Μήνυμα ότι ισχυρός τουρισμός σημαίνει ισχυρή οικονομία έστειλε ο πρωθυπουργός κατά την παρέμβασή στην 30ή τακτική Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), η οποία πραγματοποιείται σήμερα.
Ο Κυρ. Μητσοτάκης κάλεσε τους επιχειρηματίες να φανούν πρωτοπόροι και ευρηματικοί στις προσαρμογές που γίνονται στον κλάδο.
Ο πρωθυπουργός σημείωσε πως ο τουρισμός καλείται να ευθυγραμμίσει το μοντέλο του με την ψηφιακή λειτουργία και το οικολογικό υπόδειγμα, καθώς διαθέτει άλλωστε τα κατάλληλα όπλα, όπως το ελληνικό brand, τη μεγάλη διασπορά του στις αγορές και το φυσικό περιβάλλον της Ελλάδας.
Όπως ανέφερε η συνύπαρξη του ανταγωνιστικού τουρισμού με τον σεβασμό στη φύση αποτελεί προτεραιότητα και στο πλαίσιο αυτό ολοκληρώνεται το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τον Τουρισμό, σε δεκάδες περιοχές προωθούνται Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια ενώ αλλεπάλληλες είναι οι παρεμβάσεις για απλούστερες εγκρίσεις των περιβαλλοντικών όρων και των ειδικών κινήτρων για μεγάλες επενδύσεις.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισήμανε ότι η επιχειρηματική βιωσιμότητα συνεπάγεται και την κοινωνική βιωσιμότητα και καθώς η έλλειψη προσωπικού στον κλάδο γίνεται απειλητική, απαιτεί νέους τρόπους προσέγγισης: με την επιμήκυνση, για παράδειγμα, της τουριστικής περιόδου, με ειδικές συμφωνίες για απασχόληση εργαζομένων από το εξωτερικό, αλλά και με τη σύνδεση του τουρισμού με άλλες δραστηριότητας από το φθινόπωρο και μετά.
«Απαιτεί, όμως, επένδυση και στον ανθρώπινο παράγοντα. Γιατί ο τουρισμός πρέπει να είναι ελκυστικός όχι μόνο στους επισκέπτες αλλά και σε όσους εργάζονται σε αυτόν. Κάτι που παραπέμπει σε καλύτερους μισθούς και όρους εργασίας.
Αυτό επιβάλλει η ελεύθερη αγορά αλλά και η κοινωνική ευθύνη. Μόνο ο ευχαριστημένος εργαζόμενος, άλλωστε, γίνεται και παραγωγικός εργαζόμενος, για τον ίδιο και για την επιχείρηση.
Από την πλευρά της πολιτείας, εμείς αναλαμβάνουμε την αναβάθμιση των υποδομών, από τους δρόμους, τα λιμάνια και τα αεροδρόμια μέχρι την ύδρευση ή την ανακύκλωση. Ακόμη και τη στροφή της εκπαίδευσης προς τομείς που αναζητά η οικονομία και η αγορά εργασίας.
Δικός σας ρόλος, τώρα, είναι να φανείτε και πάλι πρωτοπόροι και ευρηματικοί στις προσαρμογές τις οποίες απαιτεί η νέα εποχή στον κλάδο. Ήδη η ψηφιοποίηση αλλάζει τα πάντα στο marketing του προϊόντος, παγκοσμίως. Ενεργοποιεί εφαρμογές που διευκολύνουν τα seamless ταξίδια. Ενώ απλοποιεί την περιβαλλοντική διαχείριση, βελτιώνοντας τη ζωή κατοίκων αλλά και επισκεπτών», πρόσθεσε.
Καταλήγοντας ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισήμανε ότι ισχυρός ελληνικός τουρισμός σημαίνει ισχυρή εθνική οικονομία, περισσότερος εθνικός πλούτος, μερίδιο στον οποίο θα έχουν όλοι.