H Amazon προσελκύει Κινέζους πωλητές την ώρα που η Temu και η Shein αποκτούν δυναμική
Shutterstock
Shutterstock

H Amazon προσελκύει Κινέζους πωλητές την ώρα που η Temu και η Shein αποκτούν δυναμική

Η Amazon κάνει νέα έκκληση στους πωλητές που εδρεύουν στην Κίνα, επιδιώκοντας να αποκρούσει τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από τους διαδικτυακούς λιανοπωλητές με έκπτωση Temu και Shein, οι οποίοι και οι δύο έχουν ρίζες στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο.

Σε ένα συνέδριο που ξεκίνησε την Τρίτη και θα διαρκέσει έως την Παρασκευή, η Amazon είπε ότι «σκοπεύει να ανοίξει ένα ”κέντρο καινοτομίας” κοντά στο Shenzhen, έναν κόμβο για εταιρείες τεχνολογίας και διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο που αναφέρεται συχνά ως η Silicon Valley της Κίνας». Η Amazon ανέφερε ακόμα ότι «θα προωθήσει τους πωλητές στην περιοχή Ασίας - Ειρηνικού στην κυκλοφορία προϊόντων, τη δημιουργία επωνυμίας και την ψηφιοποίηση».

Η εταιρεία παρέχει επίσης στους Κινέζους πωλητές πρόσβαση στην υπηρεσία εφοδιαστικής αλυσίδας από άκρο σε άκρο, η οποία έκανε το ντεμπούτο της στις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο. Η προσφορά επιτρέπει στους εμπόρους να μετακινούν αγαθά από εργοστάσια στο εξωτερικό και να τα αναπληρώνουν στο Amazon και σε άλλα κανάλια «σε μία στάση».

Το ετήσιο συνέδριο για πωλητές στην Κίνα περιλαμβάνει μερικά από τα κορυφαία ορειχάλκινα της Amazon και συνήθως προσελκύει χιλιάδες εμπόρους από την περιοχή. Ενώ η Amazon δεν λειτουργεί πλέον στην Κίνα, η χώρα έχει γίνει hotspot για επιχειρήσεις που θέλουν να προωθήσουν τα προϊόντα τους στην παγκόσμια πελατειακή βάση της Amazon. Κάποια στιγμή, σχεδόν οι μισοί από τους κορυφαίους πωλητές της είχαν την έδρα τους στην Κίνα, σύμφωνα με το Marketplace Pulse.

Σύμφωνα με την Amazon, το 2023 ο αριθμός των αντικειμένων που πουλήθηκαν από Κινέζους πωλητές στον ιστότοπό της αυξήθηκε περισσότερο από 20% σε ετήσια βάση, ενώ ο αριθμός των Κινέζων πωλητών με πωλήσεις άνω των 10 εκατ. δολαρίων αυξήθηκε κατά 30%.

Εν τω μεταξύ, σκληρός ανταγωνισμός στην περιοχή αναδύεται από την Temu, που ανήκει στον κινεζικό τεχνολογικό κολοσσό PDD Holdings, και τη Shein, η οποία ιδρύθηκε στην Κίνα αλλά πέρυσι μετέφερε την έδρα της στη Σιγκαπούρη.

Η Shein, η οποία πουλάει κυρίως είδη μόδας και αξεσουάρ, ξεκίνησε μια αγορά που επιδιώκει να προσφέρει μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων, που κυμαίνονται από ηλεκτρονικά έως οικιακά είδη.

Το Temu, ένα ψηφιακό υπόγειο ευκαιριών που περιλαμβάνει ένα μείγμα προϊόντων που κυμαίνονται από ιδιόμορφα χαριτωμένα προϊόντα έως φθηνότερα όμοια με καθιερωμένες επωνυμίες, κυκλοφόρησε μια διαφήμιση Super Bowl στις αρχές του τρέχοντος έτους και έκτοτε βρίσκεται σε ένα μπλιτζ μάρκετινγκ. Το τέταρτο τρίμηνο, το Temu αντιπροσώπευε το 20% έως 25% των εμφανίσεων διαφημίσεων που αγοράστηκαν στο Google, σε σύγκριση με το «σχεδόν μηδέν» στο τέλος του 2022, σύμφωνα με πρόσφατο ερευνητικό σημείωμα από την TD Cowen. 

Το Temu και το Shein προσελκύουν εκατομμύρια αγοραστές, αλλά δεν φτάνουν την Amazon

Οι νεοσύστατες διαδικτυακές εταιρείες λιανικής Temu και Shein προσελκύουν εκατομμύρια αγοραστές στις ιστοσελίδες τους αυτή την περίοδο των εορτών, αλλά υστερούν κατά πολύ σε σχέση με τον ηγέτη της αγοράς Amazon.com.

Εννέα στους δέκα επισκέπτες των ιστοτόπων τους ήταν επισκέπτες και όχι αγοραστές, σύμφωνα με την Similarweb, μια εταιρεία παρακολούθησης δεδομένων ιστοτόπων.

Ο ιστότοπος της Shein είχε 28,6 εκατομμύρια μοναδικούς μηνιαίους επισκέπτες τον Οκτώβριο, 7,25% περισσότερους από ένα χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με την Similarweb. Ωστόσο, οι επισκέψεις στην ιστοσελίδα της Shein που κατέληξαν σε πραγματικές συναλλαγές μειώθηκαν στο 4,1% από 4,6% ένα χρόνο νωρίτερα.

Η Temu, η οποία ξεκίνησε στις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο του 2022, προσφέρει προσφορές για φθηνά αγαθά για την περίοδο των εορταστικών αγορών. Είχε 42 εκατομμύρια μοναδικούς μηνιαίους επισκέπτες τον Οκτώβριο του 2023, υπερτετραπλάσιους σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα. Μόνο το 4,5% αυτών κατέληξαν σε πραγματικές συναλλαγές.

Η Amazon ξεπερνά και τις δύο διαδικτυακές αλυσίδες λιανικής πώλησης με το 56% των 268 εκατομμυρίων μοναδικών μηνιαίων επισκέψεων της τον Οκτώβριο να καταλήγουν σε αγορές, σύμφωνα με τα στοιχεία της.