Το Instagram βελτιώνει την αναζήτησή του για να ανταγωνιστεί το TikTok
Shutterstock
Shutterstock
TechCrunch

Το Instagram βελτιώνει την αναζήτησή του για να ανταγωνιστεί το TikTok

Το Instagram επιδιώκει να καταστήσει αποτελεσματικότερη τη λειτουργία αναζήτησης της εφαρμογής, σύμφωνα με τον επικεφαλής Άνταμ Μόσερι, ο οποίος παραδέχθηκε ότι αυτός είναι ένας τομέας που επιδέχεται περιθώρια βελτίωσης για να καταστεί περισσότερο ανταγωνιστικός.

Όπως αναφέρει το TechCrunch, οι παρατηρήσεις, που έγιναν σε ένα πρόσφατο επεισόδιο του podcast «Build Your Tribe», έρχονται σε μια εποχή που οι νεότεροι χρήστες της Gen Z στρέφονται συχνά σε κοινωνικές εφαρμογές όπως το TikTok για απαντήσεις, αντί να χρησιμοποιούν τις παραδοσιακές μηχανές αναζήτησης.

Το Instagram είναι φυσικά και αυτό μέσα σε αυτό το φάσμα, αλλά γνωρίζει ότι η θέση του θα μπορούσε να είναι ισχυρότερη.

«Έχουμε … αρχίσει να επενδύουμε περισσότερο στην αναζήτηση στο Instagram, επειδή υπάρχει τόσο εκπληκτικό περιεχόμενο», δήλωσε.

«Και ειλικρινά, αυτό που αποκαλούμε αναζήτηση περιεχομένου - σε αντίθεση με την αναζήτηση ενός λογαριασμού, την πραγματική αναζήτηση κάποιου είδους περιεχομένου - δεν είναι σε ικανοποιητικό βαθμό στο Instagram», πρόσθεσε.

Παράλληλα, το στέλεχος σημείωσε ότι μέρος του προβλήματος ήταν ότι η ομάδα που εργαζόταν στην αναζήτηση στο Instagram ήταν μικρή, αλλά η Meta «ενίσχυσε» πρόσφατα αυτή την ομάδα με στόχο να παρουσιάσει περισσότερες βελτιώσεις σε αυτό το κομμάτι κατά το επόμενο διάστημα.

«Είναι ένας μακρύς δρόμος, αλλά πιστεύω ότι θα μπορούσε επίσης να είναι ένας πολύ καλός δρόμος για τους ανθρώπους που αναζητούν πράγματα. Μπορείτε να φανταστείτε, για ό,τι κι αν χρησιμοποιείτε το Instagram, θα ήταν υπέροχο να μπορείτε να το βρίσκετε πιο εύκολα», δήλωσε ο Μόσερι.

Ο τρόπος με τον οποίο η gen Z και οι νεότεροι χρήστες αναζητούν περιεχόμενο είναι κάτι που αλλάζει εδώ και αρκετό καιρό.

Η Google εντόπισε πώς το πρόβλημα επηρέαζε το δικό της μέλλον ως πάροχος υπηρεσιών αναζήτησης, όταν, το 2022, ένα στέλεχος της μηχανής αναζήτησης υπέδειξε ότι οι κοινωνικές εφαρμογές όπως το TikTok και το Instagram «έπλητταν» τις βασικές δραστηριότητές της, συμπεριλαμβανομένης της Αναζήτησης και των Χαρτών.

Το περασμένο φθινόπωρο, το TikTok άρχισε να ανταγωνίζεται πιο άμεσα την επιχείρηση διαφημίσεων της Google, επιτρέποντας στους διαφημιζόμενους της να στοχεύουν τη σελίδα αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Διάφορες έρευνες αγοράς έχουν επίσης επιβεβαιώσει αυτή τη μετατόπιση στον τρόπο με τον οποίο οι νεότεροι χρησιμοποιούν το διαδίκτυο και την αναζήτηση στο διαδίκτυο.

Σε μια αμερικανική μελέτη, για παράδειγμα, το Instagram ξεπέρασε το Google Search και άλλους αντιπάλους ως η προτιμώμενη μηχανή αναζήτησης της Gen Z. Αλλά πρόκειται ακόμα για μια οριακή «κούρσα» και όχι για μια «κούρσα» που το Instagram έχει κερδίσει απαραίτητα.

Μια μελέτη της Bernstein Research, την οποία επικαλείται το Fortune τον Απρίλιο του 2024, διαπίστωσε ότι το 45% των Gen Zers είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για αναζητήσεις, ενώ μια μελέτη της HerCampus του 2024, την οποία επικαλείται το eMarketer, διαπίστωσε ότι το 51% των Gen Zers προτιμούν το TikTok έναντι του Google Search, κυρίως για τη μορφή βίντεο μικρής διάρκειας.

Μάλιστα, τα σχόλια του Μόσερι δείχνουν ότι η Meta γνωρίζει ότι το επόμενο πεδίο στο οποίο το Instagram πρέπει να ανταγωνιστεί είναι ως μηχανή αναζήτησης, όχι απλώς ως κοινωνικό δίκτυο για την ενημέρωση των φίλων.