Θ. Δρίτσας: Η ιδιωτικοποίηση των ΟΛΠ - ΟΛΘ είναι αρμοδιότητα του ΤΑΙΠΕΔ

Θ. Δρίτσας: Η ιδιωτικοποίηση των ΟΛΠ - ΟΛΘ είναι αρμοδιότητα του ΤΑΙΠΕΔ

«Θέση όλης της κυβέρνησης, δηλωμένη δημοσίως, είναι ότι πρέπει πλήρως να εξασφαλιστούν οι σταθερές και ασφαλείς σχέσεις εργασίας και στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη, και αυτό επιδιώκουμε», διαβεβαίωσε στο «Πρακτορείο 104,9 FM» ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Θοδωρής Δρίτσας, με αφορμή τις συνεχιζόμενες αντιδράσεις των εργαζομένων στον υπό παραχώρηση Οργανισμό Λιμένα Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ).

Ο κ. Δρίτσας, μιλώντας στην εκπομπή «Δύο στις 12», τόνισε ότι το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο δίνει εξασφαλίσεις σε ένα σημαντικό βαθμό, υπενθύμισε ότι στη σύμβαση παραχώρησης για το λιμάνι του Πειραιά η κυβέρνηση φρόντισε να δοθεί πρόσθετη διασφάλιση των εργαζομένων και υποσχέθηκε ότι το ίδιο θα γίνει και με τους εργαζόμενους στον ΟΛΘ. «Στη Θεσσαλονίκη θα κάνουμε το ίδιο, στον νόμο για την δημόσια Αρχή λιμένα, επίσης, περιλαμβάνονται διατάξεις που δίνουν πρόσθετη εξασφάλιση», επεσήμανε ο υπουργός, ενώ αναφερόμενος γενικότερα στους εργαζόμενους στη ναυτιλία υπογράμμισε ότι το υπουργείο, από την πρώτη στιγμή, ενθαρρύνει την υπογραφή μίας νέας συλλογικής σύμβασης με τους εργοδότες-πλοιοκτήτες.

«Το ΤΑΙΠΕΔ έχει αποκλειστικά την ευθύνη»

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Δρίτσας τόνισε πως «έχουμε κάνει ρυθμίσεις και έχουμε πάρει πρωτοβουλίες και στον πρόσφατα ψηφισθέντα νόμο για τη Δημόσια Αρχή Λιμένα, ενώ φροντίσαμε να υπάρχει προβλέψεις και στη σύμβαση παραχώρησης. Υπάρχει ένα νομοθετικό πλαίσιο, δεν είμαστε στο μηδέν και θέση της κυβέρνησης είναι ότι η εξασφάλιση των θέσεων εργασίας πρέπει να είναι πλήρης».

Κληθείς να μας απαντήσει σε ερώτηση για τη διαγωνιστική διαδικασία ιδιωτικοποίησης των λιμανιών σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη, ο κ. Δρίτσας ξεκαθάρισε πως «το ΤΑΙΠΕΔ έχει αποκλειστικά την ευθύνη τόσο για τη διαγωνιστική διαδικασία, όσο και για τα χρονοδιαγράμματα».

Επισήμανε ωστόσο, ότι «το ΤΑΙΠΕΔ, ανήρτησε προ ημερών στη σχετική πλατφόρμα, προς τους υποψηφίους αγοραστές που επιθυμούν να καταθέσουν προτάσεις προσφορών για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ένα προσχέδιο σύμβασης παραχώρησης, που κατά δήλωση του ταμείου, είναι προσωρινό και μη δεσμευτικό». Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Δρίτσας τόνισε, «ως εκ τούτου υπάρχουν ζητήματα που μπορούν ακόμα να συζητηθούν».

Προανήγγειλε τη δημιουργία Κέντρου Επιμόρφωσης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού Βόρειας Ελλάδας

Παράλληλα, ο αρμόδιος υπουργός προανήγγειλε τη δημιουργία Κέντρου Επιμόρφωσης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού Βόρειας Ελλάδας (ΚΕΣΕΝ), που αναμένεται να λειτουργήσει με την έναρξη της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς.

«Πριν το τέλος του χρόνου θα έχουμε πετύχει την ολοκλήρωση όλων εκείνων των προαπαιτούμενων για να μπει μπροστά η λειτουργία του ΚΕΣΕΝ», υπογράμμισε χαρακτηριστικά σε δηλώσεις του ο κ. Δρίτσα. Παράλληλα, ο ίδιος επισήμανε ότι στόχος είναι η επαναλειτουργία του οικοτροφείου στην ΑΕΝ Μακεδονίας , που παραμένει ανενεργό από το 2011, τονίζοντας χαρακτηριστικά, «δεν ξέρω αν θα καλύψουμε το σύνολο των σπουδαστών στην ακαδημία, αλλά ένα σημαντικό αριθμό σίγουρα».

«Πριν το τέλος του χρόνου θα έχουμε πετύχει την ολοκλήρωση όλων εκείνων των προαπαιτούμενων για να μπει μπροστά η λειτουργία του ΚΕΣΕΝ», υπογράμμισε χαρακτηριστικά σε δηλώσεις του ο κ. Δρίτσα. Παράλληλα, ο ίδιος επισήμανε ότι στόχος είναι η επαναλειτουργία του οικοτροφείου στην ΑΕΝ Μακεδονίας , που παραμένει ανενεργό από το 2011, τονίζοντας χαρακτηριστικά, «δεν ξέρω αν θα καλύψουμε το σύνολο των σπουδαστών στην ακαδημία, αλλά ένα σημαντικό αριθμό σίγουρα». Σημείωσε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη ένα σημαντικό σχέδιο απορρόφησης των σπουδαστών και των σπουδαστριών των σχολών στα εκπαιδευτικά ταξίδια, παρά το γεγονός – όπως είπε – ότι οι γυναίκες απόφοιτοι αντιμετωπίζουν προβλήματα απασχόλησης, αφού απορροφώνται πολύ λιγότερο από τους εργοδότες, σε σχέση με τους άνδρες. «Είμαστε σε διαρκή διαπραγμάτευση για το ζήτημα αυτό, γιατί σε κάθε περίπτωση το υπουργείο δεν δέχεται τον διαχωρισμό ανδρών και γυναικών», είπε χαρακτηριστικά.

Αναφορικά με την ανακαίνιση των κτιριακών εγκαταστάσεων της ΑΕΝ Μακεδονίας, ο κ. Δρίτσας εξέφρασε την ικανοποίηση και χαρά του για την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου Project και υπογράμμισε ότι «η υλοποίησή του σε συνθήκες δύσκολες για τη χώρα μας, δείχνει ότι εάν είσαι προσηλωμένος σε έναν ευγενή στόχο τίποτα δεν είναι ανέφικτο».

Μεταξύ άλλων, ο ίδιος τόνισε, «σήμερα επισφραγίζουμε τη σημασία της Ναυτικής Εκπαίδευσης που έχει την ιδιαιτερότητα έναντι των άλλων σχολών, ότι είναι ανοιχτών οριζόντων» και σημείωσε ότι «το συγκεκριμένο έργο, που έγινε με την αρωγή και χρηματοδότηση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και την υποστήριξη του υπουργείου και των άλλων αρμόδιων υπηρεσιών, λίμναζε στα συρτάρια και όσο και να το έχω διερευνήσει ακόμα δεν μπορώ να απαντήσω γιατί δεν δρομολογούνταν».

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης, επισήμανε ότι το έργο ανακατασκευής των κτιριακών εγκαταστάσεων της ΑΕΝ Μακεδονίας κόστισε κατά προσέγγιση 1 εκατ. ευρώ και σημείωσε ότι «το ΚΕΣΕΝ Βόρειας Ελλάδας δεν αποκλείεται να αποτελέσει πρότυπο κέντρο και να αναδειχθεί στην πρώτη μεγάλη σχολή επιμόρφωσης στελεχών εμπορικού ναυτικού στη χώρα». Βέβαια, ο ίδιος σημείωσε ότι η ΕΕΕ εξακολουθεί να στηρίζει τις ιδιωτικές ακαδημίες, ενώ υπογράμμισε χαρακτηριστικά ότι «η ενασχόληση με την ναυτιλία στη χώρα μας, μπορεί να αποτελέσει μια πολύ καλή και προσοδοφόρα επαγγελματική διέξοδο».

Την «απομάκρυνση του ενδεχομένου παύσης της λειτουργίας της ακαδημίας σηματοδοτεί η σημερινή τελετή εγκαινίων», τόνισε από την πλευρά του ο διοικητής της ΑΕΝ Μακεδονίας, Ευστράτιος Ψύρρας, υπογραμμίζοντας ότι «στο φετινό έτος οι πρωτοετείς ανέρχονται σε 500, όταν τα προηγούμενα χρόνια δεν ξεπερνούσαν τους 220, λόγω έλλειψης χώρων, αλλά και των στατικών προβλημάτων που υπήρχαν σε αίθουσες διδασκαλίας». Μάλιστα, όπως είπε χαρακτηριστικά «τώρα έχουμε 39 νέες αίθουσες διδασκαλίας και κανείς από τους σπουδαστές μας δεν θα χρειαστεί να παρακολουθήσει μαθήματα στα μαγειρεία».

Βέβαια, ο ίδιος τόνισε ότι υπάρχουν ακόμα θέματα που χρήζουν επίλυσης στην ακαδημία και μεταξύ άλλων ανέφερε, τα: έλλειψη σίτισης των σπουδαστών, δυσκολία για την προμήθεια πετρελαίου, υποστελέχωση και μη εξασφάλιση μειωμένου εισιτηρίου στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Επιπλέον, ο κ. Ψύρρας αναφέρθηκε και στη Σχολή Σωστικών και Πυροσβεστικών Μέσω που λειτουργεί στην ακαδημία και στην οποία εκπαιδεύονται ετησίως 3.000 άτομα. Τη λειτουργία τέλεσε ο Μητροπολίτης Νέας Κρήνης και Καλαμαριάς κ. Ιουστίνος, ενώ το «παρών» στη σημερινή τελετή εγκαινίων έδωσαν μεταξύ άλλων ο γενικός γραμματέας του υπουργείου, Ιωάννης Θεοτοκάς και ο Αρχηγός Λιμενικού Σώματος, Σταμάτης Ράπτης.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ