«Δίνουμε κίνητρα στους νέους μας για να επιλέξουν την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, ώστε από λύση ανάγκης για λίγους να μετατραπεί σε συνειδητή επιλογή για πολλούς», σημειώνει σε συνέντευξή της η Νίκη Κεραμέως, τονίζοντας ότι «το μεγαλύτερο από αυτά είναι το γεγονός ότι μπορεί να οδηγήσει άμεσα σε ποιοτικές θέσεις εργασίας και στην απόκτηση επαγγελματικής εμπειρίας, αποτελώντας συγκριτικό πλεονέκτημα για όσους την έχουν επιλέξει».
Δίνουμε κίνητρα στους νέους μας για να επιλέξουν την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, ώστε από λύση ανάγκης για λίγους να μετατραπεί σε συνειδητή επιλογή για πολλούς. Εδώ η συνέντευξή μου στον Ελεύθερο Τύπο για το νέο νομοσχέδιο της ΕΕΚ. #proxorame https://t.co/X8KskLkDZw pic.twitter.com/gsNEmVbke6
— Niki Kerameus (@nkerameus) November 30, 2020
Συγκεκριμένα σε συνέντευξή της στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής, μιλώντας για την αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, τόνισε για τα σημεία του νομοσχεδίου που ήδη βρίσκεται σε διαβούλευση ότι «επιχειρείται η αναβάθμιση του τομέα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΚ), μέσω μίας ολιστικής προσέγγισης. Για πρώτη φορά στη χώρα γίνεται ένας ενιαίος σχεδιασμός της ΕΕΚ, η οποία αναβαθμίζεται σε επίπεδο δομών, διαδικασιών, προγραμμάτων σπουδών και πιστοποίησης. Τα κομβικά σημεία είναι τα εξής:
α. Σύνδεση ΕΕΚ με την αγορά εργασίας. Θα ανιχνεύονται οι συγκεκριμένες ανάγκες της αγοράς εργασίας και σε εθνικό και σε τοπικό επίπεδο -με την καίρια συνδρομή των κοινωνικών εταίρων- και εν συνεχεία βάσει των αναγκών αυτών θα διαμορφώνεται το περιεχόμενο των σπουδών στις δομές Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
β. Δημιουργία του λεγόμενου επιπέδου 3, μετά το Γυμνάσιο και πριν από το Λύκειο, βάσει του ευρωπαϊκού πλαισίου προσόντων, μετά την ολοκλήρωση του οποίου οι απόφοιτοι θα μπορούν να εργαστούν σε τεχνικά επαγγέλματα (π.χ. τεχνίτης μαρμάρου).
γ. Ιδρυση πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων, που θα λειτουργήσουν ως πιλότος για την εξάπλωση της μεταρρύθμισης σε όλα τα Επαγγελματικά Λύκεια, και ευρύτερη αναβάθμιση των ΕΠΑΛ.
δ. Αναβάθμιση των ΙΕΚ, στα οποία ιδρύονται Γραφεία Επαγγελματικού Προσανατολισμού, προκειμένου να συμβουλεύσουν τους σπουδαστές στις επαγγελματικές τους επιλογές. Δημιουργούνται για πρώτη φορά και αγγλόφωνα τμήματα στα ΙΕΚ».
Παράλληλα, η Νίκη Κεραμέως δήλωσε ότι: «η Επαγγελματική Εκπαίδευση από λύση ανάγκης για λίγους να μετατραπεί σε συνειδητή επιλογή για πολλούς. Το μεγαλύτερο κίνητρο είναι το γεγονός ότι η Επαγγελματική Εκπαίδευση μπορεί να οδηγήσει άμεσα σε ποιοτικές θέσεις εργασίας και στην απόκτηση επαγγελματικής εμπειρίας, αποτελώντας συγκριτικό πλεονέκτημα για όσους την έχουν επιλέξει. Και αυτό φαίνεται ότι σταδιακά γίνεται κατανοητό στους μαθητές, καθώς ήδη παρατηρείται λελογισμένη αύξηση των μαθητών των ΕΠΑΛ φέτος σε σχέση, για παράδειγμα, με πριν από δύο χρόνια. Προχωράμε άμεσα στην αναμόρφωση των Οδηγών Κατάρτισης των ΙΕΚ, στην επικαιροποίηση των επαγγελματικών περιγραμμάτων, στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών αλλά και στην εξασφάλιση κονδυλίων για την αναβάθμιση του εξοπλισμού και των εργαστηρίων των ΕΠΑΛ, ικανοποιώντας ένα πάγιο αίτημα των μαθητών και των εκπαιδευτικών τους.
«Ο πρώτος στόχος είναι να αναβαθμιστεί η παρεχόμενη εκπαίδευση στα ΕΠΑΛ, προκειμένου ακριβώς η Επαγγελματική Εκπαίδευση να υπηρετήσει καλύτερα την προσδοκία των παιδιών και των οικογενειών τους: να βρίσκουν τις θέσεις εργασίας που προσδοκούν. Οσο αναβαθμίζεται η παρεχόμενη εκπαίδευση, όσο καλύτερα συνδεθεί αυτή με τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς και της κοινωνίας συνολικά, τόσο θα αναμένουμε και μεγαλύτερη προσέλκυση μαθητών στην Επαγγελματική Εκπαίδευση», συνέχισε η κ. Κεραμέως και κατέληξε: «Η προσπάθεια αυτή επιδιώκει να διορθώσει μία παθογένεια δεκαετιών στη χώρα μας και σίγουρα χρειάζεται βάθος χρόνου για να αποδώσει όλους τους καρπούς, για να γίνουν αντιληπτά στην κοινωνία τα σημαντικά οφέλη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης».