Η Samsung δίνει $8 δισ. για να οδηγήσει την κούρσα των έξυπνων οχημάτων

Η Samsung δίνει $8 δισ. για να οδηγήσει την κούρσα των έξυπνων οχημάτων

Του Γιάννη Γορανίτη

Η αγορά των αυτοκινούμενων και των «έξυπνων» οχημάτων είναι ένα από τα πεδία που αναπόφευκτα θα στραφούν οι προβολείς του ενδιαφέροντος τα επόμενα χρόνια. Εκτός βέβαια από το ενδιαφέρον, μεγάλα αναμένονται και τα έσοδα όσων πρωταγωνιστήσουν στο ράλι. Έτσι ακόμη και κατασκευαστές ηλεκτρονικών ή εταιρείες ψηφιακής τεχνολογίας και διαδικτύου, χωρίς πρότερη εμπειρία στην αυτοκινητοβιομηχανία, σπεύδουν να επενδύσουν στον κλάδο.

Ενδιαφέρον για τον χώρο έδειξε πρόσφατα και η Samsung διερευνώντας τις δυνατότητες και τις ευκαιρίες. Το ενδιαφέρον αυτό δημοσιοποιήθηκε πριν λίγες ώρες με την ανακοίνωση της εξαγοράς του ομίλου Harman International Industries. Οι περισσότεροι βέβαια δεν συνδέουν το όνομα με τα αυτοκίνητα, αλλά με τις κορυφαίες υλοποιήσεις ήχου, αφού κάτω από την ομπρέλα της εντάσσονται πολυάριθμα brands όπως JBL, Mark Levinson, Revel, AKG Acoustics, Infinity και βέβαια η Harman/Kardon.

Το βασικό της ατού βέβαια στις συζητήσεις με τη Samsung και απ' ό,τι όλα δείχνουν ο θεμέλιος λίθος της συμφωνίας, ήταν οι υλοποιήσεις και λύσεις τηλεματικής, ψυχαγωγίας, infotainment, ασφάλειας και δικτύωσης που αναπτύσσει για μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες (ορισμένες από τις οποίες παρουσιάζονται στο site της). Εκτιμάται μάλιστα ότι λύσεις της έχουν ήδη εγκατασταθεί 30 εκατ. οχήματα γνωστών εταιρειών (BMW, Audi, Mercedes-Benz, Toyota, Volkswagen κ.α.).

Στην εποχή του Internet of Things

Το τίμημα της εξαγοράς της Harman ανέρχεται στα ύψος των 8 δισεκατομμυρίων δολαρίων (περίπου €7,3 δισ.) ή $112 ανά μετοχή. Ένα ποσό δυσθεώρητο ακόμη και για τη Samsung, η οποία παρά τα όψιμα προβλήματά της με το «εκρηκτικό» Galaxy Note 7, συνεχίζει την ανοδική της πορεία. Αυτή η κίνηση άλλωστε αποδεικνύει ότι η κορεατική εταιρεία είναι ένας πολυεθνικός κολοσσός που δεν πτοείται από πρόσκαιρες δυσκολίες ανασυντάσσεται και βλέπει μπροστά. Η εμπειρία της άλλωστε είναι υπαρκτή, αφού εδώ και χρόνια αποτελεί τον βασικότερο προμηθευτή μπαταριών λιθίου για τα αυτοκίνητα της Nissan.

Το πεδίο της έξυπνης αυτοκίνησης αλλά και ευρύτερα του Internet of Things αποτελεί άλλωστε διακαή πόθο για τους Κορεάτες και η εξαγορά της Harman καθιστά ευκολότερη την είσοδό τους σε αυτό. Απασχολεί ήδη περισσότερους από 8.000 σχεδιαστές και μηχανικούς, η οποίοι σύμφωνα με τις δεσμεύσεις του συμφωνητικού θα συνεχίσουν να εργάζονται με τους ίδιους όρους, στις ίδιες εγκαταστάσεις και υπό το ίδιο management.

Το ποσό βέβαια φαντάζει υπερβολικό ακόμη και για έναν ταχύτατα αναπτυσσόμενο κλάδο, καθώς υφίσταται ήδη έντονος ανταγωνισμός. Παράλληλα αποτελεί μια σπάνια κίνηση, σχεδόν ασύμβατη με την εταιρική κουλτούρα των Κορεατών, στην οποία οι εξαγορές και οι συγχωνεύσεις δεν συνηθίζονται. Τα τελευταία χρόνια βέβαια, η Samsung έχει προχωρήσει σε μια σειρά εξαγορών, ακολουθώντας το παράδειγμα των δυτικών ανταγωνιστών της. Καμία από αυτές βέβαια δεν έφτασε σε τόσο υψηλό τίμημα (ενδεικτικά, η εξαγορά της Smart Things κόστισε $250 εκ. και της Loop Pay $160 εκ.).

Θα δούμε και αυτοκίνητα Samsung;

Πιθανότατα όχι. Τουλάχιστον στο άμεσο μέλλον. «Θεωρούμε ότι η τεχνολογία είναι σημαντικότερη από τις λαμαρίνες», είχε δηλώσει πρόσφατα ο Young Sohn, επικεφαλής του τμήματος στρατηγικής της Samsung. «Αν η Apple κατασκευάσει αυτοκίνητα, εμείς θέλουμε να γίνουμε προμηθευτής τους. Το ίδιο και για τις αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ ή οποιονδήποτε άλλον», κατέληξε με νόημα.

Αυτό λοιπόν που θα επιδιώξει η Samsung είναι να αποκτήσει ένα σημαντικό μερίδιο στην αγορά των έξυπνων και δικτυωμένων αυτοκινήτων και παράλληλα να «ανοίξει» αμφίδρομα την αγορά. Να αυξήσει δηλαδή τις πωλήσεις ημιαγωγών, οθονών, εφαρμογών αλλά και αξεσουάρ ή περιφερειακών που θα ενισχύσουν την εμπειρία της δικτυωμένης και smart αυτοκίνησης.