Το Ενεχυροδανειστήριο της Μαρίας Κριαρά στην γκαλερί CAN

Το Ενεχυροδανειστήριο της Μαρίας Κριαρά στην γκαλερί CAN

H γκαλερί CAN Christina Androulidaki εγκαινίασε την περασμένη Παρασκευή τη δεύτερη ατομική έκθεση της Μαρίας Κριαρά, με τίτλο “The Pawnshop / Το ενεχυροδανειστήριο”.

Η πρώτη της έκθεση το 2014, με το τίτλο “Cogito./I Think, Therefore I Am...A Rhinoceros”, αποτελείτο από μια σειρά από ρεαλιστικά σχέδια σε μολύβι σε χαρτί. Αυτήν τη φορά επιλέγει να επικεντρωθεί όχι τόσο στην αποτύπωση ανθρώπων, ζώων και αντικειμένων, αλλά στη χρήση λέξεων και φράσεων που καθημερινά μπορεί να συναντήσουμε σε εφημερίδες ή στα μέσα μαζικής ενημέρωσης -δηλαδή εικόνες και επιλεγμένες φράσεις από εφήμερα του παρελθόντος. Τα έργα εξετάζουν εάν και με ποιον τρόπο η αφηγηματική ικανότητα των θραυσμάτων (εικόνων ή κειμένων) μπορεί να μας παράσχει πληροφορίες γύρω από ένα ευρύτερο σύγχρονο ιστορικό πλαίσιο.

Με σπουδές στην αρχιτεκτονική, η Μαρία Κριαρά έχει την τάση να παρουσιάζει εικόνες και πρόσωπα με μια άκρως φωτορεαλιστική αποτύπωση. Τα υπόλοιπα σχέδιά της που μπορούμε να δούμε στην έκθεση μέχρι τα τέλη Μαΐου έχουν την ιδιότητα μια εικόνας πλήρως εναρμονισμένης με το χώρο και ακολουθούν τις ιδιότητες της αρχιτεκτονικής. Αυτές οι εικόνες φαίνεται να προέρχονται από την ιστορία της τέχνης και από ποικίλες έντυπες ή διαδικτυακές πηγές, όπως εγκυκλοπαίδειες, επιστημονικά δοκίμια, εγχειρίδια, ανατομικοί άτλαντες, τις οποίες έχει αποδώσει προσθέτοντας το δικό της χαρακτήρα.

Η Κριαρά, με έργα όπως τα Will it come to this και Our get-through Foreign Policy, θέλει να καλέσει τους επισκέπτες να αναστοχαστούν πάνω στη γλώσσα της καθημερινότητας και την πρόσφατη ελληνική ιστορία, με σκοπό να επανεξετάσουν ζητήματα που αφορούν τη μνήμη, τις μεγάλες αφηγήσεις, τους διάφορους μύθους και τη συλλογική νοσταλγία. Ακόμα, στο έργο της με φώτα νέον αναδεικνύονται φράσεις όπως: «Κάθε πολιτικός είναι ηθοποιός, …μπορεί να είναι αστροναύτης.., Βέβαια κανένας δε συγκρίνεται με το Χριστό…». Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η καλλιτέχνης, επιλέγοντας ως τίτλο της έκθεσης τη λέξη “Ενεχυροδανειστήριο”, θέλει να δείξει ότι ο καλλιτέχνης δεν είναι μόνο δημιουργός, αλλά λειτουργεί και ως μεταφορέας: ένας ενεχυροδανειστής που λαμβάνει τις ιδέες, τις αποδομεί από την αρχική τους σημασία και τις αποδίδει με διαφορετικό τρόπο.

Νάσια Καλαμάκη

 

Διάρκεια έκθεσης: 31 Μαρτίου – 27 Μαϊου 2017

Περισσότερες πληροφορίες: www.can-gallery.com