Μέτωπα με τη Δικαιοσύνη που είχε ανοίξει η κυβέρνηση επιχειρεί να κλείσει ο νέος υπουργός Δικαιοσύνης, Μιχάλης Καλογήρου, επιβεβαιώνοντας εμμέσως πλην σαφώς ότι σε όλους τους τομείς επιχειρείται μια άμβλυνση στο πλαίσιο της προεκλογικής περιόδου που πλέον βρίσκεται σε εξέλιξη.
Στο πλαίσιο αυτό σύμφωνα και με το dikastiko.gr ο υπουργός Δικαιοσύνης αδειάζει εκ νέου τον προκάτοχό του Σταύρο Κοντονή και αναστέλλει μια ακόμη νομοθετική ρύθμιση, μετά την απόσυρση του νομοσχεδίου που προέβλεπε τη διάσπαση του Πρωτοδικείου Αθηνών σε τρία σε όλη την Αττική.
Συγκεκριμένα, ο Μιχάλης Καλογήρου με τροπολογία αναστέλλει μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2019, την εφαρμογή της ψηφισμένης από τη Βουλή υποχρεωτικής διαμεσολάβησης ως στάδιο της ποινικής διαδικασίας.
Η διάταξη αυτή πάντως είχε κριθεί αντισυνταγματική και από την Ολομέλεια του Αρείου Πάγου.
Το υπουργείο αναφέρει:
«Κατατέθηκε σήμερα στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εξωτερικών με τίτλο: «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας 2013/637/ΕΕ του Συμβουλίου της 20ης Απριλίου 2015 (ΕΕL 106/24.4.2015) από τον Υπουργό Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων κ. Μιχάλη Καλογήρου, τροπολογία με την οποία αναστέλλεται μέχρι την 16η Σεπτεμβρίου 2019 η έναρξη ισχύος του άρθρου 182 του ν. 4512/2018, το οποίο αφορά αποκλειστικά στην υποχρεωτικότητα της υπαγωγής στη διαδικασία της διαμεσολάβησης. Η αναστολή αυτή επιβάλλεται κατόπιν της γνωμοδότησης 34/2018 της Διοικητικής Ολομέλειας του Αρείου Πάγου και προκειμένου να υπάρξει καλύτερη προετοιμασία των σχετικών διαδικασιών, καθώς και διαβούλευση με τους ενδιαφερόμενους φορείς για την αποτελεσματικότερη εφαρμογή του νόμου.
Η προαιρετική διαμεσολάβηση του Ν.4512/2018, που βρίσκεται ήδη σε ισχύ, προσφέρει τη δυνατότητα στους πολίτες να επιλύσουν συναινετικά όλες τις αστικές και εμπορικές διαφορές ιδιωτικού δικαίου, ενώ ταυτόχρονα διασφαλίζεται η παρουσία του δικηγόρου τους για την απόλυτη νομική προστασία τους. Το Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, ενεργεί με γνώμονα την ασφάλεια του δικαίου και την παροχή ενός ποιοτικού και λειτουργικού πλαισίου που θα συντελέσει αποτελεσματικά στην προώθηση του διεθνώς επιτυχημένου τρόπου εναλλακτικής επίλυσης διαφορών και θα δικαιώσει τις προσδοκίες που καλλιεργήθηκαν από την εισαγωγή του στο δικαιικό μας σύστημα».