Την ίδια στιγμή που οι πολίτες γυρνούν την πλάτη στην καταστροφολογία, στο τραπέζι δείχνει να μπαίνει και η συνωμοσιολογία. Έτσι μετά το «κλείσιμο του ματιού» σε όλους όσοι αντιτάσσονται στο εμβόλιο και τα «τσιπάκια» του Μπιλ Γκέιτς, τώρα ο Αλέξης Τσίπρας επιχειρεί να θέσει και θέμα υποκλοπής προσωπικών δεδομένων από την κυβέρνηση και μια ιδιωτική εταιρεία.
Η επένδυση στον λαϊκισμό έχει καταστεί μονόδρομος για την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ, όπου παλαιά στελέχη του δείχνουν να τηρούν αποστάσεις και να παρεμβαίνουν μόνον κατόπιν άνωθεν πιέσεων και προειδοποιήσεων, αρνούμενα επί της ουσίας να υιοθετήσουν αυτού του είδους τους υψηλούς τόνους που όπως αναφέρουν προσομοιάζουν σε μια Πολάκειο λογική.
Μέσα από τις δύο δημοσκοπήσεις που είδαν χθες το φως της δημοσιότητας, προκύπτει πως δεκαοκτώ μήνες μετά τις εκλογές του 2019 και 10 μήνες από την έναρξη μας πανδημίας με επιπτώσεις σε όλο τον κόσμο, ο Αλέξης Τσίπρας δεν βρίσκει ανταπόκριση στους πολίτες. Αντιθέτως οι ψηφοφόροι εμφανίζονται να επενδύουν σε όσους προτείνουν λύσεις εφικτές και επιδιώκουν να αντιμετωπίσουν προβλήματα που ουδείς ανέμενε ότι θα εμφανισθούν.
Στο πλαίσιο αυτό η κυριαρχία του Κυριάκου Μητσοτάκη προκαλεί πανικό στον Αλέξη Τσίπρα ο οποίος, αντί να αναζητεί εναλλακτικές, σηκώνει τους τόνους και επιλέγει να βάλει στο τραπέζι και σενάρια που κινούνται στα όρια της συνωμοσιολογίας.
Η ανάρτησή του στο Instagram ενδεικτική. Υιοθετώντας ένα δημοσίευμα, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ θέτει θέμα «εν κρυπτώ συνεργασίας» της κυβέρνησης «με εταιρείες επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων και data mining».
Δεν σταματά όμως εκεί. Υποστηρίζει ότι «Ο κ. Μητσοτάκης αποδεικνύεται ο καλύτερος μαθητής των αυταρχικών ηγετών ανά τη γη» και καταλήγει λέγοντας ότι « δεν μπορούμε όμως να επιστρέψουμε στη δυστοπία να γίνει κανονικότητα στη χώρα μας».
Επί της ουσίας Αλέξης Τσίπρας θέτει θέμα επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων από εταιρείες, παραγνωρίζοντας ενδεχομένως πως αυτό γίνεται με πολύ καλύτερο τρόπο μέσα από τα social media, και τη χρήση τους από τους πολίτες. Κάτι που αναφέρει και το ντοκυμαντέρ το οποίο ο ίδιος επικαλείται. Ένα ντοκυμαντερ του Netflix με τίτλο Κοινωνικό Δίλημμα (The Social Dilemma) το οποίο όμως μεταξύ άλλων τονίζει με έμφαση και κάτι ακόμη: «Τα ψέματα (fake news) στο διαδίκτυο μεταφέρονται με 6 φορές μεγαλύτερη ταχύτητα από τις αλήθειες».
Σε κάθε περίπτωση η αναφορά του κ. Τσίπρα αλλά και του ΣΥΡΙΖΑ σε θέμα που αφορά επεξεργασία προσωπικών δεδομένων δεν είναι η πρώτη. Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης είχε σηκώσει ανάλογη «ρομφαία» και όταν το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το υπουργείο Παιδείας έδιναν αγώνα για να υλοποιήσουν το εγχείρημα της τηλεκπαίδευσης στη χώρα. Υιοθετώντας μάλιστα τη λογική των εκπαιδευτικών που αντιδρούσαν, κυρίως των συνδικαλιστικών τους εκπροσώπων, είχε και τότε καταγγείλει προσπάθειες επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων από εταιρείες, ρίχνοντας νερό στο μύλων των συνωμοσιολόγων και των συνδικαλιστών που ήθελαν να υπονομεύσουν την τηλεκπαίδευση.
Το ερώτημα είναι αν στο επιτελείο του Αλέξη Τσίπρα συνειδητοποιούν τη ζημιά που προκαλείται στην ίδια την χώρα από ανάλογες θεωρίες και υπονοούμενα την ώρα που επιχειρείται η αντιμετώπιση μια κρίσης στη δημόσια υγεία. Ζημιά που συνδέεται και με τη στάση που επιδεικνύει ο ΣΥΡΙΖΑ και έναντι του εμβολίου, στελέχη του οποίου εξακολουθούν να «κλείνουν το μάτι» σε αντιεμβολιαστές και λοιπούς συνωμοσιολόγους.
Το θετικό προς το παρόν είναι ότι δεν υπάρχουν ευήκοα ώτα, πέραν όλων όσοι ήδη έχουν κατασταλάξει σχετικά με τους ψεκασμούς και τα τσιπάκια του Μπιλ Γκέιτς αρνούμενοι να δεχθούν την πραγματικότητα. Τουλάχιστον αυτό δείχνουν οι δημοσκοπήσεις.
Το ερώτημα που προκύπτει είναι γιατί επιμένει ο Αλέξης Τσίπρας σε αυτή την πολιτική στάση. Ενδεχομένως να οφείλεται στα συναισθήματα που δηλώνουν οι πολίτες ότι αντιμετωπίζουν. Τον φόβο, τον θυμό και την αγανάκτηση. Και να κρίνει η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ ότι υποδαυλίζοντάς τα, θα μετατραπούν στο κύμα της αντίδρασης που θα την επαναφέρει στην καρέκλα της εξουσίας το 2015. Μόνο που αυτό πρέπει να γίνει πριν αρχίσει να έχει αποτελέσματα το εμβόλιο και τα τυχόν αντιικά φάρμακα που θα ακολουθήσουν. Διαφορετικά θα μείνει στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης η ρετσινιά του λαϊκισμού την ώρα της μάχης.
Υ.Γ. Αυτό πάντως με την παραπομπή στο ντοκυμαντέρ του Netflix έφερε στην μνήμη τον ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Πέτρο Κόκκαλη, ο οποίος τον Απρίλιο του 2020 επικαλούμενος σειρά του Netflix δήλωνε ότι έπρεπε να είμαστε προετοιμασμένοι για τον κορονοιό...