Pablo Picasso, Buste de femme couchee (1970) © Sotheby''s
Της Gabriella Angeleti
Οίκος Sotheby''s - "Actual Size", 21 Ιουνίου
Buste de femme couchee (1970) του Pablo Picasso
(Εκτίμηση: £700.000- £900.000)
Ένα έργο που προσφέρεται στην πρώτη δημοπρασία του οίκου που είναι αφιερωμένη στα μικρά έργα τέχνης, -κανένα από τα 35 προσφερόμενα έργα δεν είναι μεγαλύτερο από το μέγεθος της σελίδας του καταλόγου που το απεικονίζει σε «πραγματικό μέγεθος»-, είναι ένα σχέδιο με κιμωλία και μολύβι σε χαρτόνι από τον Pablo Picasso που απεικονίζει την ερωμένη του Jacqueline Roque, την πιο επανερχόμενη μούσα της καριέρας του. Ο ισπανός καλλιτέχνης συναντήθηκε με την Roque σε ένα εργαστήριο αγγειοπλαστικής στο Vallauris το 1954, ενώ ζούσε ακόμη με τη γαλλίδα ζωγράφο Francoise Gilot, τη σύντροφό του για μια δεκαετία και μητέρα των παιδιών του Claude και Paloma. Όπως και με τις άλλες γυναίκες που είναι ορατές στο έργο του καλλιτέχνη, όπως με την Marie-Therese Walter στη δεκαετία του 1930 και την Dora Maar στη δεκαετία του 1930 και στις αρχές της δεκαετίας του 1940, η Roque δεν ονομάζεται ποτέ ως το θέμα, αλλά ξεχωρίζει από κάποια χαρακτηριστικά, πιο συχνά το σκούρο χρώμα των μαλλιών της. Αυτό το έργο, το οποίο δείχνει την Roque ξαπλωμένη, έχει εκτεθεί στο Kunstmuseum στη Βασιλεία, μεταξύ άλλων ιδρυμάτων. Άλλα σημαντικά έργα της δημοπρασίας, η οποία καλύπτει τον 20ό και τον 21ο αιώνα, περιλαμβάνουν το Un Coin de jardin a Arles (1888) του Vincent Van Gogh (περίπου £1.500.000 - £2.000.000), ένα από τα 15 σχέδια που ο καλλιτέχνης δημιούργησε για το φίλο του Emile Bernard εκείνο το καλοκαίρι στην Αρλ και το La Montagne Sainte-Victoire au fond (γύρω στο 1902-06) από τον Paul Cezanne (περίπου £4.000.000 - £6.000.000), μια ακουαρέλα με λουόμενους, ένα θέμα που απασχολούσε τον καλλιτέχνη από τη δεκαετία του 1870 και μετά.
Salvador Dali, Coeur-Sacre de Jesus (1962) © Bonhams
Οίκος Bonhams - "Impressionist and Modern Art", 22 Ιουνίου
Coeur-Sacre de Jesus (1962) του Salvador Dali
(Εκτίμηση £800.000 - £1.200.000)
Η εικόνα του Χριστού, ζωγραφισμένη σε μια εποχή που ο Dali είχε ανακαλύψει και πάλι την καθολική του πίστη, "διερευνά τους δεσμούς μεταξύ της [πνευματικότητας] και της εμμονής του με την επιστήμη και την ατομική θεωρία -αναμφισβήτητα μια από τις πιο εντυπωσιακές εικόνες του καλλιτέχνη που βγαίνει στην αγορά τα τελευταία χρόνια", λέει η India Phillips, η ειδικός Ιμπρεσιονιστικής και Σύγχρονης τέχνης του οίκου στο Λονδίνο. Το έργο δημιουργήθηκε στη μετα-σουρεαλιστική, κλασσική περίοδο της καριέρας του καλλιτέχνη κατά της δεκαετίας του 1950 και του 1960, όταν παρήγαγε διάφορα έργα θρησκευτικής θεματολογίας, συμπεριλαμβανομένου του αριστουργηματικού The Sacrament of the Last Supper (1955), το οποίο ανήκει στη συλλογή της Εθνικής Πινακοθήκης στην Ουάσινγκτον Το έργο, το οποίο στερείται της αξίας σοκ που σχετίζεται με προηγούμενα σουρεαλιστικά έργα τέχνης από τον καλλιτέχνη, καταδεικνύει επίσης τον τρόπο με τον οποίο ο καλλιτέχνης επηρεάστηκε από τους πίνακες των Μεγάλων Δασκάλων και το Νεοκλασικισμό, ιδιαίτερα από τον καλλιτέχνη του 17ου αιώνα Francisco de Zurbaran. Ήταν ανάθεση του Harry G. John, ενός αποθανόντος κληρονόμου της Miller Brewing Company και αφοσιωμένου καθολικού, και φυλασσόταν σε μια ιδιωτική ισπανική συλλογή για σχεδόν δύο δεκαετίες.