Πύραυλοι βρίσκουν τους στόχους τους και φωτίζουν το νυχτερινό αστικό τοπίο με την έκρηξη που δημιουργούν, ο ήχος προϊδεάζει το μέγεθος της καταστροφής η οποία σταδιακά επεκτείνεται από την οργή των τρομοκρατών της Χαμάς. Η φρικαλεότητα του πολέμου και του χείριστου εαυτού του ανθρώπου έχει βρει το στόχο της· η οργή μεταφέρεται από τα όπλα στα ζευγάρια χεριών των τρομοκρατών, πλέον επιτίθενται ακόμη και σε γυναικόπαιδια μιας κι αυτά μπορούν επίσης να μετρήσουν ως νεκροί, δίχως διακρίσεις. Αποκεφαλίζουν μωρά και συνεχίζουν την πορεία τους. Οι άμαχοι – εξάλλου – είναι πιο εύκολος στόχος, η κατάσταση θα μπορούσε να συνοψιστεί στη λέξη «χάος».
Πηγή: AP Photo/Fatima Shbair
Σε αυτή τη λέξη μεταφράζεται από τα εβραϊκά η λέξη «Fauda». Πρόκειται για τον τίτλο της ισραηλινής τηλεοπτικής σειράς (σ.σ «Fauda») που ξετυλίγει τις επιθέσεις που δέχεται ο Ντόρον και τα μέλη της ισραηλινής αντιτρομοκρατικής του ομάδας, στο πλαίσιο αποστολής κατά τρομοκράτη της Χαμάς τον οποίο θεωρούσε νεκρό. Η αποστολή γίνεται στο πλαίσιο προστασίας του Ισραήλ και η σειρά απεικονίζει μέσα από τους πρωταγωνιστές τη σύγκρουση μεταξύ των δύο χωρών.
Από την τηλεοπτική σειρά «Fauda». Πηγή φωτ.: Facebook / Fauda
Ανακαλούμε τη σειρά με αφορμή τη δεινή επικαιρότητα για την επίθεση τρομοκρατών της Χαμάς κατά του Ισραήλ, με ένα από τα ερωτήματα που τίθενται γιατί ένας κατατρεγμένος λαός να υπόκειται ακόμη δεινά αλλά και να λαμβάνει τα «πυρά» και άλλων χωρών. Όπως του ανώτατου ηγέτη του Ιράν, Αγιατολάχ Αλί Χαμενεΐ, ότι «φιλάμε τα χέρια αυτών που σχεδίασαν την επίθεση στο σιωνιστικό καθεστώς».
Η τακτική των τρομοκρατών της Χαμάς μας παραπέμπει σε εκείνη του ISIS, η βαρβαρότητα και το μίσος εκτοξεύονται σε καθετί πέφτει στη ματιά τους, όπως αποδεικνύεται από βίντεο που έχουν έρθει στο φως της δημοσιότητας.
Ποια η δικαιολογία για όσα διαπράττονται, γιατί εκτάσεις να μετατραπούν σε ερείπια και γιατί ακόμη μία σύγκρουση όταν ήδη μαίνεται ένας πόλεμος στην Ευρώπη; Πόση βαρβαρότητα να αντέξουν τα βλέμματά μας και πόση η κοινωνία;
Κυρίαρχο χρώμα στις φωτογραφίες που έχουν δημοσιεύσει τα ειδησεογραφικά πρακτορεία, το γκρίζο, καθότι πρόκειται για ερείπια. Μεταφορικά, το χρώμα των αποφάσεων του κάθε φορά ηγέτη ή της ομάδας κήρυξης μιας επίθεσης. Υπό μία άλλη οπτική, η ψυχρότητα των χρωμάτων του οπλισμού και της ενδυμασίας των μετεχόντων σε ένοπλη σύγκρουση ερμηνεύεται ως την απουσία ζωής. Το γκρίζο, η στάχτη, συνώνυμα της μη ύπαρξης ζωής μιας και έχει νεκρωθεί.
Παρατηρείται ότι, σε κάθε σύγκρουση, η «επιθυμία» ή «εκδίκηση» αιματοκυλίσματος θα ανοίξει έναν νέο κύκλο βίας διαιωνίζοντας την υπάρχουσα. Και σε αυτό τον φαύλο κύκλο ο άνθρωπος θα αποβάλει όλο και περισσότερο τα ανθρώπινά του στοιχεία, καταλήγοντας σε έναν οργανισμό που τρέφεται νοητά αφαιρώντας ζωές. Ο αποκεφαλισμός μωρών, της πιο αθώας μορφής ζωής, από τρομοκράτες της Χαμάς, αυτό μας δείχνει. Τι θα ακολουθήσει της αφαίρεσης ζωών;
«Θα ολοκληρώσεις την αποστολή και μετά θα έρθεις σπίτι, εντάξει;». Πρόκειται για τη φράση της οικογένειας του Ντόρον προς τον ίδιο, σαν κλήθηκε να επιστρέψει στο καθήκον και να μετάσχει στην αποστολή κατά μέλους της Χαμάς, μία αποστολή που τον οδήγησε στις Βρυξέλλες. Καταδεικνύοντας, εν προκειμένω, πως οι υπερασπίζοντες την πατρίδα δεν θα απεκδυθούν ποτέ από αυτή τους την αποστολή, πόσω μάλλον όταν έχουν να αντιμετωπίσουν τρομοκράτες.
Από την τηλεοπτική σειρά «Fauda». Πηγή φωτ.: Facebook / Fauda
Έως που θα φτάσει η αποστολή των τρομοκρατών της Χαμάς, θα ήταν ικανοποιητικός γι' αυτούς ο αφανισμός των Ιραηλινών; Διαποτισμένες όλο και περισσότερο με βία, οι εικόνες, τα βίντεο, οι μαρτυρίες που έχουν δημοσιευθεί, δεν τείνουν προς καταλαγιασμό της βίας, αλλά στην όξυνσή της. Το Ισραήλ και οι κάτοικοί του πλήττονται για ακόμη μία φορά, ο ήχος των σειρήνων αποτελεί πλέον μέρος της καθημερινότητας. Η επίθεση δεν γίνεται μόνο απέναντι σε μια χώρα και τον λαό της, αλλά και στην ιστορία αυτών.
Ποια η εικόνα σαν η ζυγαριά κλείσει υπέρ του Ισραήλ και κληθούν να αναδύσουν ζωή μέσα από τις στάχτες; Μέχρι τότε, προέχει η προστασία των αμάχων. Μεταξύ άλλων, πρωταγωνιστής και δημιουργός του «Fauda» μετέχουν στις επιχειρήσεις απεγκλωβισμού αμάχων στο νότιο Ισραήλ, ζώντας ένα νέο «Fauda». Τρόπον τινά, ένα προϊόν τέχνης προηγείται της πραγματικότητας.
Όσο για τη σειρά φέρει την «πατρότητα» των Lior Raz και Avi Issacharoff και προβάλλεται στην πλατφόρμα Netflix.