Η Ελλάδα «συνεχίζει και εντείνει τη στρατηγική επαναπατρισμού των Γλυπτών του Παρθενώνα, και αυτή η στρατηγική έχει φέρει ορατά αποτελέσματα. Για πρώτη φορά η βρετανική πλευρά αισθάνεται ότι βρίσκεται σε δύσκολη θέση», σημείωσε η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, στη Βουλή, απορρίπτονται αιτιάσεις του βουλευτή της Πλεύσης Ελευθερίας, Αλεξάνδρου Καζαμία, για «ανάγκη αναθεώρησης της στρατηγικής της κυβέρνησης η οποία είναι αδύναμη στην διεκδίκηση των Γλυπτών του Παρθενώνα».
Αναφερθείσα στην πρόσφατη 24η Σύνοδο της Διακυβερνητικής Επιτροπής της UNESCO (29-31/5/2024) για την Επιστροφή των Πολιτιστικών Αγαθών στις Χώρες Προέλευσης (ICPRCP), η υπουργός Πολιτισμού χαρακτήρισε ξεκάθαρη και ενισχυτική για τη στρατηγική της Ελλάδας, τη δήλωση της εκπροσώπου της Τουρκίας. «Δεν ήταν τυχαία και είναι και ενισχυτική η ξεκάθαρη δήλωση της Ζεϊνέπ Μποζ, προϊσταμένης του Τμήματος Καταπολέμησης του Λαθρεμπορίου του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού της Τουρκίας στη Σύνοδο της UNESCO, ότι δεν υπάρχει κανένα επίσημο έγγραφο στα αρχεία της Τουρκίας που να αποδεικνύει ότι το Οθωμανικό Κράτος πούλησε τα γλυπτά του Παρθενώνα στον λόρδο Έλγιν. Όλα αυτά αποδεικνύουν ότι η στρατηγική μας είναι δυναμική, σθεναρή, προς τη σωστή κατεύθυνση και δεν χρειάζεται αναθεώρηση», τόνισε η Λίνα Μενδωνη.
«Κάθε άλλο παρά αδύναμη είναι η στρατηγική της κυβέρνησης»
«Κάθε άλλο παρά αδύναμη είναι η στρατηγική της κυβέρνησης», υπογράμμισε η υπουργός Πολιτισμού, τονίζοντας ότι «μια στρατηγική για τέτοια θέματα δεν είναι φανερή».
Όπως είπε: «Η Ελλάδα συνεχίζει και εντείνει τις προσπάθειές της, μέσα από διάλογο, για να εξευρεθεί μία κοινή αποδεκτή λύση. Αξιοποιούμε όλα τα πρόσφορα μέσα, και τη διπλωματία, ενημερώνομε και ευαισθητοποιούμε την κοινή γνώμη. Και δεν μπορεί μια στρατηγική για τέτοια θέματα να είναι φανερή. Γίνονται κινήσεις που δεν ανακοινώνονται αλλά αποδίδουν αποτελέσματα, ασκώντας συστηματική πίεση στη Μεγάλη Βρετανία, μέσω της πολιτιστικής διπλωματίας. Από αυτή την κυβέρνηση έχουν γίνει πολύ περισσότερα βήματα από όσα είχαν γίνει από το 1982 και μετά που ξεκίνησε τον αγώνα διεκδίκησης των Γλυπτών του Παρθενώνα η Μελίνα Μερκούρη».