Ο «οδικός χάρτης» της Tesla για την AI δίνει μια εικόνα για το μέλλον της εταιρείας
Shutterstock
Shutterstock

Ο «οδικός χάρτης» της Tesla για την AI δίνει μια εικόνα για το μέλλον της εταιρείας

Η ομάδα ΑΙ της Tesla δημοσίευσε την Πέμπτη τον οδικό της χάρτη για τους επόμενους μήνες, επιβεβαιώνοντας τον στόχο της να λανσάρει την τεχνολογία αυτόματης οδήγησης της εταιρείας σε δύο νέες αγορές στις αρχές του επόμενου έτους.

Το λογισμικό υποβοήθησης οδηγού της Tesla, Full Self-Driving (FSD), ξεκίνησε αρχικά στις ΗΠΑ τον Οκτώβριο του 2020 ως λειτουργία beta. Έκτοτε, η τεχνολογία έχει γίνει όλο και πιο προηγμένη, με την αναβάθμισή της από «Beta» σε «Supervised» τον Απρίλιο. Η κυρίως «αισθητική» αυτή αλλαγή ήρθε με την αφαίρεση ορισμένων προειδοποιητικών διατυπώσεων της Tesla, συμπεριλαμβανομένης μιας δήλωσης που προειδοποιούσε τους οδηγούς ότι το FSD «μπορεί να κάνει το λάθος πράγμα τη χειρότερη στιγμή» και τους υπενθύμιζε να «κρατάτε πάντα τα χέρια σας στο τιμόνι».

Η Tesla θα πρέπει να εξασφαλίσει τη ρυθμιστική έγκριση για την τεχνολογία της από τις τοπικές ρυθμιστικές αρχές προτού αρχίσει να πωλεί τα πακέτα της, αναφέρει ο ιστότοπος Quartz.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η μόνη τεχνολογία αυτοοδήγησης που επιτρέπεται επί του παρόντος να κυκλοφορεί στους δρόμους είναι αυτή της Ford Motor Co., ενώ η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει εγκρίνει τόσο τα συστήματα της Ford όσο και της BMW.

Παράλληλα, ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla Ίλον Μασκ επισκέφθηκε το Πεκίνο νωρίτερα φέτος, καθώς η εταιρεία ετοιμαζόταν να καταχωρίσει το λογισμικό της στις κινεζικές αρχές.

«Αρκετά σύντομα, θα ζητήσουμε ρυθμιστική έγκριση του FSD της Tesla στην Ευρώπη, την Κίνα και άλλες χώρες», δήλωσε ο Μασκ  τον Ιούλιο. «Και νομίζω ότι είναι πιθανό να τη λάβουμε πριν από το τέλος του έτους, γεγονός που θα αποτελέσει προφανώς κινητήρια δύναμη για τη ζήτηση σε αυτές τις περιοχές».

Ο Μασκ έγραψε την Πέμπτη στο X ότι οι δεξιοτίμονες αγορές αναμένεται να λάβουν το FSD αργότερα στο πρώτο τρίμηνο του 2025 ή στις αρχές του δεύτερου τριμήνου, εν αναμονή της έγκρισης των ρυθμιστικών αρχών.

Ο Μασκ έχει αναγάγει την επέκταση του FSD σε κεντρικό στόχο της Tesla στην στροφή της εταιρείας προς τα οχήματα χωρίς οδηγό και προς ένα στόλο αυτοκινούμενων ρομποταξί. Προκειμένου να σημειώσει πρόοδο στην ανάπτυξη του λογισμικού - και να «κερδίσει» τις ρυθμιστικές αρχές - η Tesla πρέπει να συνεχίσει να συλλέγει δεδομένα. Από το δεύτερο τρίμηνο, οι πελάτες της Tesla έχουν διανύσει περίπου 2,5 δισεκατομμύρια χιλιόμετρα (1,6 δισ. μίλια) με ενεργοποιημένο το FSD.

Μάλιστα, ο Μασκ επέβαλε τον Μάρτιο στους νέους πελάτες να κάνουν μια δοκιμαστική βόλτα με το FSD, με την εταιρεία να προσφέρει αργότερα στους πελάτες της μια δωρεάν δοκιμή ενός μήνα που είχε εξαιρετικά περιορισμένη επιτυχία. Η Tesla έχει επίσης μειώσει επανειλημμένα την τιμή του FSD, το οποίο κοστίζει πλέον 99 δολάρια το μήνα για τους οδηγούς στις ΗΠΑ. Ο CFO της Tesla Βαϊμπχαβ Τανέγια δήλωσε ότι αναμένει ότι το FSD θα αυξήσει τις πωλήσεις, κυρίως χάρη στη μειωμένη τιμή του.

Ο οδικός χάρτης AI της εταιρείας περιλαμβάνει επίσης το λανσάρισμα της λειτουργίας Actually Smart Summon, η οποία κυκλοφόρησε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, και τη διάθεση του FSD για τους ιδιοκτήτες Cybertruck. Τον Οκτώβριο, η Tesla δήλωσε ότι σκοπεύει να λανσάρει την έκδοση 13 του FSD.