Τα φαινόμενα διάλυσης που επικρατούν στον ΟΣΕ και τις επιπτώσεις τους στον φορολογούμενο αναδεικνύει ο αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κωστής Χατζηδάκης με ερώτησή του προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρ. Σπίρτζη και τον υπουργό Οικονομικών κ. Ε. Τσακαλώτο.
«Αδιαφάνεια, κακοδιαχείριση, έλλειψη συντονισμού, ανταγωνισμοί και καταγγελίες μεταξύ των διοικούντων στις εταιρείες ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΕΕΣΣΤΥ συνθέτουν ένα ζοφερό σκηνικό που βυθίζει τους ελληνικούς σιδηροδρόμους σε ακόμα μεγαλύτερη απαξίωση», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Κωστής Χατζηδάκης. «Παρόλα αυτά το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, κατά την προσφιλή του μέθοδο, παριστάνει πως δεν καταλαβαίνει και δεν βλέπει ό,τι συμβαίνει. Αποτέλεσμα: ο Έλληνας φορολογούμενος εξακολουθεί να επιβαρύνεται για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους δυσανάλογα σε σχέση με τις υπηρεσίες που απολαμβάνει και η κατάσταση αντί να βελτιώνεται να χειροτερεύει».
Ο αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας σημειώνει ότι από στοιχεία που έχει στη διάθεσή μου προκύπτει ότι η Διοίκηση του ΟΣΕ επιδίδεται σε σπατάλες με δαπάνες δημοσίων σχέσεων, χορηγίες και άλλα έξοδα διοίκησης που συχνά δεν αναρτώνται στην Διαύγεια: υψηλές χορηγίες σε σχεδόν άγνωστες ιστοσελίδες, υψηλές χορηγίες και υπέρογκες δαπάνες για αμφίβολης σημασίας εκδηλώσεις, υπερβολικές δαπάνες κίνησης, αγορές από super market (!) κ.ο.κ. Για το λόγο αυτό ζητάει να κατατεθούν στη Βουλή τα στοιχεία για τις δαπάνες δημοσίων σχέσεων του ΟΣΕ τη διετία 2016-2018. Επιπλέον οι δαπάνες αμοιβών, αποζημιώσεων, εξόδων παραστάσεως και άλλων τυχόν αμοιβών και αποζημιώσεων που αφορούν τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΣΕ.
Πέραν αυτών ο κ. Χατζηδάκης υπογραμμίζει τα προβλήματα που παρατηρούνται μεταξύ των εταιρειών ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ, ζητώντας να ενημερωθεί από τους αρμόδιους υπουργούς για τις ενέργειές τους στα ακόλουθα θέματα:
1. Τις καταγγελίες του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΕΕΣΣΤΥ (15-3-2018) για την «Παρελκυστική και αντισυμβατική λειτουργία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ». Στην καταγγελία αυτή αναφερόταν ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν εκτελεί σιωπηρά τα επιδοτούμενα από το κράτος δρομολόγια, εισπράττοντας όμως εξ ολοκλήρου την κρατική επιδότηση. Μετά επικράτησε «σιγή ιχθύος». Ούτε η κυβέρνηση που έχει διορίσει τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΕΣΣΤΥ αισθάνθηκε την υποχρέωση να πει κάτι επί του θέματος ούτε το ΤΑΙΠΕΔ στο οποίο ανήκει η εταιρεία.
2. Τη συναλλαγή ανάμεσα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΣΤΥ και ΓΑΙΑΟΣΕ, που είχε ως αποτέλεσμα, πάνω από 6 εκ. ευρώ να αφαιρεθούν από τις υποχρεώσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την ενοικίαση του τροχαίου υλικού. Πρόκειται για έσοδα του δημοσίου. Το θέμα επιβεβαιώνεται από τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις του 2017 για την ΓΑΙΑΟΣΕ, αφού ο ορκωτός λογιστής σημειώνει ότι παρά τους ισχυρισμούς των εταιρειών ΕΕΣΣΤΥ και ΓΑΙΑΟΣΕ «δεν είναι σε θέση να επιβεβαιώσει την πραγματοποίηση και την νομιμότητα της εν λόγω δαπάνης».
3. Τη νέα διαμάχη που ξέσπασε πρόσφατα μεταξύ ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όταν ο μεν ΟΣΕ ισχυρίστηκε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έχει πληρώσει το αντίτιμο πρόσβασης στο δίκτυο, η δε ΤΡΑΙΝΟΣΕ ότι αυτό συμβαίνει λόγω της μη καταβολής των επιδοτήσεων που της χρωστά το δημόσιο.