Στο πλαίσιο της διαδικασίας που ακολουθήθηκε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, το Ποτάμι έστειλε την Κυριακή 29/5 στον Πρόεδρο της Επιτροπής τα σχόλια του και κάποιες επιπλέον προτάσεις πάνω στο συγκεκριμένο 100σέλιδο πόρισμα του κ. Γαβρόγλου που είχε παρουσιαστεί στις 24/5 στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων κι αφορούσε την Α' βάθμια και Β' βάθμια εκπαίδευση.
Το εν λόγω 100σέλιδο πόρισμα δεν ήταν το αποτέλεσμα ενός διαλόγου στην Επιτροπή, αλλά κάποιες ακοστολόγητες, γενικόλογες προτάσεις με αρκετές εκ των οποίων είναι δύσκολο να διαφωνήσει κανείς. Μάλιστα, σε κάποιες περιπτώσεις έρχονται σε αντίθεση με τις εξαγγελίες του Υπουργού Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Φίλη. Το πόρισμα του κ. Γαβρόγλου θέτει τον χρονικό ορίζοντα των διαφόρων προτάσεων αλλά χωρίς τις λεπτομέρειες εφαρμογής και δίχως έστω και μια εκτίμηση του κόστους τους, σημειώνει το Ποτάμι.
«Δεν μπορεί να μείνει ασχολίαστο ότι το κείμενο διαπνέεται από μια αποστροφή απέναντι σε οτιδήποτε ιδιωτικό, κυρίως απέναντι στα φροντιστήρια ξένων γλωσσών και μέσης εκπαίδευσης. Η ιδεοληψία αυτή πρέπει κάποια στιγμή να εκλείψει καθότι η δημόσια και η ιδιωτική εκπαίδευση είναι δύο συμπληρωματικά κι όχι ανταγωνιστικά πεδία. Αν τα δημόσια σχολεία ήταν σε καλύτερη κατάσταση (που αυτό είναι το έργο της Πολιτείας), η φροντιστηριακή εκπαίδευση θα ήταν σίγουρα πιο περιορισμένη. Αυτό άλλωστε απέδειξε η επιτυχημένη περίπτωση του θεσμού των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων που τώρα υποβαθμίζονται και για ακόμη μία φορά δεν υπάρχει ουδεμία αναφορά στη λέξη «Πρότυπα» στο πόρισμα, λες και για τον ΣΥΡΙΖΑ δεν υπήρξαν ποτέ!», αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση.
Οι 6 στοχευμένες προτάσεις του Ποταμιού στο συγκεκριμένο πλαίσιο, αφορούν στην αυτονομία της σχολικής μονάδας, στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, στο θεσμό του εθνικού απολυτηρίου, στις διαδικασίες εισαγωγής στην Γ'βάθμια εκπαίδευση, στην επανεξέταση του θεσμού των πρότυπων πειραματικών σχολείων καθώς και στον τρόπο εισαγωγής των μαθητών σε αυτά.
«Το Ποτάμι από την ίδρυσή του έχει πρώτο στην πολιτική του ατζέντα, τα ζητήματα της Παιδείας και γνωρίζοντας καλά το τι πρέπει να γίνει για να βελτιωθεί η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, κατέθεσε ρεαλιστικές και μεταρρυθμιστικές προτάσεις δίχως να ακολουθήσει την άγονη λύση της φυγής από τον διάλογο. Προτάσεις οι οποίες είναι το αναγκαίο αντίβαρο στις κυβερνητικές ιδεοληψίες και εμμονές για την Παιδεία. Προτάσεις οι οποίες είναι αποτέλεσμα εμπεριστατωμένης μελέτης και οι οποίες ελπίζουμε να συμβάλλουν σε αυτόν τον πρωτότυπο διάλογο μέσω πορισμάτων και να γίνουν αποδεκτές», συμπληρώνεται στην ανακοίνωση.