-Ιταλίας, για την κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου EastMed, με τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας να επισημαίνει ότι αυτή αποτελεί έμμεση απάντηση στην προκλητικότητα της Τουρκίας.
Αναφερόμενος στην κύρωσή της από την Ολομέλεια, ο κ. Χατζηδάκης έκανε λόγο για ιστορικής σημασίας συμφωνία που αυξάνει τις πηγές τροφοδοσίας και τις οδεύσεις φυσικού αερίου για την Ελλάδα και την Ευρώπη. Μιας συμφωνίας που «δεν στρέφεται εναντίον κανενός, αλλά αποτελεί έμμεση απάντηση στην προκλητικότητα της Τουρκίας». Στάθηκε επίσης και στην ιδιαίτερη σημασία που έχει η διακομματική στήριξη του έργου (από ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ), που αποτελεί ένα θετικό μήνυμα συναίνεσης για το πολιτικό σύστημα της χώρας.
Παράλληλα, ο ΥΠΕΝ τόνισε πως η συμφωνία για τον EastMed «δεν είναι διακηρυκτικού χαρακτήρα, έχει οικονομικό περιεχόμενο και συνοδεύεται από συγκεκριμένες κινήσεις», παραπέμποντας στην εξέλιξη της αδειοδοτικής διαδικασίας σε Ελλάδα και Κύπρο και την συγχρηματοδότηση από ΕΕ της μελέτης σκοπιμότητας του έργου.
Αναφερόμενος στην θέση της Ιταλίας, ξεκαθάρισε ότι «θα λάβει τις αποφάσεις της όποτε νομίζει και πιστεύω ότι θα είναι θετικές. Πέρα από την Ιταλία, όμως, στον σχεδιασμό των τριών χωρών είναι και η Αίγυπτος ως προς τις πηγές, ενώ θα εξεταστούν όλα τα ενδεχόμενα για την κατάληξη του αγωγού διότι υπάρχει και η αγορά της Κεντρικής Ευρώπης και όχι μόνο». Ο κ. Χαζηδάκης ανέδειξε επίσης την σταθερή στήριξη της αμερικανικής πλευράς στο έργο, προαναγγέλλοντας συνάντηση –σε επίπεδο υπουργών του σχήματος 3+1 (Ελλάδα, Κύπρος, Ισραήλ και ΗΠΑ) το επόμενο διάστημα.
Ο υπουργός επίσης επισήμανε ότι η προσαιγιάλωση του EastMed στην Κρήτη ανοίγει τον δρόμο για μεταφορά από τον αγωγό μελλοντικών κοιτασμάτων υδρογονανθράκων από τα οικόπεδα νοτίως της Κρήτης. Παράλληλα, η διέλευσή του –μέσω Κρήτης- από την Πελοπόννησο και την Δυτική Ελλάδα θα επιτρέψει την κάλυψη περιοχών που δεν έχουν πρόσβαση στο εθνικό δίκτυο, αυξάνει τον ανταγωνισμό στην αγορά φυσικού αερίου επ’ ωφελεία των καταναλωτών και δημιουργεί προϋποθέσεις για επενδύσεις και θέσεις εργασίας.
Καταλήγοντας, ο κ. Χατζηδάκης ενέταξε τον EastMed σε ένα πλέγμα υποδομών φυσικού αερίου (TAP, IGB, FSRU Αλεξανδρούπολης, Ρεβυθούσα) που καθιστούν την Ελλάδα ενεργειακό σταυροδρόμι της Ευρώπης. Επιβεβαίωσε ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι να εξαγοραστεί από το Δημόσιο το ποσοστό 35% που κατέχουν τα ΕΛΠΕ στη ΔΕΠΑ Διεθνών Έργων. Υπογράμμισε ότι η κριτική του ΣΥΡΙΖΑ περί σύγκρουσης συμφερόντων εκθέτει το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, καθώς ο δικός του σχεδιασμός προέβλεπε την παρουσία των ΕΛΠΕ με 35% (και ιδιώτη με 14%) στο πολύ μεγαλύτερο σχήματης ΔΕΠΑ Υποδομών που θα περιελάμβανε και τη ΔΕΠΑ Διεθνών. Τέλος, για το θέμα της ΔΕΔΑ επιβεβαίωσε ότι το ΥΠΕΝ ενθαρρύνει τη διοίκηση της εταιρείας να μην δεχθεί την απόφαση της ΡΑΕ για απένταξητων έργων για δίκτυο διανομής φυσικού αερίου στη Βέροια και τα Γιαννιτσά. Σημείωσε ότι η προηγούμενη διοίκηση της εταιρίας «άφησε τα έργα στην Πελοπόννησο στην τύχη τους», τονίζοντας την βούληση της κυβέρνησης για δημιουργία δικτύου φυσικού αερίου και σε αυτή την περιοχή.