«Οταν η θρησκεία είναι νεκρή, μένει πίσω μόνο το περίβλημά της». Με αφετηρία το απόφθεγμα του MikaValtari και πηγή έμπνευσης τα «τραγικά», διάσπαρτα στους δρόμους, εικονοστάσια, ο Γιώργος Κυπρής παρουσιάζει την ατομική έκθεση του με τίτλο «Εικονοκλαστικές Ασκήσεις», στο «Σπίτι της Κύπρου», σε επιμέλεια της κριτικού τέχνης Μαρίας Μαραγκού.
Η έκθεση θα παραμείνει ανοικτή για το κοινό έως τις 4 Μαρτίου.
Ο καλλιτέχνης στη νέα σειρά δουλειάς επιχειρεί να σχολιάσει με έντονα καυστικό τρόπο όποια μορφή εξουσίας έχει συντελέσει διαχρονικά στην εξέλιξη της κοινωνίας. Συσχετίζοντας τη θρησκεία με την πολιτική, δημιουργεί έργα τα οποία οικοδομούν καταιγιστικά και επίκαιρα ερωτήματα για την επιρροή που ασκεί αυτή η σχέση στα πλήθη.
Ο φόβος, η χειραγώγηση, η μαζική καλλιέργεια ιδεοληψιών και στερεοτύπων, ο φανατισμός, ο ρατσισμός και η ενοχή της απόλαυσης αποτελούν τα μέσα επιβολής τρόπου ζωής τα οποία ο Γιώργος Κυπρής επιχειρεί να αποκαθηλώσει.
Γράφει στο κείμενό της η Μαρία Μαραγκού: «...Ο καλλιτέχνης και οι ασκήσεις του παραπέμπουν σε έναν ρηξικέλευθο εικονολάτρη που δημιουργεί νέους χώρους, καταργεί και επαναφέρει τον διάλογο της τέρψης και της πικρίας, με μια μεγάλη σειρά ετερόχρονων, ασύγχρονων αφηγήσεων...».
Στον δίγλωσσο κατάλογο (ελληνικά-αγγλικά) που συνοδεύει την έκθεση, εκτός από το κείμενο της επιμελήτριας, γράφουν ο ιστορικός τέχνης ? επιμελητής Σταύρος Καβαλάρης και ο φιλόσοφος Διονύσης Τζαρέλλας, ενώ υπάρχει και σημείωμα του καλλιτέχνη.
«Το περίπλοκο, εικονογραφικό σενάριο μίας αρχικής εξιστόρησης του Κυπρή υποσκελίζεται στο όνομα μίας εμβληματικής και έντονα καυστικής εικονογράφησης. Το πλούσιο λεξιλόγιό του (λόγος) και οι (προ)υπάρχουσες «τυποποιήσεις» επανα-ανακαλύπτουν μία νέα σειρά παραστατικών αφηγήσεων (ακόμα και αυτές των cliches, Barbie) και σχημάτων, όντας έτι ευεπίφορος στο να τα αναγνωρίσει ως τέχνη και να τα μετουσιώσει σε απεικονίσεις της μετα-Pop...» σημειώνει ο Σταύρος Καβαλλάρης.