Ετοιμαστείτε για διαφημίσεις στο Facebook Messenger

Ετοιμαστείτε για διαφημίσεις στο Facebook Messenger

Του Γιάννη Γορανίτη

Πολύ σύντομα το Facebook Messenger θα ξεκινήσει να σας στέλνει διαφημιστικά μηνύματα, ανοίγοντας με αυτό τον τρόπο την πόρτα σε μια αχανή δεξαμενή εσόδων και ευκαιριών για τους συνεργάτες του. Μήπως όμως με αυτό τον τρόπο ενοχλήσει τους πολυάριθμους χρήστες της υπηρεσίας;

Το βέβαιο είναι ότι Facebook δεν συνηθίζει να δημοσιοποιεί τα πλάνα του, πριν αυτά είναι απολύτως έτοιμα προς υλοποίηση. Πόσο μάλλον την εμπορική του στρατηγική, η οποία αποτελεί τον βασικό πυλώνα της θηριώδους ανάπτυξής του. Όταν λοιπόν ένα υψηλόβαθμο στέλεχος όπως ο David Marcus, επικεφαλής των Messaging λύσεων της εταιρείας, κάνει μια τόσο εντυπωσιακή ανακοίνωση, οι χρήστες πρέπει να αναμένουν σύντομα τις «συνέπειές» της στις οθόνες τους.

Η αποκάλυψη για την προσθήκη διαφημιστικών μηνυμάτων στο Facebook Messenger έγινε στο πλαίσιο του Web Summit, του μεγάλου συνεδρίου για το Internet και όχι μόνο, που διοργανώνεται αυτές τις μέρες στη Λισσαβόνα.

Διαφημίσεις στο γραμματοκιβώτιό σας

Η επιλογή της Facebook να προσθέσει διαφημίσεις στη δημοφιλή υπηρεσία ανταλλαγής μηνυμάτων ήταν λίγο ως πολύ αυτονόητη. Άλλωστε μόνο έτσι θα μπορούσε να αποτιμήσει σε χρήμα το «πληθυσμό» της πλατφόρμας, που ξεπερνά το ένα δισ.

Μέσω των «sponsored messages», οι διαφημιστές θα έχουν τη δυνατότητα να έρθουν σε απευθείας επαφή με τους καταναλωτές, παρουσιάζοντας προϊόντα και λύσεις που τους ενδιαφέρουν. Ή που οι διαφημιζόμενοι θεωρούν ότι τους ενδιαφέρουν.

Αυτό είναι και το σημείο κλειδί για την επιτυχία του εγχειρήματος. Αρκετοί χρήστες ενοχλούνται από τον βομβαρδισμό διαφημιστικών μηνυμάτων και δη στο inbox τους.

Το Facebook προλαβαίνει τις πιθανές αντιδράσεις ανακοινώνοντας ότι οι εταιρείες θα μπορούν να απευθύνονται μόνο σε χρήστες που έχουν έρθει προηγουμένως σε επαφή μαζί τους.

Η διευκρίνιση δεν είναι 100% σαφής, αφού ο χρήστης μπορεί να έρθει σε επαφή με μια εταιρεία μέσω της σελίδας της στο Facebook, της φόρμας επικοινωνίας ή του chat με ένα bot, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι επιθυμεί να ενημερώνεται για νέα προϊόντα ή προσφορές.

Το ίδιο ισχύει, και μάλλον πολύ περισσότερο, για τις περιπτώσεις που ένας χρήστης του Facebook έχει εγγραφεί στις ενημερώσεις μέσω ενός τυχαίου διαφημιστικού μηνύματος.

Μπορείτε (και) να μπλοκάρετε τις διαφημίσεις

Η είδηση δεν είναι ακριβώς καινούρια, αφού η εταιρεία είχε «ανοίξει» δοκιμαστικά την υπηρεσία σε έναν κλειστό κύκλο συνεργαζόμενων εταιρειών. Πλέον όλοι οι διαφημιζόμενοι μπορούν να εκμεταλλευτούν την πλατφόρμα.

Μέχρι όμως να εκκινήσει η πλατφόρμα προλαβαίνετε να ξεκαθαρίσετε το inbox σας από μηνύματα που τυχόν έχετε ανταλλάξει με εταιρείες.

Αυτό βέβαια στην περίπτωση που δεν επιθυμείτε να λαμβάνετε μηνύματα από αυτές. Ακόμη κι αν αλλάξετε γνώμη στο μέλλον, θα μπορείτε να μπλοκάρετε όποιον διαφημιζόμενο το παρακάνει με τη συχνότητα των μηνυμάτων ή απλώς σας ενημερώνει για πράγματα που σας αφήνουν αδιάφορους. Η «σίγαση» των μηνυμάτων δεν θα κοινοποιείται στον διαφημιζόμενο. Όπως δήλωσε ο Marcus «ο στόχος είναι μια υψηλής ποιότητας εμπειρία με χα

μηλά επίπεδα θορύβου», υπονοώντας προφανώς ότι δεν θέλουν να ενοχλήσουν τους χρήστες.

Ακούγεται αρκετά καλό για να είναι αληθινό, αλλά όπως ο ίδιος ο Mark Zuckerberg έχει κατ' επανάληψη δηλώσει η πολυτιμότερη περιουσία του Facebook είναι οι ίδιοι οι χρήστες του.

Όπερ σημαίνει ότι δεν θα ήθελε να τους δυσαρεστήσει με κίνδυνο να τους χάσει από μέλη/ πελάτες.