Του Αλέξανδρου Διαμάντη
Κόντρα ανάμεσα στον νέο διοικητή της εταιρείας «Αττικό Μετρό ΑΕ», Νίκο Ταχιάο και τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκο Φίλη ξέσπασε κατά τη διάρκεια της ακρόασης του προτεινόμενου από τον Κ. Καραμανλή για διορισμό στην επιτροπή ΔΕΚΟ. Όλα ξεκίνησαν όταν ο κ. Φίλης χαρακτήρισε την επιλογή του Νίκου Ταχιάου ως «παλαιοκομματική», προσθέτοντας ότι «δεν πρέπει να αναβιώσει η πολιτική που οι αποτυχόντες στην πολιτική εμφανίζονται ως επιτυχόντες ή εν δυνάμει επιτυχόντες στον χώρο της δημόσιας διοίκησης».
Το μπαλάκι σήκωσε πρώτος ο πρόεδρος της Βουλής, Κ. Τασούλας λέγοντας ότι ο κ. Φίλης θα είχε δίκιο αν η τοποθέτηση πολιτευτών ήταν κανόνας ενώ τη σκυτάλη πήρε ο υπουργός Υποδομών, Κ. Καραμανλής. «Ο κ. Ταχιάος, πέρα από υποψήφιος βουλευτής και υποψήφιος δήμαρχος, έχει ένα πολύ σοβαρό βιογραφικό, είναι τεχνοκράτης και θα είναι καλύτερο να τον αφήσουμε στη θέση του και να τον κρίνουμε όλοι μαζί και να μην κάνουμε αυτές τις αυθαίρετες κρίσεις. Δεν σημαίνει ότι κάποιος που κατέβηκε στον πολιτικό στίβο και δεν κατάφερε να εκλεγεί πρέπει να αποκλείεται από μια άλλη δημόσια θέση. Να κρίνουμε τους ανθρώπους όχι ισοπεδωτικά αλλά κατά περίπτωση», τόνισε χαρακτηριστικά.
Τον λόγο, μάλιστα, πήρε και ο ίδιος ο Ν. Ταχιάος υπογραμμίζοντας ότι το γεγονός ότι δεν εξελέγην στις εκλογές είναι κάτι που κάθε άνθρωπος μπορεί να περιμένει. «Δεν με ενόχλησε ο όρος αποτυχία αλλά ο όρος πολιτευτής. Τον όρο πολιτευτής δεν θα τον έλεγα για ανθρώπους που έχουν μπει στο πετσί πολιτικής από νεαρή ηλικία», σημείωσε, δηλώνοντας πως είναι περήφανος τόσο για τις επιτυχίες του όσο και για τις αποτυχίες του. «Στο μέλλον θα κριθούμε», αντέτεινε προς τον Ν. Φίλη.
Η αντιπαράθεση, όμως, δεν σταμάτησε στον χαρακτηρισμό «πολιτευτής» του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά συνεχίστηκε καθώς ο κ. Φίλης «είδε» πως ο κ. Ταχιάος θέλει να διαχειριστεί επικοινωνιακά το Μετρό Θεσσαλονίκης και άρα να… κοροϊδέψει τον κόσμο. «Άκουσα τον κ. Ταχιάο να λέει με καταχρηστικό τρόπο ότι είναι ειδικός στην επικοινωνιακή προώθηση έργων που δημιουργεί κακές σκέψεις. Επικοινωνιακή διαχείριση σημαίνει να κοροϊδεύει τον κόσμο. Θέλουμε πρόσωπα υπεύθυνα να προωθήσουν το σχεδιασμό έργου», είπε. « Αν ήταν ειδικός να παραπλανά τον κόσμο ο κ. Ταχιάος θα ήταν δήμαρχος άρα κάπου πάσχει αυτό που λέτε», απάντησε ο κ. Τασούλας.
Την ίδια ώρα, ο κ. Ταχιάος ξεκαθάρισε ότι η δοκιμαστική λειτουργιά τον Οκτώβριο του Μετρό της Θεσαλονίκης είναι εκτός πραγματικότητας. «Το μετρό θα είναι απολύτως αυτοματοποιημένο, θα τρέχει με software το οποίο θα πρέπει να δοκιμαστεί για αρκετό καιρό και σε πραγματικές συνθήκες. Η μόνη λύση για τον σταθμό Βενιζέλου και την πλήρη λειτουργία του μετρό είναι αυτή που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός προχθές (σ.σ.: στη ΔΕΘ). Θα αποδραματοποιήσουμε το όλο θέμα, θα το φέρουμε στις πραγματικές του διαστάσεις και θα κάνουμε τους πολίτες της Θεσσαλονίκης συμμέτοχους του έργου», τόνισε χαρακτηριστικά την ώρα που ο κ. Καραμανλής αποκάλυψε πως το κόστος των αρχαιολογικών ανασκαφών σε όλο το μετρό από τότε που ξεκίνησε στη Θεσσαλονίκη πλησιάζει τα 135 εκατομμύρια. Μάλιστα, το Μουσείο της Ακρόπολης κόστισε λιγότερα λεφτά…