1 στους 2 χρησιμοποιεί το κινητό μόνο για κλήσεις και SMS. Ποιο είναι το ποσοστό στην Ελλάδα;

1 στους 2 χρησιμοποιεί το κινητό μόνο για κλήσεις και SMS. Ποιο είναι το ποσοστό στην Ελλάδα;

Του Γιάννη Γορανίτη

Παρά την τεράστια λειτουργιών και εφαρμογών που είναι διαθέσιμες στα περισσότερα κινητά τηλέφωνα και δη στα smartphones, πολλοί χρήστες επιμένουν να μην τις αξιοποιούν.

Όχι απλώς πολλοί: σχεδόν οι μισοί. Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της GSMA (Παγκόσμια Ένωση Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας) για το 2016, το 47% των χρηστών αξιοποιεί το κινητό μόνο για φωνητικές κλήσεις και SMS. Η τάση είναι πτωτική σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, ενώ η πορεία αυτή αναμένεται να διατηρηθεί και στο άμεσο μέλλον. Σύμφωνα με την έρευνα το 2030 (φαντάζει μακρινό, αλλά απέχει μόλις 13 χρόνια!), το ποσοστό των χρηστών που θα αξιοποιούν μόνο τις λειτουργίες κλήσεων και μηνυμάτων θα πέσει στο 29%. Σε αυτό θα συντείνει η κυκλοφορία περισσότερων smartphones και η πτώση των τιμών σταθερού και mobile Internet.

Η έρευνα μάλιστα έτρεξε ταυτόχρονα σε 56 χώρες σε όλο τον κόσμο, προκειμένου τα αποτελέσματα να είναι κατά το δυνατό αντικειμενικά και σφαιρικά. Το δείγμα αυτό αντιπροσωπεύει το 80% των κατοίκων του πλανήτη και θα επικαιροποιείται σε ετήσια βάση. Μεταξύ των χωρών της έρευνας περιλαμβάνεται και η Ελλάδα, η οποία μάλιστα σημείωσε επίδοση-έκπληξη.

Ο δείκτης χρήσης κινητού

Η συγκεκριμένη έρευνα της GSMA Intelligence μετρά τον δείκτη Global Mobile Engagement Index, σύμφωνα με τον οποίο οι χρήστες κατατάσσονται σε μια εκθετική κλίμακα, ανάλογα με τον βαθμό και της συχνότητας χρήσης της συσκευής τους. Για ευκολότερη ομαδοποίηση μάλιστα τους χωρίζει σε τέσσερις μεγάλες κατηγορίες: φανατικούς, ρεαλιστές, δικτυωμένους και ομιλητές. Στην τελευταία κατηγορία εντάσσονται οι προαναφερθέντες χρήστες που σηκώνουν το κινητό μόνο κλήσεις και γραπτά μηνύματα.

«Σε μια εποχή όπου τα κινητά είναι πανταχού παρόντα και βρίσκονται στο επίκεντρο του τρόπου ζωής των ανθρώπων σε όλο τον πλανήτη, υπάρχει μια αυξανόμενη ανάγκη για την αποτίμηση της εμπλοκής του χρήστη, προκειμένου  να προσδιορίσουμε τις μελλοντικές ευκαιρίες ανάπτυξης της βιομηχανίας», δήλωσε ο Hyunmi Yang, Διευθύνων Σύμβουλος Στρατηγικής της GSMA. «Οι συμπεριφορές των καταναλωτών συνεχίζουν να αλλάζουν, όσο πιο έξυπνες γίνονται οι φορητές συσκευές, οι υπηρεσίες βελτιώνονται και οι κοινωνίες δικτυώνονται όλο και περισσότερο. Ο δείκτης GMEI αποτελεί ένα μοναδικό εργαλείο για να αντιληφθεί τη βιομηχανία τις μεταβαλλόμενες αυτές τάσεις».

Ποιες χώρες είναι πιο ψηλά;

Στην πρώτη θέση των χωρών με τους πλέον εξοικειωμένους χρήστες συναντάμε ισοβαθμούν η Νότια Κορέα και το Κατάρ με δείκτη 5 και ακολουθούν οι ΗΠΑ με 4,7. Οι υπόλοιπες χώρες που συμπληρώνουν τη δεκάδα είναι: Σαουδική Αραβία, Δανία, Φινλανδία, Αυστραλία, Ισπανία, Σουηδία, Ρουμανία.

Μία αξιοπρόσεκτη παράμετρος της έρευνας είναι ότι ακόμη και στις προηγμένες αγορές (π.χ. στη Γαλλίας και τις ΗΠΑ), οι χρήστες συνεχίζουν να ανταλλάζουν SMS πιο συχνά από τις υπηρεσίες messaging ή το email.

Ένα εξίσου αξιοπρόσεκτο εύρημα της μελέτης, αφορά στις υπηρεσίες που χρησιμοποιούν οι χρήστες, καθώς το 70% των κατόχων smartphone παρακολουθούν βίντεο από υπηρεσίες όπως το YouTube, αλλά και τηλεοπτικά προγράμματα. Ισάριθμοι είναι περίπου οι χρήστες που το χρησιμοποιούν για αναζήτηση πληροφοριών και περίπου οι μισοί για online αγορές.

Πού βρίσκεται η Ελλάδα;

Το εντυπωσιακό και μάλλον αναπάντεχο της λίστας είναι ότι αμέσως μετά τις δέκα πρώτες χώρες, στην ενδέκατη θέση ακολουθεί η Ελλάδα με δείκτη 4.2. Στην ίδια θέση βρίσκεται και το Ην. Βασίλειο, ενώ υπολείπονται πολλές και σαφώς πιο προηγμένες τεχνολογικά χώρες, όπως η Γαλλία, η Γερμανία, η Ιταλία, ακόμη και η Ιαπωνία.

Να σημειώσουμε βέβαια ότι ο δείκτης προκύπτει από μια σειρά συγκεκριμένων στατιστικών και μετρήσεων, μέσω μιας αναλυτικής μεθοδολογίας που εστιάζει στην «εμπλοκή» των χρηστών με τη συσκευή τους και όχι σε άλλα ποιοτικά δεδομένα για την εκάστοτε χώρα.

Μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά τη μελέτη ΕΔΩ.