Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε την Πέμπτη ότι απέστειλε αιτήματα παροχής πληροφοριών βάσει της Πράξης Ψηφιακών Υπηρεσιών (DSA) της ΕΕ σε 17 εταιρείες τεχνολογίας που θεωρεί ως πολύ μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες (VLOP) και μηχανές αναζήτησης.
Συγκεκριμένα, αναφέρει πως ήρθε σε επαφή με τις AliExpress, AMZN.O Amazon Store της Amazon, AAPL.O AppStore της Apple, Booking.com BKNG.O, META.O Facebook και Instagram της Meta, GOOGL.O Google Search, Google Play, Google Maps και Google Shopping της Alphabet, MSFT.O LinkedIn και Bing της Microsoft, Pinterest PINS.N, Snapchat SNAP.N, TikTok, YouTube και Zalando ZALG.DE.
Η ΕΕ ζήτησε από τις εταιρείες να παράσχουν περισσότερες πληροφορίες έως τις 9 Φεβρουαρίου σχετικά με τα μέτρα που έχουν λάβει για να δώσουν στους ερευνητές πρόσβαση σε δεδομένα που θα μπορούσαν να είναι σημαντικά για τις επερχόμενες ευρωεκλογές και τις εθνικές εκλογές, καθώς και για την αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου και των αγαθών που πωλούνται στο διαδίκτυο.
Η DSA τέθηκε σε ισχύ τον περασμένο Νοέμβριο και απαιτεί από τις πολύ μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες και τις μηχανές αναζήτησης να κάνουν περισσότερα για την αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου και των κινδύνων για τη δημόσια ασφάλεια.
Η Επιτροπή άνοιξε την πρώτη της έρευνα στο πλαίσιο της DSA τον Δεκέμβριο του 2023 στην εταιρεία κοινωνικής δικτύωσης X για ύποπτες παραβιάσεις των υποχρεώσεών της.