Μετά τη Βρετανία, τώρα και η Αυστρία δηλώνει ότι διεξάγονται συνομιλίες για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα. Σύμφωνα με το Reuters, το Μουσείο Ιστορίας, στη Βιέννη, βρίσκεται σε συνομιλίες με τις δύο πλευρές, με στόχο να δανείσει δύο θραύσματα του Παρθενώνα στην Ελλάδα, δήλωσε την Τρίτη ο υπουργός Εξωτερικών της Αυστρίας.
Μία εξέλιξη που ο Έλληνας ομόλογός του δήλωσε ότι ελπίζει να βοηθήσει στις συνομιλίες με τη Βρετανία για τον πολύ μεγαλύτερο όγκο Γλυπτών που διαθέτει.
Στις συλλογές του Μουσείου Ιστορίας της Βιέννης διατίθεται μία μικροσκοπική συλλογή Γλυπτών - μόλις δύο θραύσματα από τη βόρεια ζωφόρο του Παρθενώνα. Αλλά η Ελλάδα ελπίζει ότι με κάθε συμφωνία για την επιστροφή κομματιών στην Αθήνα θα δημιουργηθεί μια δυναμική την οποία «θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε στις συζητήσεις μας με το Λονδίνο», σημείωσε ο Νίκος Δένδιας σε κοινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε με τον Αυστριακό ομόλογό του.
«Είμαι πολύ ικανοποιημένος που διεξάγονται τεχνικές συζητήσεις μεταξύ του Μουσείου Ιστορίας της Βιέννης και του Μουσείου της Ακρόπολης για αμοιβαία δάνεια της ζωφόρου του Παρθενώνα. Είμαι πολύ αισιόδοξος ότι οι συνομιλίες μπορούν να προχωρήσουν πολύ γρήγορα και τα Γλυπτά θα εκτεθούν στην Αθήνα», δήλωσε ο Αυστριακός υπουργός Εξωτερικών Αλεξάντερ Σάλενμπεργκ.
Υπενθυμίζεται ότι από την ανεξαρτησία της το 1832, η Ελλάδα έχει επανειλημμένα ζητήσει την επιστροφή των Γλυπτών που ο Βρετανός Λόρδος Έλγιν αφαίρεσε από το ναό του Παρθενώνα στην Αθήνα στις αρχές του 19ου αιώνα, όταν η Ελλάδα βρισκόταν υπό οθωμανική κυριαρχία.
Υπενθυμίζεται, επίσης, ότι το 2022 η περιφερειακή κυβέρνηση της Σικελίας και το 2023 ο Πάπας Φραγκίσκος, επέστρεψαν στην Ελλάδα μέρος των γλυπτών του Παρθενώνα.
Από την πλευρά της, η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, είχε δηλώσει ότι «η επίτευξη μιας συμφωνίας για την οριστική επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα (σ.σ από το Βρετανικό Μουσείο) στη γενέθλια γη είναι δύσκολη, αλλά όχι αδύνατη».
Για την επίτευξη συμφωνίας οριστικής επιστροφής «απαιτείται καθορισμός αρχών και πλαισίου, επίγνωση της ''κόκκινης γραμμής'' και προσήλωση στον εθνικό στόχο», είχε επισημάνει η Λίνα Μενδώνη, δεδομένου ότι οι όποιες διαπραγματεύσεις παρουσιάζουν νομική σύνθεση, όπως είχαμε αναφέρει στο σημείωμά μας Η «συμφωνία» για τα Γλυπτά και η πραγματικότητα.
Η «κόκκινη γραμμή» έγκειται στο τι θα περιλαμβάνει η εν λόγω συμφωνία, καθότι, όπως είχαμε αναφέρει στο άρθρο μας Τι συμβαίνει με τα Γλυπτά του Παρθενώνα, το «αγκάθι» παραμένει το ιδιοκτησιακό.