Εντός ολίγων ημερών, στις 23 Απριλίου, παραδίδεται στην κυκλοφορία ο οδικός άξονας από Λαμία έως Καλαμπάκα. Ενώ, ηλεκτρικά λεωφορεία πραγματοποιούν δοκιμαστικά δρομολόγια και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα θα κυκλοφορήσουν στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, στο τέλος Απριλίου.
Αυτά σημείωσε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας στην ΕΡΤ για θέματα που αφορούν στην καθημερινότητα των πολιτών όπως το μετρό στη Θεσσαλονίκη, καθώς και όσων έχουν δημοσιευθεί το τελευταίο διάστημα σχετικά με τις ηχητικές συνομιλίες στο δυστύχημα των Τεμπών
Συμπληρωματικά για τα ηλεκτρικά λεωφορεία, ο κ. Σταϊκούρας διευκρίνισε ότι «οι δοκιμές θα πρέπει να καλύψουν περίπου 5.000 χιλιόμετρα για το κάθε όχημα. Σήμερα υπάρχουν οχήματα που έχουν ξεπεράσει τα 2.000 χιλιόμετρα. Η αυτονομία τους αυτή τη στιγμή που μιλάμε είναι περίπου 400 χιλιόμετρα. Οι εκτιμήσεις μας είναι ότι η αυτονομία τους θα είναι περίπου 185 χιλιόμετρα» ενώ πρόσθεσε ότι «στο τέλος του 2025 θα έχουμε σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη 550 καινούργια λεωφορεία».
Αναφορικά με την πρόσφατη δικαστική εμπλοκή του flyover για τον οποίον σταματούν προσωρινά οι εργασίες στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Σταϊκούρας εκτίμησε πως θα είναι μια προσωρινή εμπλοκή και το έργο θα προχωρήσει κανονικά. « Πράγματι είχαμε μια δικαστική εμπλοκή την προηγούμενη εβδομάδα, την οποία θα επιδιώξουμε συλλογικά, η κυβέρνηση και το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, να αντιμετωπίσουμε το επόμενο χρονικό διάστημα. Αυτό φέρνει μικρές καθυστερήσεις, αλλά εκτιμούμε ότι θα είναι παροδικές και πολύ μικρές, έτσι ώστε το έργο πράγματι να ολοκληρωθεί το 2027».
Το Νοέμβριο παραδίδεται το μετρό Θεσσαλονίκης
Το Νοέμβριο θα παραδοθεί το μετρό Θεσσαλονίκης. Όπως ο κ. Σταϊκούρας δήώσε: «Για το μετρό έχουμε τοποθετηθεί με απόλυτο τρόπο. Το Νοέμβριο του 2024 θα είναι έτοιμο και μετά έξι με οκτώ μήνες θα είναι έτοιμη και η επέκτασή του προς την Καλαμαριά και το επόμενο χρονικό διάστημα θα δώσουμε στη δημοσιότητα τους σχεδιασμούς μας για τις περαιτέρω επεκτάσεις του μετρό στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης».
Αναφορικά με τον αυτοκινητόδρομο Ε65 ανέφερε πως στις 23 Απριλίου μαζί με τον πρωθυπουργό θα παραδώσουν στην κυκλοφορία όλο τον άξονα από τη Λαμία έως Καλαμπάκα. Συγκεκριμένα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε «23 Απριλίου με τον πρωθυπουργό θα δώσουμε στην κυκλοφορία όλο τον οδικό άξονα μέχρι και την Καλαμπάκα, όχι μόνο το Λαμία - Ξυνιάδα αλλά και το Τρίκαλα - Καλαμπάκα. Ο Ε65 θα είναι πλήρως ολοκληρωμένος από τις Θερμοπύλες, ουσιαστικά από τη Λαμία, μέχρι την Καλαμπάκα».
Όσο για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, μίλησε για τη σύμβαση 717 η οποία παραδόθηκε τον περασμένο Αύγουστο και καταστράφηκε εξαιτίας του Daniel τον Σεπτέμβριο και μετά από ερώτηση που το έθεσαν οι παρουσιαστές της εκπομπής αναφέρθηκε και στα όσα απασχολούν την επικαιρότητα το τελευταίο διάστημα με το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη και τις ηχητικές συνομιλίες οι οποίες από τον ΟΣΕ παραδόθηκαν πρόσφατα – όπως είπε στις ανακριτικές αρχές.
«Το 2023 ήταν μια τραγική χρονιά για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, όχι μόνο εξαιτίας του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών, αλλά και γιατί είχαμε κάποιες φυσικές καταστροφές, οι οποίες διέλυσαν ένα ολόκληρο σιδηροδρομικό δίκτυο για μια μεγάλη απόσταση περίπου από το Δομοκό μέχρι τη Λάρισα. Σήμερα η σύμβαση 717 που αφορά τη σηματοδότηση τηλεδιοίκησης έχει ολοκληρωθεί και έχει παραδοθεί στο σύνολό της από την Αθήνα Θεσσαλονίκη Προμαχώνα[…] Λειτουργεί εκτός του τμήματος το οποίο καταστράφηκε από τον Daniel.
»Γι’ αυτό έβαλα στη συζήτησή μας και τη δεύτερη καταστροφή του ελληνικού σιδηροδρόμου μέσα στο 2023, εκεί συνεπώς δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση, έχει καταστραφεί ολοσχερώς. Παραδόθηκε τον Αύγουστο και καταστράφηκε το Σεπτέμβριο. Σ’ αυτό το διάστημα, σ’ αυτή την απόσταση, δηλαδή από τον Δομοκό μέχρι τη Λάρισα, δεν επιτρέπεται δύο τρένα να κυκλοφορούν ταυτόχρονα σε αντίθετες πορείες[…] σε όλο το άλλο τμήμα, από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη, υπάρχει τηλεδιοίκηση -σηματοδότηση.» επεσήμανε αναφορικά με το σύστημα τηλεδιοίκησης.
Σε άλλο σημείο για τις ηχητικές συνομιλίες του ΟΣΕ ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «έχει δοθεί οδηγία στη διοίκηση του ΟΣΕ, ό,τι ζητηθεί από τις ανακριτικές αρχές να δοθεί. Και πράγματι επιβεβαιώνω ότι πρόσφατα οι ανακριτικές αρχές ζήτησαν όλο το υλικό το οποίο υπάρχει μέσα στον ΟΣΕ, όλες τις καταγραφές, όλα τα συστήματα, τα πάντα και δόθηκαν τα πάντα».