Οι χρήστες smartphones προτιμούν τις δωρεάν εφαρμογές

Οι χρήστες smartphones προτιμούν τις δωρεάν εφαρμογές

Περισσότεροι από τους μισούς χρήστες smartphones δεν ξοδεύουν καθόλου χρήματα για την αγορά εφαρμογών ωστόσο οι χρήστες που έχουν ήδη εγκαταστημένες εφαρμογές στη συσκευή τους εμφανίζονται πιο πρόθυμοι να βάλουν το χέρι στην τσέπη για in-app συναλλαγές.

Αυτό προκύπτει από την τελευταία έρευνα της Gartner, εταιρεία ερευνών που επικεντρώνεται στην αγορά της τεχνολογίας, σύμφωνα με την οποία η πολυδιαφημισμένη αγορά των εφαρμογών δεν είναι τελικά η κότα που κάνει το χρυσό αυγό.

Η έρευνα η οποία πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 3.000 χρηστών smartphones στις ΗΠΑ, τη Βρετανία και την Κίνα έδειξε ότι οι in-app συναλλαγές – δηλαδή οι αγορές μέσω εφαρμογών οι οποίες ήδη είναι εγκατεστημένες στις συσκευές – αυξήθηκαν κατά 26% το 2016. Αντίθετα, οι αγορές νέων εφαρμογών αυξήθηκαν με το αναιμικό 4% τη χρονιά που πέρασε, γεγονός που δείχνει ότι οι χρήστες smartphones, σε πρώτη φάση τουλάχιστον προτιμούν να κατεβάσουν κάποια δωρεάν εφαρμογή και ίσως στη συνέχεια να προχωρήσουν σε κάποια αγορά εντός της εφαρμογής.



Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο της έρευνας είναι και το ότι οι όποιες αγορές συνδέονται με την ηλικία και το φύλο των χρηστών, Συγκεκριμένα οι χρήστες 25 έως 34 ετών φέρονται να ξοδεύουν τα μεγαλύτερα ποσά τόσο για την αγορά νέων εφαρμογών όσο και για αγορές εντός των εφαρμογών. Συγκεκριμένα για νέες εφαρμογές ξοδεύουν $13,40 κάθε τρίμηνο ενώ για in-app συναλλαγές περίπου $19 το τρίμηνο.

Η έρευνα έδειξε επίσης σημαντική διαφοροποίηση μεταξύ αντρών και γυναικών, όσον αφορά τα ποσά που ξοδεύουν σε εφαρμογές. Ειδικότερα, οι γυναίκες ξοδεύουν σημαντικά λιγότερα ποσά αλλά επίσης χρησιμοποιούν και πολύ λιγότερο τις εφαρμογές που αγοράζουν. Επίσης, ακολουθούν το freemium μοντέλο, δηλαδή αγοράζουν δωρεάν εφαρμογές και στη συνέχεια τις αναβαθμίζουν μέσω αγορών.

Η Gartner καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο τομέα πρέπει να εμπλουτίσουν το προσφερόμενο περιεχόμενο στις εφαρμογές τους προκειμένου να δελεάσουν τους τελικούς καταναλωτές.