Νέα εποχή στις διαδικτυακές αγορές: Το όραμα της Perplexity AI για μια πιο έξυπνη αγορά
Shutterstock
Shutterstock

Νέα εποχή στις διαδικτυακές αγορές: Το όραμα της Perplexity AI για μια πιο έξυπνη αγορά

Η Perplexity κυκλοφόρησε πρόσφατα έναν μηχανισμό αγορών με Τεχνητή Νοημοσύνη που κάνει συστάσεις σε αποτελέσματα αναζήτησης και επιτρέπει στους χρήστες να παραγγέλλουν χωρίς να επισκεφτούν τον ιστότοπο ενός λιανοπωλητή.

Αυτή η δυνατότητα, που ονομάζεται Buy with Pro, επιτρέπει στους πελάτες επί πληρωμή στις ΗΠΑ να ελέγχουν τα προϊόντα από επιλεγμένους εμπόρους απευθείας στην εφαρμογή της Perplexity.

Όπως αναφέρει το Tech Crunch, η Perplexity μπορεί να είναι η πρώτη μεγάλη start up Τεχνητής Νοημοσύνης που προσφέρει κάτι τέτοιο, ωστόσο και άλλοι εξερευνούν τον χώρο εδώ και καιρό - οπότε αναμένετε να δούμε περισσότερους αντιπροσώπους αγορών Τεχνητής Νοημοσύνης το 2025. 

Ειδικότερα, η OpenAI και η Google φέρονται να αναπτύσσουν τους δικούς τους μηχανισμούς αγορών Τεχνητής Νοημοσύνης που μπορούν να κάνουν διάφορες παραγγελίες, όπως κρατήσεις πτήσεων και ξενοδοχείων. Θα ήταν επίσης λογικό για την Amazon, όπου εκατομμύρια άνθρωποι ήδη αναζητούν προϊόντα, να εξελίξει το AI chatbot της, Rufus.

Οι εταιρείες τεχνολογίας χρησιμοποιούν ένα μείγμα νέων και παλαιών τεχνικών για να παρακάμψουν τα «αναχώματα» που έχουν βάλει οι λιανοπωλητές του διαδικτύου, για να εμποδίσουν τα ανεπιθύμητα bots να χρησιμοποιούν τους ιστότοπούς τους.

Η Rabbit κυκλοφόρησε το LAM Playground, το οποίο επιτρέπει την Τεχνητή Νοημοσύνη να πλοηγείται σε ιστότοπους για λογαριασμό ενός χρήστη χρησιμοποιώντας έναν υπολογιστή σε ένα κέντρο δεδομένων. 

Η Perplexity συνεργάζεται με την Stripe για να αξιοποιήσει τις χρεωστικές κάρτες μιας χρήσης επιτρέποντας στο μηχανισμό Τεχνητής Νοημοσύνης της Perplexity να κάνει αγορές στο διαδίκτυο, χωρίς να χρειάζεται πρόσβαση σε ολόκληρο τον τραπεζικό λογαριασμό του χρήστη.

Αρκετές εταιρείες - όπως η Google, η Amazon, η Apple και η Shopify - γνωρίζουν ήδη τις πληροφορίες χρέωσης των πελατών τους και συμπληρώνουν τακτικά τα προσωπικά στοιχεία αυτόματα όταν γίνονται οι ηλεκτρονικές αγορές. 

Ακριβώς όπως τα AI chatbots έχουν αποδειχθεί χρήσιμα για την ανάδειξη πληροφοριών που είναι δύσκολο να βρεθούν μέσω των μηχανών αναζήτησης, οι μηχανισμοί αγορών Τεχνητής Νοημοσύνης έχουν τη δυνατότητα να βρουν προϊόντα ή προσφορές που διαφορετικά δεν θα μπορούσαν να βρουν οι χρήστες.

Θεωρητικά, αυτά τα εργαλεία θα μπορούσαν να εξοικονομήσουν ώρες στην αναζήτηση μιας φθηνής πτήσης ή να να βοηθήσουν στον εύκολο εντοπισμό ενός καλού δώρου γενεθλίων.