BYD: Το νέο σύστημα «Super E-Platform» φορτίζει τα οχήματα σε πέντε λεπτά με αυτονομία 400 χλμ.
Shutterstock
Shutterstock

BYD: Το νέο σύστημα «Super E-Platform» φορτίζει τα οχήματα σε πέντε λεπτά με αυτονομία 400 χλμ.

Ο «κολοσσός» των ηλεκτρικών οχημάτων BYD παρουσίασε τη Δευτέρα ένα νέο σύστημα φόρτισης στην Κίνα, εντείνοντας τον ήδη σκληρό ανταγωνισμό στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.

Η αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα τη Σενζέν διαφήμισε το σύστημά της, που ονομάστηκε «Super E-Platform», σημειώνοντας ότι μπορεί να φορτίσει τα τελευταία μοντέλα της σε μόλις πέντε λεπτά, επιτρέποντάς τους να διανύσουν 250 μίλια (400 χλμ). Για την υποστήριξη της νέας τεχνολογίας, η BYD σχεδιάζει να κατασκευάσει 4.000 σταθμούς υπερταχείας φόρτισης σε όλη την Κίνα.

Σε σύγκριση, οι Superchargers της Tesla χρειάζονται 15 λεπτά για να φορτίσουν και παρέχουν αυτονομία 200 μιλίων.

«Στόχος μας είναι να κάνουμε τη φόρτιση των EV τόσο γρήγορη όσο και τον ανεφοδιασμό ενός βενζινοκίνητου αυτοκινήτου», δήλωσε ο πρόεδρος της BYD Γουάνγκ Τσουανφού στην εκδήλωση παρουσίασης.

Οι προπαραγγελίες για τα νέα μοντέλα της BYD που είναι εξοπλισμένα με την τελευταία τεχνολογία φόρτισης ξεκίνησαν τη Δευτέρα, ενώ οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν τον επόμενο μήνα.

Οι μετοχές της BYD που είναι εισηγμένες στο Χονγκ Κονγκ σημείωσαν άλμα πάνω από 6% σε ιστορικό υψηλό την Τρίτη.

Επίσης, τη Δευτέρα, η Tesla ξεκίνησε δωρεάν δοκιμές για την πολυαναμενόμενη υπηρεσία πλήρους αυτοοδήγησης (FSD) στην Κίνα για ένα μήνα μέχρι τις 16 Απριλίου.

Η κίνηση αυτή ακολούθησε μια απογοητευτική αναβάθμιση λογισμικού τον περασμένο μήνα στο προηγμένο σύστημα υποβοήθησης οδηγού της εταιρείας, η οποία δεν έφτανε τις πλήρεις δυνατότητες FSD. Η μη ικανοποιητική αναβάθμιση ώθησε την Tesla να συνεργαστεί με τον κινεζικό τεχνολογικό «κολοσσό» Baidu για να βελτιώσει την απόδοσή του, σύμφωνα με το Reuters, που επικαλείται ανώνυμες πηγές.

Η Tesla σχεδιάζει την πλήρη ανάπτυξη του FSD στην Κίνα φέτος, όμως οι αυστηροί νόμοι περί δεδομένων στη χώρα έχουν εμποδίσει την εταιρεία να χρησιμοποιήσει δεδομένα από τα 2 εκατομμύρια EVs της για εκπαίδευση, καθυστερώντας την κυκλοφορία της λειτουργίας.

Οι ετήσιες παγκόσμιες παραδόσεις της Tesla μειώθηκαν για πρώτη φορά πέρυσι και αντιμετωπίζει αυξανόμενες προκλήσεις στην Κίνα, όπου τα χαρακτηριστικά της υστερούν σε σχέση με αυτά της BYD. Η νέα τεχνολογία φόρτισης της BYD είναι η τελευταία ένδειξη ότι ο κινεζικός «κολοσσός» των ηλεκτρικών οχημάτων ξεπερνά την Tesla τόσο στην καινοτομία όσο και στην τιμή.