Νέο βίντεο της εμπορικής αμαξοστοιχίας λίγο πριν από το δυστύχημα στα Τέμπη (vid)
Screen Grab / YouTube Video
Screen Grab / YouTube Video

Νέο βίντεο της εμπορικής αμαξοστοιχίας λίγο πριν από το δυστύχημα στα Τέμπη (vid)

Στη δημοσιότητα δόθηκε το βράδυ της Πέμπτης (30/01) ένα νέο βίντεο  από την εμπορική αμαξοστοιχία, λίγη ώρα πριν από τη μοιραία σύγκρουση με την αμαξοστοιχία Intercity στα Τέμπη, στις 28 Φεβρουαρίου 2023, που είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο 57 ανθρώπων.

Σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, το συγκεκριμένο υλικό δεν είναι από κάποια κάμερα ασφαλείας του ΟΣΕ, αλλά από ένα μίνι μάρκετ, και δείχνει την εμπορική αμαξοστοιχία να περνά από τον σταθμό της Λεπτοκαρυάς λίγα λεπτά πριν συγκρουστεί με την επιβατική αμαξοστοιχία.

Κατά πληροφορίες, στα χέρια των πραγματογνωμόνων βρίσκεται ολόκληρο το υλικό και όχι μέρος του, όπως αυτό δημοσιοποιήθηκε, και εκτιμάται ότι μέσου αυτού του ντοκουμέντου ίσως καταστεί δυνατόν να υπάρξει εκτίμηση για το τι μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία το βράδυ της σύγκρουσης.

Παράλληλα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του τηλεοπτικού καναλιού αναφέρεται ότι οι πραγματογνώμονες υποστηρίζουν ότι υπάρχουν ισχυρότατες ενδείξεις ότι σε κάποιο από τα ανοιχτά βαγόνια φαίνεται κάτι που παραπέμπει σε δεξαμενή.

Hellenic Train: Αυτά μετέφερε η εμπορευματική αμαξοστοιχία που ενεπλάκη στο δυστύχημα των Τεμπών

Νωρίτερα το πρωί της Πέμπτης, σε ανακοίνωση προχώρησε η Hellenic Train σχετικά με το τι περιείχαν τα βαγόνια που μετέφερε η εμπορευματική αμαξοστοιχία που ενεπλάκη στο δυστύχημα των Τεμπών. 

Η εταιρεία επαναλαμβάνει ότι το 12ο και το 13ο βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε στα Τέμπη ήταν κενά.

Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωση τονίζει ότι «με γνώμονα την πλήρη διαλεύκανση της τραγωδίας στα Τέμπη, η Hellenic Train επαναλαμβάνει τη σταθερή της δέσμευση για συνεργασία, από την πρώτη στιγμή, παρέχοντας όλα τα διαθέσιμα στοιχεία, με απόλυτη διαφάνεια και υπευθυνότητα σε κάθε αρμόδια αρχή.

Με σεβασμό στο αίτημα των οικογενειών των θυμάτων και της κοινωνίας για την αλήθεια, η εταιρεία συνεχίζει να συμβάλλει ενεργά στη διερεύνηση της υπόθεσης.

Η εταιρεία έχει ήδη παραδώσει όλα τα απαιτούμενα δεδομένα στις αρμόδιες αρχές και έχει απαντήσει σε κάθε σχετικό ερώτημα. Το θέμα του φορτίου της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας 63501 έχει ήδη διευκρινιστεί, στο πλαίσιο της Ερώτησης 2506/03.03.2023, που κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων»

Το φορτίο που η αμαξοστοιχία σύμφωνα με την εταιρεία

Η σύνθεσή της περιλάμβανε 13 βαγόνια, εκ των οποίων:

Τα τρία πρώτα, που εκτροχιάστηκαν, μετέφεραν πλατιά προϊόντα ελασματοποίησης από σίδηρο (λαμαρίνες).

Τα υπόλοιπα δέκα περιείχαν εμπορευματοκιβώτια με:

•  Παρασκευάσματα διατροφής (4ο – 7ο βαγόνι)

•  Μπύρες (8ο – 9ο βαγόνι)

•  Σύρματα από σίδηρο (10ο – 11ο βαγόνι)

•  Κενά εμπορευματοκιβώτια (12ο – 13ο βαγόνι)

Σύμφωνα με τα τηρούμενα αρχεία της εταιρείας μας και κατά δήλωση του πελάτη/διαμεταφορέα, το περιεχόμενο των σφραγισμένων εμπορευματοκιβωτίων, όπως προβλέπεται από τους εθνικούς και διεθνείς κανονισμούς για τη σιδηροδρομική μεταφορά εμπορευμάτων, έχει αποτυπωθεί λεπτομερώς στο φύλλο σύνθεσης και έχει τεθεί στη διάθεση των αρχών.

Η Hellenic Train θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τις αρμόδιες αρχές, με διαφάνεια και υπευθυνότητα».

Κλήση του πρώην CEO της Hellenic Train για ψευδή κατάθεση στην Εξεταστική για τα Τέμπη

Εν τω μεταξύ, για το αδίκημα της ψευδούς κατάθεσης ενώπιον της Εξεταστικής Επιτροπής που ερεύνησε την υπόθεση της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη ελέγχεται από την Εισαγγελία Πρωτοδικών ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Train, Μαουρίτσιο Καποτόρτο.

Ειδικότερα, η Εισαγγελία καλεί σε ανωμοτί κατάθεση τον κ. Καποτόρτο στο πλαίσιο ποινικής προκαταρκτικής εξέτασης που διενεργεί για ισχυρισμούς που προέβαλε πριν έναν χρόνο στην Εξεταστική Επιτροπή για την τραγωδία των Τεμπών ο τότε επικεφαλής της Hellenic Train.

Υπενθυμίζεται ότι, η έρευνα ξεκίνησε μετά τη διαβίβαση της κατάθεσης του Ιταλού μάνατζερ στην Εισαγγελία Εφετών με απόφαση όλων των κομμάτων της Εξεταστικής.

Τα κόμματα είχαν κρίνει ότι όσα είχε καταθέσει στην επιτροπή της Βουλής ο κ. Καποτόρτο πρέπει να ελεγχθούν για το ενδεχόμενο της διάπραξης εκ μέρους του αδικήματος της ψευδούς κατάθεσης.

Ο Εισαγγελέας εξέδωσε κλήση σε κατάθεση με την ιδιότητα του υπόπτου στο όνομα του Ιταλού πρώην CEO και έδωσε παραγγελία σε πταισματοδίκη, χωρίς ωστόσο να θέτει χρονικό περιθώριο για τη λήψη της ανωμοτί κατάθεσης.

Σύμφωνα με το νόμο για αδικήματα όπως αυτό για το οποίο ελέγχεται ο πρώην επικεφαλής της Hellenic Train, απαιτείται να κριθεί αμετάκλητα η κύρια δικογραφία για μία υπόθεση και μετά να ακολουθήσουν οι σχετικές με αυτήν εκκρεμούσες. Για τον λόγο αυτό «παγώνει» και η παραγραφή των σχετικών αδικημάτων.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο Εισαγγελέας, λόγω της συγκεκριμένης υπόθεσης, απέστειλε αίτημα στην Εισαγγελία της Λάρισας προκειμένου να διαβιβαστεί πιστοποιητικό σχετικά με την πορεία της δικαστικής διερεύνησης για την τραγωδία με τους 57 νεκρούς.

Τέμπη: Δεν δείχνει αλλοίωση των ηχητικών καταγραφών το πόρισμα του ΕΜΠ - Τα επόμενα στάδια

Στα χέρια του εφέτη ανακριτή Λάρισας βρίσκεται σύμφωνα με πληροφορίες το πόρισμα του καθηγητή Πληροφορικής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου για τα ηχητικά από τις συνομιλίες των σταθμαρχών, μηχανοδηγών το επίδικο διάστημα της σύγκρουσης των δύο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου.

Στο πόρισμα, σύμφωνα με δικαστικές πηγές, δεν εντοπίζονται αλλοιώσεις στις συνομιλίες που έχουν κατατεθεί στην δικογραφία και προέρχονται από το καταγραφικό της Αθήνας. Εφόσον γίνει και η αντιπαραβολή με το αντίστοιχο καταγραφικό της Λάρισας και δεν εντοπιστούν αλλοιώσεις, ο Εφέτης Ανακριτής θα είναι απόλυτα βέβαιος ότι τα ηχητικά ντουκουμέντα που βρίσκονται στην δικογραφία, αποτυπώνονται με ακρίβεια.

Το υψηλόβαθμο στέλεχος της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών του Υπουργείου, που διώκεται για κακούργημα και επρόκειτο να απολογηθεί σήμερα, ζήτησε και έλαβε νέα προθεσμία για το Φεβρουάριο.

Σύμφωνα με δικαστικούς κύκλους, 10 – 15 Φεβρουαρίου αναμένεται να κατατεθεί και το πόρισμα του καθηγητή Χημικού Μηχανικού του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου, σχετικά με τα αίτια της έκρηξης και της πυρόσφαιρας. Στο τέλος του ίδιου μήνα, θα παραδοθεί και στον Εφέτη Ανακριτή, το πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Σιδηροδρομικών και Αεροπορικών Δυστυχημάτων.

Όπως αναφέρει η ΕΡΤ, σύμφωνα με δικαστικές πηγές, το βίντεο του ιδιώτη από την Κατερίνη, το οποίο κατασχέθηκε 1,5 χρόνο μετά το δυστύχημα, θεωρείται επαρκές για να τεκμηριώσει το περιεχόμενο της εμπορικής αμαξοστοιχίας.

Τις επόμενες ημέρες, αναμένεται να καταθέσουν και οι σταθμάρχες των σταθμών από τους οποίους πέρασε η εμπορική αμαξοσοιχία, ενώ τόσο η Τακτική Ανακρίτρια που είχε αναλάβει την υπόθεση, όσο και ο Εφέτης Ανακριτής, με έγγραφό τους ζήτησαν από την Αστυνομία την κατάσχεση του ψηφιακού υλικού από τον ΟΣΕ.

Πηγή: ΕΡΤ