Την εκτίμηση ότι η κατάσταση στη θαλάσσια περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας θα ελεγχθεί λόγω των αποφασιστικών πρωτοβουλιών που λαμβάνονται από τη διεθνή κοινότητα, επεσήμανε σήμερα ο υπουργός Ναυτιλίας, Χρήστος Στυλιανίδης.
Σε συνάντησή του με δημοσιογράφους και σχολιάζοντας τις κλιμακούμενες επιθέσεις των Χούθι της Υεμένης σε εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, είπε ότι πρόκειται για ένα μείζον ζήτημα, προσθέτοντας ότι η Ελλάδα είναι έτοιμη να συμμετάσχει σε οποιαδήποτε διεθνή πρωτοβουλία για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας.
Αναφερόμενος στην απόφαση των μεγαλύτερων ναυτιλιακών εταιρειών να επαναδρομολογήσουν κάποια πλοία γύρω από τη νότια Αφρική αναστέλλοντας προσωρινά για λόγους ασφαλείας τις διελεύσεις των πλοίων από το σημείο, εκτίμησε ότι κάτι τέτοιο θα ανεβάσει σημαντικά το λειτουργικό κόστος των πλοίων με αύξηση της τιμής των προϊόντων προς τον τελικό καταναλωτή, ανατρέποντας την έως τώρα συζήτηση και τα δεδομένα για το πώς θα τιθασεύσουμε τον παγκόσμιο πληθωρισμό.
Για την απόφαση της αμερικανικής πλευράς να ανακοινώσει τη Δευτέρα τον σχηματισμό στην Ερυθρά Θάλασσα μια συμμαχίας 10 χωρών για την αντιμετώπιση των επανειλημμένων επιθέσεων των σιιτών ανταρτών σε εμπορικά πλοία, είπε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας έχει ήδη επαφές για το θέμα αυτό με αξιωματούχους της ΕΕ και των ΗΠΑ.
Ανακοίνωσε ότι η χώρα μας δεν είναι στην πρώτη φάση, αλλά είναι έτοιμη στο να συμμετάσχει σε μια διεθνή πρωτοβουλία, καθώς η Ελλάδα είναι πρωταγωνίστρια χώρα στη ναυτιλία.
Επείγον σήμα του ΛΣ στα πλοία που διασχίζουν την Ερυθρά Θάλασσα
Νωρίτερα την προηγούμενη εβδομάδα, η Διεύθυνση Ποντοπόρου Ναυτιλίας του Λιμενικού εξέδωσε επείγον σήμα με το οποίο συστήνει στα υπό ελληνική σημαία ή ελληνικών συμφερόντων πλοία που διασχίζουν την Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν να αποφεύγουν τα ύδατα της Υεμένης.
Σύμφωνα με την Καθημερινή, στο σήμα που κοινοποιήθηκε στα υπουργεία Εξωτερικών και Άμυνας, η αρμόδια διεύθυνση του ΛΣ συστήνει επίσης στα πλοία να πραγματοποιούν κατά το δυνατό, νυκτερινό διάπλου της νότιας Ερυθράς Θάλασσας και του στενού Μπαμπ ελ Μαντέμπ.
«Συνιστάται να παραμένει στη γέφυρα του πλοίου μόνο το απαραίτητο πλήρωμα, τα μέλη του πληρώματος να παραμένουν όσο το δυνατόν πιο μακριά από τα εξωτερικά μέρη του πλοίου, να διεξάγεται άσκηση πυρκαγιάς πριν το πλοίο φτάσει στις ακτές της Υεμένης και να γίνεται έλεγχος στον εξοπλισμό ασφαλείας» αναφέρεται στο έγγραφο που επικαλείται η «Κ».
Στο σήμα που εξέδωσε το ΛΣ αναφέρεται επίσης στη δυνατότητα του κυβερνήτη του πλοίου να απενεργοποιήσει το σύστημα αυτόματης αναγνώρισης Automatic Identification System (AIS) για την προστασία των πλοίων από τον κίνδυνο πειρατείας.