Τον Μάιο του 2019, λίγο πριν τις Ευρωεκλογές, ο Αλέξης Τσίπρας από τη Λάρισα μιλούσε για δημοσκοπήσεις της συμφοράς, ενώ μετά τη βαριά ήττα που υπέστη και λίγο πριν τις εθνικές εκλογές τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ τα έβαζαν με τις δημοσκοπικές εταιρείες και τα Μέσα Ενημέρωσης μιλώντας για ντέρμπι και για αλλαγή σκηνικού.
Σήμερα, δύο χρόνια μετά, διαπιστώνοντας την αδυναμία της Κουμουνδούρου και του αρχηγού της να ξεκολλήσουν από τις χαμηλές δημοσκοπικές κρίσεις τα βάζουν και πάλι με τις δημοσκοπήσεις.
Ο πανικός που κυριαρχεί στον ΣΥΡΙΖΑ, με το άγχος και μια πρόωρης εκλογικής αναμέτρησης όπως αυτό διαμορφώνεται από τον ίδιο τον Αλέξη Τσίπρα, οι δημοσκοπήσεις που βλέπουν το φως της δημοσιότητας, οδηγεί σε μια νέα επίθεση κατά των εταιρειών. Είναι χαρακτηριστικό ότι με αφορμή τη δημοσκόπηση της εταιρείας Opinion Poll προσφεύγουν στην επιτροπή Θεσμών της Βουλής και ζητούν να υπάρξει έλεγχος.
Αδυνατώντας να γυρίσουν το πολιτικό παιχνίδι αλλά και να λάβουν τα μηνύματα που στέλνουν οι ψηφοφόροι για την τακτική της καταστροφολογίας και την επαναφορά του διχαστικού λόγο και της ρητορικής της περιόδου 2014 -2015, ο ΣΥΡΙΖΑ αναζητεί ευθύνες, πέραν των γνωστών… βαρβάρων, ήτοι των Μέσων Ενημέρωσης και στις εταιρείες που πραγματοποιούν δημοσκοπήσεις.
Το γεγονός πως δύο χρόνια μετά της εκλογές και με την κρίση της πανδημίας να προκαλεί και οικονομικές συνέπειες στα νοικοκυριά και τις επιχειρήσει, η κυβέρνηση διατηρεί σχεδόν τα ποσοστά με τα οποία κέρδισε τις εκλογές του 2019 αποκτώντας μάλιστα και αυτοδυναμία, προκαλεί τριγμούς και ανησυχία στην Κουμουνδούρου
Είναι ενδεικτική η χθεσινή δημοσκόπηση του ΣΚΑΙ όπου η κυβέρνηση Μητσοτάκη καταγράφει ποσοστό της τάξεως του 38,5% όταν στις εκλογές του Ιουλίου του 2019 είχε λάβει 39,85%. Ουσιαστικά η δημοσκόπηση δείχνει ότι δύο χρόνια μετά και με μια υγειονομική κρίση παγκοσμίου βεληνεκούς που έχει οδηγήσει σε μέτρα και παρεμβάσεις που προκαλούν αντιδράσεις διατηρείται ένα ποσοστό υψηλό ανάλογο του οποίου δεν έχει εμφανιστεί τα τελευταία χρόνια στο μέσω της συνταγματικής τετραετίας μιας κυβέρνησης.
Στο πλαίσιο αυτό ο Αλέξης Τσίπρας φέρεται να έδωσε το πράσινο φως για να ακολουθηθεί η γνωστή τακτική του μπούλινγκ, ανάλογου με αυτό που ασκείται στα μέσα ενημέρωσης, προκειμένου να δοθεί η εντύπωση στα στελέχη και τους οπαδούς ότι οι εταιρείες λειτουργούν έχοντας άλλα οφέλη από την κυβέρνηση.
Δεν είναι η πρώτη φορά. Ο ΣΥΡΙΖΑ από την πρώτη στιγμή που εμφανίσθηκε έχοντας αποκτήσει εκλογική ορμή έβαλε στο στόχαστρο τις δημοσκοπήσεις. Ειδικά μετά τη νίκη στις εκλογές του Σεπτεμβρίου 2015 και την αντίστροφή μέτρηση που ξεκίνησε από το καλοκαίρι του 2016 και μετά, στράφηκε ευθέως κατά των εταιρειών με αλλεπάλληλες επιθέσεις σε βάρος του επιχειρώντας να τις αποδομήσει.
Έφτασε δε στο σημείο στελέχη του και κυρίως συνεργάτες κυβερνητικών στελεχών να δημιουργήσουν εταιρείες δημοσκοπήσεων προκειμένου να δείχνουν μια άλλη εικόνα, όπως έγινε την περίοδο πριν τις εκλογές του 2019 όταν φίλα προσκείμενα στην Κουμουνδούρου Μέσα Ενημέρωσης έκαναν λόγο για διαφορά στα όρια του στατιστικού λάθους ή ακόμη και για πρόβλεψη νίκης του ΣΥΡΙΖΑ.
Η παρατεταμένη καθίζηση του ΣΥΡΙΖΑ όπως καταγράφεται στο σύνολο των δημοσκοπήσεων αλλά και η αδυναμία του Αλέξη Τσίπρα να περάσει τον Κανέναν στην καταλληλότητα για πρωθυπουργός οδηγεί σε αντιδράσεις ανάλογες με αυτές που το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης συνηθίζει επιχειρώντας να περάσει στην επίθεση καταγγέλλοντας συμφέροντα και παρεμβάσεις.
Τα μηνύματα που στέλνουν όμως οι ψηφοφόροι, και του ΣΥΡΙΖΑ, δε λαμβάνονται υπόψη στην τακτική που ο Αλέξης Τσίπρας έχει επιλέξει και εδράζεται στην καταστροφολογία και στις συνεχείς, ορισμένες φορές στα όρια των ύβρεων, επιθέσεις σε προσωπικό επίπεδο κατά του Κυριάκου Μητσοτάκη.
Οι δε τελευταίες δημοσκοπήσεις ήρθαν τη στιγμή που στην προανακριτική επιτροπή εξετάζονται τυχόν ποινικές ευθύνες του Νίκου Παππά και η υπόθεση του αποκαλούμενου ΣΥΡΙΖΑ Channel με τις καταθέσεις που φέρονται να έχουν γίνει να δημιουργούν αρνητικές εντυπώσεις στη βάση αλλά και στα παλαιά στελέχη του κόμματος.
Εν τούτοις ο Αλέξης Τσίπρας έχει επιλέξει την αντιπολίτευση των υψηλών τόνων και τη δημιουργία συνθηκών μιας παρατεταμένης επαναστατικής γυμναστικής προκειμένου να διατηρεί σε εγρήγορση τους οπαδούς εκείνους που εύκολα μπορούν να ακολουθήσουν τη λογική του… πεζοδρομίου.
Εντύπωση προκαλεί και το γεγονός πως ο ΣΥΡΙΖΑ επιχειρεί να αποδομήσει τις δημοσκοπήσεις την ώρα που η ηγεσία του εμφανίζεται να δηλώνει πως πρόκειται για φωτογραφίες της στιγμής και να διαρρέει πως υπάρχουν στοιχεία που δείχνουν μια άλλη εικόνα. Μάλιστα πριν λίγες ημέρες ο στενός συνεργάτης του Αλέξη Τσίπρα, Παύλος Πολάκης δήλωνε ότι έχει «γραμμένες τις δημοσκοπήσεις» καθώς και ότι η εικόνα που ο ίδιος έχει από τις επαφές με πολίτες είναι διαφορετική.
Αυτό δηλαδή που υποστήριζε και ο Τσίπρας πριν τις εκλογές του 2019 όταν μιλούσε για «δημοσκοπήσεις της συμφοράς».
Σε κάθε περίπτωση η αδυναμία του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης να εκτελέσει το ρόλο που τις ανέθεσαν οι πολίτες καθίσταται ορατή όπως και το γεγονός πως δε διαθέτει προγραμματικό λόγο και προτάσεις, τουλάχιστον τέτοιες που να μη θυμίζουν την παροχολογία του 2014 και μια πλειοδοσία ανάλογη με αυτή που ακολουθήθηκε προκειμένου να ανέλθει στην εξουσία
Και στο πλαίσιο αυτό θυμίζουν την παροιμία που λέει «με τον ήλιο τα μπάζω με τον ήλιο τα βγάζω τι έχουν τα έρμα και ψοφάνε;»
ΥΓ: Εντύπωση προκαλεί και το γεγονός πως τα φίλα προσκείμενα μέσα στον ΣΥΡΙΖΑ εμφανίζονται να ανησυχούν και για τις εξελίξεις στο ΚΙΝΑΛ, στηλιτεύοντας μάλιστα τη δημοσκόπηση της εταιρείας Opinion Poll χαρακτηρίζοντας ως «εξόφθαλμη παρέμβαση» στα εσωκομματικά του τα ερωτήματα αναφορικά με τους υποψηφίους για την προεδρία του κόμματος!