Αποτελεί έναν από τους πιο δυναμικά αναπτυσσόμενους κλάδους της πληροφορικής παγκοσμίως και πλέον η ρομποτική αυτοματοποίηση διεργασιών (Robotic Process Automation–RPA), εμφανίζεται ως σωσίβια λέμβος στην προσπάθεια των παρόχων υπηρεσιών περίθαλψης να απαλλαγούν από κόστη που τους «πνίγουν».
Η παραπάνω πρόβλεψη φέρει την υπογραφή της Gartner, η οποία σε έκθεσή της υποστηρίζει ότι η πανδημία του κορονοϊού αποκάλυψε μια σειρά από «τρύπες» στα λειτουργικά κόστη των παρόχων υπηρεσιών περίθαλψης, γεγονός που θα οδηγήσει σε εκτίναξη των επενδύσεων στο RPA. Συγκεκριμένα, ενώ σήμερα μόλις το 5% των παρόχων στις ΗΠΑ έχει επενδύσει σε λύσεις ρομποτικής αυτοματοποίησης διεργασιών, μέσα στα επόμενα τρία χρόνια το αντίστοιχο ποσοστό θα ανέλθει στο 50%.
Σύμφωνα με την Gartner, oι πάροχοι υγειονομικής περίθαλψης βρίσκονται εν μέσω μιας τέλειας καταιγίδας για βελτίωση των υπηρεσιών, ενίσχυση αποτελεσμάτων και περικοπή λειτουργικού κόστους. Μάλιστα, η έκθεση επισημαίνει ότι καθώς η θεραπεία και διαχείριση χρόνιων παθήσεων και ασθενειών ψυχικής υγείας απομυζά σχεδόν το 90% των 3,3 τρισεκατομμυρίων δολαρίων από τις δαπάνες υγειονομικής περίθαλψης των ΗΠΑ, οποιαδήποτε τεχνολογία που βοηθά στη βελτίωση της υγειονομικής περίθαλψης και τον εξορθολογισμό των λειτουργικού κόστους είναι καλοδεχούμενη.
Και κάπου εδώ μπαίνει στην εξίσωση η ρομποτική αυτοματοποίηση διεργασιών. Τι ακριβώς, όμως, είναι το RPA;
Ουσιαστικά έχουμε να κάνουμε με ρομπότ αλλά όχι με φυσική υπόσταση. Στην πράξη πρόκειται για ρομπότ λογισμικού τα οποία εκτελούν αυτοματοποιημένες εργασίες όπως ακριβώς και οι μηχανικοί βραχίονες στα εργοστάσια. Αλλά αντί να κολλάνε σασί αυτοκινήτων και να βάφουν αμαξώματα, ανοίγουν φακέλους ασθενών, προωθούν ψηφιακές ακτινογραφίες και εξετάσεις στους γιατρούς, καταχωρούν στοιχεία ασθενών κ.λπ. Ό,τι δηλαδή κάνει σήμερα το διοικητικό προσωπικό σε βάρδιες, ένα σύστημα RPA μπορεί να το επιτελέσει 24 ώρες το 24ωρο και θεωρητικά, τουλάχιστον, χωρίς να υποπέσει σε λάθος ή με πολύ μικρότερο περιθώριο λάθους σε σχέση με τον ανθρώπινο παράγοντα.
Τα συστήματα RPΑ συμβαδίζουν σε σημαντικό βαθμό με την εξέλιξη της Τεχνητής Νοημοσύνης. Μάλιστα, η Gartner εκτιμά ότι μέχρι το 2023 το 20% όλων των αλληλεπιδράσεων με τους ασθενείς θα περιλαμβάνει κάποια μορφή ενεργοποίησης ΤΝ σε κλινικές ή μη κλινικές διαδικασίες, από λιγότερο από 4% που είναι σήμερα
Όσον αφορά το πεδίο του RPΑ αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι πριν λίγες ημέρες η Microsoft προχώρησε στην εξαγορά της ελληνικών συμφερόντων εταιρείας Softomotive, η οποία εξειδικεύεται στο συγκεκριμένο αντικείμενο. Η Softomotive αυτή τη στιγμή βοηθά περισσότερους από 9.000 πελάτες παγκοσμίως, στην προσπάθειά τους να αυτοματοποιήσουν μέρος των επιχειρηματικών τους διαδικασιών.