Είναι το Emotion AI η επόμενη τάση για το λογισμικό επιχειρήσεων;
Shutterstock
Shutterstock

Είναι το Emotion AI η επόμενη τάση για το λογισμικό επιχειρήσεων;

Με τις επιχειρήσεις να προσπαθούν να ενσωματώσουν την Τεχνητή Νοημοσύνη σε όλους τους τομείς, μια απροσδόκητη τάση είναι ότι οι εταιρείες στρέφονται στην Τεχνητή Νοημοσύνη ώστε να βοηθήσουν τα πολλά νεοαποκτηθέντα ρομπότ τους να κατανοήσουν καλύτερα τα ανθρώπινα συναισθήματα.

Πρόκειται για έναν τομέα που ονομάζεται «emotion AI», σύμφωνα με τη νέα έκθεση Enterprise Saas Emerging Tech Research της PitchBook, η οποία προβλέπει ότι η τεχνολογία αυτή βρίσκεται σε άνοδο.

Το σκεπτικό είναι κάπως έτσι: Πώς μπορεί η Τεχνητή Νοημοσύνη να αποδώσει σωστά αν δεν καταλαβαίνει τη διαφορά μεταξύ ενός θυμωμένου «Τι εννοείτε με αυτό;» και ενός μπερδεμένου «Τι εννοείτε με αυτό;».

Προσπαθεί να διαχωρίσει τα ανθρώπινα συναισθήματα από τις αλληλεπιδράσεις με βάση το κείμενο

Το Emotion AI ισχυρίζεται ότι είναι το πιο εξελιγμένο αδελφάκι της ανάλυσης συναισθήματος, της προ-AI τεχνολογίας που προσπαθεί να διαχωρίσει τα ανθρώπινα συναισθήματα από τις αλληλεπιδράσεις με βάση το κείμενο, ιδίως στα social media.

Το Emotion AI είναι αυτό που θα μπορούσατε να αποκαλέσετε πολυμορφικό, χρησιμοποιώντας αισθητήρες για οπτικές, ηχητικές και άλλες εισροές σε συνδυασμό με μηχανική μάθηση και ψυχολογία για να προσπαθήσει να ανιχνεύσει το ανθρώπινο συναίσθημα κατά τη διάρκεια μιας αλληλεπίδρασης.

Σύμφωνα με το techcrunch.com, οι μεγαλύτεροι πάροχοι cloud AI προσφέρουν υπηρεσίες που παρέχουν στους προγραμματιστές, πρόσβαση σε δυνατότητες AI συναισθημάτων, όπως το Emotion API των γνωστικών υπηρεσιών Microsoft Azure ή η υπηρεσία Rekognition της Amazon Web Services. (Η τελευταία ήταν αμφιλεγόμενη κατά τη διάρκεια των ετών).

Αν και το Emotion AI, που προσφέρεται ακόμη και ως υπηρεσία cloud, δεν είναι καινούργια, η ξαφνική άνοδος των ρομπότ στο εργατικό δυναμικό της δίνει μεγαλύτερο μέλλον στον κόσμο των επιχειρήσεων από ό,τι είχε ποτέ πριν, σύμφωνα με το PitchBook. 

«Με την εξάπλωση των βοηθών AI και των πλήρως αυτοματοποιημένων αλληλεπιδράσεων ανθρώπου-μηχανής, το emotion AI υπόσχεται να επιτρέψει ερμηνείες και απαντήσεις που μοιάζουν περισσότερο με τον άνθρωπο», γράφει στην έκθεση ο Derek Hernandez, ανώτερος αναλυτής, αναδυόμενης τεχνολογίας της PitchBook.