Για την κριτική που ασκείται στην κυβέρνηση για τον πληθωρισμό και το «καλάθι του νοικοκυριού» αναφέρθηκε σε δηλώσεις του ο Υπουργός Ανάπτυξης.
Ο Άδωνις Γεωργιάδης σε δηλώσεις του στο ΟPEN σχολίασε μεταξύ άλλων πως «ούτε χειρότεροι σε μισθούς είμαστε, ούτε χειρότεροι σε ακρίβεια», ενώ σημείωσε πως το «καλάθι» δεν μείωσε τις προσφορές στα σούπερ μάρκετ αλλά τις αύξησε.
«Το καλάθι το λοιδόρησε πάρα πολύς κόσμος και ακόμα πολύς κόσμος το αντιμετωπίζει με σκεπτικισμό, παρόλο που τα στοιχεία του ΙΝΚΑ ήταν πολύ ενθαρρυντικά. Είμαι πολύ περήφανος, τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα έχουμε σε 246 προϊόντα μειώσεις τιμών σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα – και σοβαρές μειώσεις- σε 650 προϊόντα ακριβώς τις ίδιες τιμές σε σχέση με την περασμένη εβδομάδα και ελάχιστες αυξήσεις, μετρημένες στα δάχτυλα των δύο χεριών. Το κυριότερο, στο σύνολο της αξίας του καλαθιού, όλες οι αλυσίδες έχουν καλάθι μικρότερης αξίας αυτή την εβδομάδα, δηλαδή μείωση τιμών. Αυτό συμβαίνει για τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα. Άρα, το καλάθι, το οποίο κάποιοι το χαρακτήρισαν ως ένα επικοινωνιακό σόου Γεωργιάδη, όπως έδειξε και η έρευνα του ΙΝΚΑ γλιτώνει 12% την εβδομάδα σε όποιον επιλέγει να αγοράσει προϊόντα από το καλάθι, 4 στους 10 καταναλωτές έχουν ήδη αγοράσει προϊόντα από το καλάθι. Είναι αστείο που λένε "μα οι 6 στους 10 δεν έχουν αγοράσει". Μα οι 4 στους 10 είναι τεράστιο νούμερο καταναλωτών», ανέφερε αρχικά.
Σχετικά με το αν λειτουργεί ο ανταγωνισμός, σχολίασε πως «έχει αρχίσει να δουλεύει ο ανταγωνισμός στα αλήθεια. Πλέον, οι αλυσίδες ενδιαφέρονται να μάθουν ποια αλυσίδα θα ανακοινώσω σήμερα το απόγευμα ότι έχει το φθηνότερο καλάθι και σε ποια θα είμαι αύριο το πρωί. Αύριο θα είμαι σε σούπερ μάρκετ της αλυσίδας με το φθηνότερο καλάθι».
Για το αν το καλάθι του νοικοκυριού μείωσε τις προσφορές στα σούπερ μάρκετ, είπε πως «όχι μόνο όλες οι υπόλοιπες προσφορές συνεχίζονται κανονικά στα σούπερ μάρκετ, αλλά αυτή την εβδομάδα έχουν ενταθεί οι προσφορές. Γιατί το καλάθι έχει δημιουργήσει το εξής «πρόβλημα»: επειδή μειωθήκαν οι τιμές στο καλάθι και ένα μεγάλο ποσοστό του καταναλωτικού κοινού πήγε προς στο καλάθι, οι «εκτός καλαθιού» για να κρατήσουν τους πελάτες τους και να μη τους φύγουν κάνουν καλύτερες τιμές. Άρα, το καλάθι δεν μείωσε τις προσφορές αλλά αύξησε τις προσφορές».
Αναφορικά με το αν η βιομηχανία «βάζει πλάτη, σημείωσε πως «και η βιομηχανία με την οποία έχω διαρκείς συναντήσεις και θα έχω και με την πολυεθνική βιομηχανία τις επόμενες ημέρες, απ' ό,τι φαίνεται αρχίζει και βάζει πλάτη. Γιατί για να υπάρξουν οι νέες μειώσεις στις τιμές, αναγκαστικά έχουν μειωθεί τα κόστη».
Για τη σύγκριση των τιμών με δύο νέα εργαλεία, τόνισε πως «τον δείκτη αυτή την εβδομάδα, έχουμε κάνει δύο καινοτομίες. Πρώτον, έχουμε σταθμίσει τις ποσότητες, ώστε να είναι πιο δίκαιες μεταξύ των καλαθιών, δηλαδή πόσο βάρος έχουν τα προϊόντα της κάθε αλυσίδας. Δεύτερον, έχουμε βάλει κι έναν αλγόριθμο που δίνει κάποιους πόντους στο καλάθι που έχει επώνυμα προϊόντα, σε σχέση με private label. Άρα, ενθαρρύνουμε και τις αλυσίδες να μην βάζουν μόνο ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα αλλά να βάζουν και επώνυμα. Με αυτές τις δύο αλλαγές πιστεύω ότι θα είναι πιο δίκαιη η απεικόνιση του καλαθιού».
Σχολιάζοντας την κριτική του ΣΥΡΙΖΑ για τον πληθωρισμό, ανέφερε ότι «από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Σεπτέμβριο, κάθε δελτίο τύπου του ΣΥΡΙΖΑ - τα υπογράφει ο κ. Χαρίτσης και η κ. Αχτσιόγλου, κατέληγε: «Άλλωστε δεν είναι τυχαίο παράδειγμα της κυβερνητικής αποτυχίας ότι η Ελλάδα έχει μεγαλύτερο ποσοστό πληθωρισμού από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο». Όταν βγήκε τον 10ο μήνα ότι η Ελλάδα έπεσε 2 μονάδες κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, αυτό δεν το αναφέρανε και ρωτώ: Αν είναι δείγμα αποτυχίας της κυβερνητικής πολιτικής ότι είμαστε πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, αντιστρόφως δεν είναι δείγμα κυβερνητικής επιτυχίας ότι είμαστε κάτω από το μέσο όρο; Δε γίνεται και τα δύο να τα έχεις στη ζωή, δεν μπορείς να τα έχεις όλα στον ΣΥΡΙΖΑ».
«Αυτή η συνεχόμενη ανακύκλωση της μιζέριας, που είναι καλή για την τηλεθέαση, αλλά κακή για την κοινωνία πρέπει να σταματήσει. Ούτε χειρότεροι σε μισθούς είμαστε, ούτε χειρότεροι σε ακρίβεια. Η ακρίβεια είναι δυστυχώς ένα μεγάλο παγκόσμιο φαινόμενο. Αν δεν καταλάβουμε ότι δυστυχώς ζούμε στον μεγαλύτερο πληθωριστικό κύκλο των τελευταίων 50 ετών, δεν θα βγάλουμε άκρη. Σε αυτόν τον πληθωριστικό κύκλο, η κυβέρνησή μας δίνει μία μάχη και επαναλαμβάνω για τους καταναλωτές, το «καλάθι του νοικοκυριού» για τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα έχει μειώσεις τιμών και αν το στηρίξουν οι καταναλωτές θα αναγκάσουν τις αλυσίδες να πάνε τις τιμές ακόμα πιο κάτω, γιατί έτσι δουλεύει η αγορά».