Στο θέμα των όρων χρήσης των νέων τεχνολογιών των social media και των μέτρων για τη χρήση κινητών τηλεφώνων στα σχολεία, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων, ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, μιλώντας στο ΕΡΤ, αργά το βράδυ της Τετάρτης.
Όπως δήλωσε μεταξύ άλλων για τη φραγή των social media σε ανήλικους και για την προστασία τους από τον εθισμό: «Υπάρχει ήδη ένα πεπραγμένο ότι ξεκινήσαμε τη φετινή σχολική χρονιά με μία απαγόρευση της εμφανούς κατοχής και χρήσης κινητών τηλεφώνων στα σχολεία. Αυτό είναι στο πλαίσιο ενός νέου κανονισμού λειτουργίας των σχολείων».
Όπως σημείωσε, αυτό «έχει λειτουργήσει πολύ καλά και έχει λειτουργήσει πολύ καλά, γιατί το έχουν αγκαλιάσει οι εκπαιδευτικοί μας και οι οικογένειες και οι γονείς και βλέπουμε ήδη», διευκρινίζοντας ότι μπορεί να ακούμε στα ρεπορτάζ για τον αριθμός των αποβολών, γιατί υπάρχει πλέον και μια διαδικασία συνέπειας της χρήσης, αλλά αυτό είναι δευτερεύον, διότι, όπως υπογράμμισε «το σημαντικό είναι ότι δείχνει ότι έχεις μια εφαρμογή για να αποτρέψει κάθε απόκλιση από τον κανονισμό».
Ο ίδιος πρόσθεσε πως «αυτό το μέτρο οφείλω να σας πω ότι μας το ζητούσαν όλοι οι εκπαιδευτικοί. Είδα και μια δημοσκόπηση που λέει ότι το 86% των συμπολιτών μας συμφωνούν με το μέτρο. Βλέπουμε ότι τα παιδιά το εφαρμόζουν».
Σε άλλο σημείο της συνέντευξής του, ανέφερε πως «το μέτρο που αφορά τα κοινωνικά μέσα, απαιτείται η ενεργός στήριξη της οικογένειας. Είναι ένα μέτρο το οποίο έχει χαρακτήρα περισσότερο εθελοντικό. Πρέπει να παρέμβει η ίδια η οικογένεια και να εγκαταστήσει μια συγκεκριμένη εφαρμογή, την οποία θα αναπτύξει το αρμόδιο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Άρα απαιτείται και μια καμπάνια ενημέρωσης».
Μεταξύ άλλων ο κ. Πιερρακάκης σημείωσε πως «οι αλγόριθμοι των κοινωνικών μέσων, το πως έχουν στηθεί εκ των πραγμάτων για τον εγκέφαλο ενός παιδιού που αναπτύσσεται, που είναι 10 ετών, 12 ετών, 14 ετών, ο τρόπος που λειτουργούν αυτοί οι αλγόριθμοι κάνουν κακό και άρα χρειάζεται να μπορέσουμε να έχουμε παρέμβαση και σε εκείνο το επίπεδο, δηλαδή στις ίδιες τις πλατφόρμες».
Τόνισε πως «άλλο πράγμα ο διαδραστικός πίνακας, άλλο πράγμα ο υπολογιστής, άλλο πράγμα η τεχνολογία που κάνει καλό να τη χρησιμοποιεί σωστά», συμπληρώνοντας ότι το κινητό τηλέφωνο έχει άλλες ιδιαιτερότητες: «Πρώτον, σε περιστατικά μπούλινγκ τι συνέβαινε; Πάντοτε ένα παιδί σήκωνε ένα κινητό τηλέφωνο για να καταγράψει το περιστατικό. Μπούλινγκ ίσον κινητό τηλέφωνο. Και δεύτερον, πέραν όλων των άλλων, αποσπάται η προσοχή σου».
Για την επικείμενη εφαρμογή προστασίας των ανηλίκων είπε: «Το έχει δει ο κ. Παπαστεργίου, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η οποία θα εγκαθίσταται στο κινητό τηλέφωνο που ενδεχομένως θα έχει ένα παιδί από τους γονείς του, για να μπορεί να δρα προστατευτικά σε σχέση με την πρόσβαση στα κοινωνικά μέσα».
Μάλιστα ο ίδιος ανέφερε χαρακτηριστικά πως: «είδα τον πρόεδρο της Ανεξάρτητης Αρχής για την προστασία των προσωπικών δεδομένων την περασμένη εβδομάδα και συμφωνήσαμε να εντάξουμε μάθημα στο σχολείο από φέτος, από αυτή τη χρονιά, για το πώς τα παιδιά θα χειρίζονται τους εαυτούς τους στα κοινωνικά μέσα».
«Μαζί με την αρμόδια ανεξάρτητη αρχή αναπτύσσουμε συγκεκριμένο υλικό που θα ενταχθεί στα μαθήματα. Στο μάθημα της Πληροφορικής θα μπει λίγες ώρες φέτος θα είναι στο πλαίσιο ενός παιχνιδιού. Ένα παιχνίδι το οποίο θα διδάσκει με πολύ έξυπνο τρόπο πώς να φέρεσαι σε τέτοιες καταστάσεις. Αυτό είναι λοιπόν το πρώτο», είπε και συνέχισε:
«Θα υπάρξει παρέμβαση και στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο. Τις επόμενες εβδομάδες θα ανακοινώσουμε την ακριβή τάξη στην οποία θα μπει. Θα είναι δύο παρεμβάσεις φέτος. Θα είναι οι τάξεις προς το τέλος του Δημοτικού. Δηλαδή 4η, 5η Δημοτικού θα είναι μία παρέμβαση και η άλλη θα είναι στο Γυμνάσιο, Δευτέρα Γυμνασίου. Του χρόνου θα είναι περισσότερο υλικό.
Κλείνοντας το θέμα αυτό ο κ. Πιερρακάκης αποκάλυψε ότι «ο πρωθυπουργός θα κάνει παρέμβαση σε ευρωπαϊκό επίπεδο για τη χρήση των social media»
Για την Τεχνητή Νοημοσύνη στα σχολεία
Ο Κυριάκος Πιερρακάκης σημείωσε επίσης ότι στόχος είναι να εισαχθεί η Τεχνητή Νοημοσύνη στα σχολεία, μέσα από τον ψηφιακό βοηθό, προς όφελος των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
Είπε, ανάμεσα σε άλλα: «Υπάρχει μια εθνική στρατηγική για την Τεχνητή Νοημοσύνη που ανακοινώθηκε πρόσφατα. Σε κάθε υπουργείο λοιπόν, κοιτάζουμε να δούμε τι εφαρμογές μπορούμε να κάνουμε, έχοντας περάσει και από το άλλο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Νωρίτερα θα σας έλεγα ότι δεν έχω εμμονή με συγκεκριμένες τεχνολογίες. Το θέμα είναι να δουλεύει η συγκεκριμένη τεχνολογία και να λύνει ένα συγκεκριμένο πρόβλημα του κόσμου (…) Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να είναι χρήσιμη σε αυτό».
«Δηλαδή να μπορώ σε έναν ψηφιακό βοηθό που συνομιλώ, στον οποίο έχει φορτωθεί όλη η ύλη του μαθήματος, να απαντάω, να θέτω συγκεκριμένα ερωτήματα, να μου απαντάει πάνω στην ύλη, να διαμορφώνει κάποιο τεστ ενδεχομένως στο οποίο να διαγιγνώσκει τις δικές μου αδυναμίες και να μπορώ να ξέρω που χρειάζομαι περισσότερο διάβασμα (…)», πρόσθεσε και συμπλήρωσε:
Σε χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας αυτή τη στιγμή αυτό εφαρμόζεται. Και το θέμα είναι δεν είναι να ψάχνουμε την επόμενη τεχνολογία (…) Θα χρειαστεί πάνω από ένα έτος για να διαμορφωθεί, αλλά είναι κάτι που το ξεκινάμε τώρα από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής με στόχο να έχουν οι μαθήτριες και οι μαθητές μας αυτό το αγαθό (…)».