Η νεοσύστατη εταιρεία ρομποτικής Figure, με έδρα την Καλιφόρνια, ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι υπέγραψε εμπορική συμφωνία με τον γερμανικό «κολοσσό» της αυτοκινητοβιομηχανίας BMW για την «ανάπτυξη ρομπότ γενικής χρήσης σε περιβάλλοντα κατασκευής αυτοκινήτων», στο Σπάρτανμπουργκ της Νότιας Καρολίνας. Τα ρομπότ προορίζονται για την αυτοματοποίηση «δύσκολων, επισφαλών ή κουραστικών» εργασιών παραγωγής και, αν κριθούν βιώσιμα, θα αναπτυχθούν στη συνέχεια σταδιακά στις εγκαταστάσεις της BMW.
Τα ανθρωποειδή ρομπότ της Figure επιτρέπουν την αυτοματοποίηση των συγκεκριμένων διαδικασιών παραγωγής, γεγονός που με τη σειρά του επιτρέπει στους εργαζόμενους να επικεντρωθούν σε δεξιότητες και διαδικασίες που δεν δύναται να αυτοματοποιηθούν, καθώς και στη συνεχή βελτίωση της αποδοτικότητας της παραγωγής και της ασφάλειας, αναφέρει η ανακοίνωση.
«Η ρομποτική ενός σκοπού έχει κορεστεί στην εμπορική αγορά εδώ και δεκαετίες, αλλά οι δυνατότητες της ρομποτικής γενικής χρήσης είναι εντελώς ανεκμετάλλευτες. Τα ρομπότ της Figure θα επιτρέψουν στις εταιρείες να αυξήσουν την παραγωγικότητα, να μειώσουν το κόστος και να δημιουργήσουν ένα ασφαλέστερο και πιο συνεπές περιβάλλον», δήλωσε ο Brett Adcock, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Figure. «Ανυπομονούμε να συνεργαστούμε με την BMW Manufacturing για την ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης και της ρομποτικής στην παραγωγή αυτοκινήτων».
Σύμφωνα με το The Verge, ενώ οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως η Honda και η Hyundai, έχουν εδώ και χρόνια σημαντική παρουσία στην ανάπτυξη ρομπότ, οι προσπάθειες ενσωμάτωσης τους στον πραγματικό κόσμο αυξάνονται ραγδαία. Η Tesla παρουσίασε τη δεύτερη γενιά του ρομπότ Optimus τον Δεκέμβριο και η Amazon δοκιμάζει το ρομπότ «Digit» της Agility Robotics στις αποθήκες της στις ΗΠΑ.
Η μονάδα παραγωγής της BMW στη Ν. Καρολίνα είναι το μοναδικό εργοστάσιο της εταιρείας στις ΗΠΑ, όπου συναρμολογούνται καθημερινά περίπου 1.500 οχήματα της σειράς X και της σειράς XM. Αυτή τη στιγμή απασχολεί περίπου 11.000 άτομα και είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στις Ηνωμένες Πολιτείες με βάση την αξία των πωλήσεων, με τις εξαγωγές να φτάνουν τα 9,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η συμφωνία προβλέπει ότι η BMW Manufacturing και η Figure θα ακολουθήσουν μια προσέγγιση με βάση ορισμένα «ορόσημα». Στην πρώτη φάση, η Figure θα προσδιορίσει τις αρχικές περιπτώσεις χρήσης για την εφαρμογή των ρομπότ της στην παραγωγή αυτοκινήτων. Μόλις ολοκληρωθεί η πρώτη φάση, τα ρομπότ θα αρχίσουν να αναπτύσσονται σταδιακά στις εγκαταστάσεις παραγωγής της BMW στη Ν. Καρολίνα.
Πέρα από την ανάπτυξη ανθρωποειδών ρομπότ στην παραγωγή αυτοκινήτων, η BMW και η Figure «θα διερευνήσουν από κοινού θέματα προηγμένης τεχνολογίας, όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη, ο έλεγχος των ρομπότ, η εικονικοποίηση της παραγωγής και η ενσωμάτωση των ρομπότ», αναφέρει η ανακοίνωση της Figure.
«Η αυτοκινητοβιομηχανία, και μαζί της η παραγωγή οχημάτων, εξελίσσεται με ταχείς ρυθμούς. Η BMW Manufacturing έχει δεσμευτεί να ενσωματώσει καινοτόμες τεχνολογίες στα συστήματα παραγωγής μας, ώστε να προωθήσουμε το μέλλον μας ως ηγέτης και καινοτόμος του κλάδου. Η χρήση ρομποτικών λύσεων γενικής χρήσης έχει τη δυνατότητα να κάνει την παραγωγικότητα πιο αποτελεσματική, να υποστηρίξει τις αυξανόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών μας και να δώσει τη δυνατότητα στην ομάδα μας να επικεντρωθεί στον μετασχηματισμό που έχουμε μπροστά μας», δήλωσε ο Dr. Robert Engelhorn, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της BMW Manufacturing.
Το «master plan» της Figure
Η Figure είχε δηλώσει νωρίτερα φέτος ότι εργαζόταν για την ανάπτυξη ενός ανθρωποειδούς ρομπότ «γενικής χρήσης». Μέσα σε μόλις 12 μήνες, η εταιρεία κατάφερε να δημιουργήσει το πρωτότυπο του ρομπότ, το οποίο έχει τη δυνατότητα, όπως αναφέρει η Figure, να «περπατάει δυναμικά».
Πέρα από το «δυναμικό περπάτημα», το ανθρωποειδές ρομπότ Figure 01 έχει τη δυνατότητα να διορθώνει και να μαθαίνει από τα λάθη του, όπως φαίνεται στο βίντεο που δημιούργησε η εταιρεία, το οποίο δείχνει το ρομπότ να φτιάχνει καφέ.
«Πιστεύουμε ότι τα ανθρωποειδή θα φέρουν επανάσταση σε πολλούς κλάδους, από εταιρικούς ρόλους εργασίας (3+ δισεκατομμύρια άνθρωποι), μέχρι τη βοήθεια ατόμων στο σπίτι (2+ δισεκατομμύρια), τη φροντίδα των ηλικιωμένων (περίπου 1 δισεκατομμύριο) και την οικοδόμηση νέων κόσμων σε άλλους πλανήτες», αναφέρει η εταιρεία στην ιστοσελίδα της, παρουσιάζοντας το «master plan» της.
«Ωστόσο, οι πρώτες εφαρμογές μας θα είναι σε κλάδους όπως η μεταποίηση, η ναυτιλία και τα logistics, η αποθήκευση και το λιανικό εμπόριο, όπου οι ελλείψεις σε εργατικό δυναμικό είναι οι πιο σοβαρές. Στην αρχή της ανάπτυξης, οι εργασίες που θα εκτελούν τα ανθρωποειδή θα είναι δομημένες και επαναλαμβανόμενες, αλλά με την πάροδο του χρόνου, και με την πρόοδο της μάθησης των ρομπότ και του λογισμικού, τα ανθρωποειδή θα επεκτείνουν τις ικανότητές τους και θα μπορούν να αντιμετωπίζουν πιο σύνθετες εργασιακές λειτουργίες», προσθέτει.
Διευκρινίζει, ωστόσο, ότι «δεν θα τοποθετήσουμε ανθρωποειδή σε στρατιωτικές ή αμυντικές εφαρμογές, ούτε σε ρόλους που απαιτούν την πρόκληση βλάβης σε ανθρώπους. Επικεντρωνόμαστε στην παροχή πόρων για εργασίες που οι άνθρωποι δεν θέλουν να εκτελούν».