«Είναι αδιανόητο να εγκαλείται αυτή η κυβέρνηση, επειδή έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης. Επειδή προχωρά το έργο με μελέτες και επειδή υπάρχει πλέον χάραξη», ανέφερε σε ομιλία του ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης και πρόσθεσε ότι «ο ΒΟΑΚ "στήθηκε" από την αρχή!».
«Δεν μπορείτε να λέτε ψέματα στους Κρητικούς ότι "εμείς θα κάναμε το έργο χωρίς διόδια", γιατί αυτό δεν είναι αλήθεια. Ούτε βέβαια ότι θα υπάρχουν διόδια για τους μη Κρητικούς. Αυτά δεν γίνονται σε καμιά χώρα του κόσμου!», υπογράμμισε ο κ. Καραγιάννης και πρόσθεσε: «Ο ΒΟΑΚ θα έχει διόδια, είπαμε την αλήθεια, αλλά διόδια με αναλογική χρέωση και ηλεκτρονικά, ώστε να είναι δίκαια για τους Κρητικούς μετά την κατασκευή του δρόμου».
Ο κ. Καραγιάννης ανέφερε συγκεκριμένες ενέργειες που έχουν γίνει, επισημαίνοντας ότι έχουν πραγματοποιηθεί περισσότερα από όσα έχουν γίνει ποτέ.
Όπως είπε:
- Ενιαιοποιήσαμε σε τεχνικό επίπεδο το έργο από τον Κίσσαμο ως τη Σητεία,
- Οριστικοποιήσαμε το χρηματοοικονομικό μοντέλο, αναθέσαμε πάνω από 16 μελέτες,
- Αναβαθμίσαμε τις προβλέψεις για τα όρια ταχύτητας του δρόμου,
- Εντάξαμε και τη βελτίωση των υφιστάμενων παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων στο έργο
- Δημοπρατήσαμε έργα αντιμετώπισης κατολισθητικών φαινομένων, προϋπολογισμού 30 εκατ. ευρώ σε διάφορα σημεία του άξονα.
Επιπλέον, ο υφυπουργός ανεφερε ότι ολοκληρώθηκαν και κατατέθηκαν οι Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για έγκριση, τόσο για το μεγάλο τμήμα Χανιά– Ηράκλειο, όσο και για το τμήμα του ΣΔΙΤ, Χερσόνησος– Νεάπολη, για το οποίο ήδη ξεκίνησε και η Β’ φάση του διαγωνισμού και ως τα τέλη του έτους θα έχουμε προσωρινό ανάδοχο.
Ο υφυπουργός Υποδομών τόνισε ότι «εμείς δεν είπαμε ποτέ ψέματα στους Κρητικούς. Ο ίδιος ο πρωθυπουργός ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, είπαν εξαρχής την αλήθεια. Και εμείς αυτό δεν πρόκειται να το αλλάξουμε. Και οι Κρητικοί τόσα χρόνια άκουγαν λόγια. Είναι η πρώτη φορά που βλέπουν χάραξη του δρόμου!».
Επίσης ανέφερε ότι «ετοιμάζονται οι περιβαλλοντικές μελέτες των παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων, η ολοκλήρωση των μελετών για το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος που θα δημοπρατηθεί στα τέλη του έτους ως δημόσιο έργο, ενώ για το τμήμα Κίσσαμος-Χανιά έχουν ανατεθεί και ολοκληρώνονται ήδη οι μελέτες ώστε να εισαχθεί ως προαίρεση στη Σύμβαση Παραχώρησης». «Μελετάται ταυτόχρονα και το κομμάτι Σούδα– Αεροδρόμιο, ενώ και ευρύτερα το πρόγραμμα έργων μας στη Κρήτη εξελίσσεται κανονικά», είπε ο υφυπουργός Υποδομών.
Ο κ. Καραγιάννης, έδωσε επίσης αναλυτικά στοιχεία για τις πηγές χρηματοδότησης και το ύψος αυτών, για κάθε κομμάτι του έργου ξεχωριστά.
Όπως εξήγησε, από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ έχουν εξασφαλιστεί 1,027 δισ. ευρώ για το τμήμα Κίσσαμος– Άγιος Νικόλαος.
«Αναφορικά με τα παράλληλα οδικά δίκτυα», επισήμανε ο κ. Καραγιάννης, «η προμελέτη οδοποιίας που έχει εκπονηθεί για τα τμήματα Χανιά- Ηράκλειο και Χερσόνησος– Νεάπολη εξασφαλίζει απολύτως, μέσω των ανισόπεδων κόμβων που προβλέπονται, τη σύνδεση του ΒΟΑΚ με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο της Κρήτης σε κάθε περιοχή διέλευσης αυτού».
Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών το ίδιο συμβαίνει και με την, ήδη αδειοδοτημένη περιβαλλοντικά, μελέτη αναβάθμισης σε αυτοκινητόδρομο του τμήματος Νεάπολη– Άγιος Νικόλαος, καθώς και την υπό εκπόνηση μελέτη του τμήματος Χανιά– Κίσσαμος.