Το 2024 είναι πολύ πιθανό ρομποτικά οχήματα με Τεχνητή Νοημοσύνη να παραδίδουν δέματα με τρόφιμα σε ζώνες συγκρούσεων και καταστροφών σε μια κίνηση που αποσκοπεί στο να προστατεύσουν τις ζωές των εργαζομένων σε ανθρωπιστικές οργανώσεις.
Οι επιθέσεις εναντίον εργαζομένων σε ανθρωπιστικές οργανώσεις έχουν ενταθεί τα τελευταία χρόνια εν μέσω του υψηλότερου αριθμού βίαιων συγκρούσεων από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη.
Μόνο η υπηρεσία επισιτιστικής βοήθειας του ΟΗΕ (WFP), έχασε τρεις εργαζόμενους νωρίτερα φέτος στη σύγκρουση στο Σουδάν.
«Μερικές φορές είναι πολύ επικίνδυνο να στείλουμε έναν οδηγό ή προσωπικό της WFP (Υπηρεσία Επισιτιστικής Βοήθειας). Έτσι, η χρήση αυτής της τεχνολογίας θα μπορούσε στην πραγματικότητα να είναι μια αλλαγή σταδιακής προόδου», δήλωσε ο Μπέρνχαρντ Κόβατς, επικεφαλής του τμήματος καινοτομίας της Υπηρεσίας.
Ο Kόβατς στο περιθώριο ενός συνεδρίου που διοργάνωσε η Διεθνής Ένωση Τηλεπικοινωνιών στη Γενεύη τόνισε ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να συμβάλει στην επίτευξη των παγκόσμιων στόχων του ΟΗΕ, όπως η εξάλειψη της πείνας.
Τα φορτηγά είναι αμφίβια και μπορούν να μεταφέρουν περίπου 1-2 τόνους τροφίμων το καθένα. Για πρώτη φορά σχεδιάστηκαν κατά τη διάρκεια της μάχης για το Χαλέπι της Συρίας, μεταξύ 2012 και 2016, όταν οι εργαζόμενοι σε ανθρωπιστικές οργανώσεις αγωνίζονταν να μεταφέρουν βοήθεια στα πολιορκημένα τμήματα της πόλης, δήλωσε ο Kόβατς.
Οι εναέριες ρίψεις ήταν ακριβές και απαιτούσαν μεγάλους χώρους που δεν ήταν άμεσα διαθέσιμοι σε εκείνο το τμήμα της Συρίας, είπε.
Ο οργανισμός του ΟΗΕ χρησιμοποιεί ήδη περίπου 50 από τα οχήματα στο Νότιο Σουδάν, αλλά προς το παρόν χρειάζονται οδηγούς. Στο πλαίσιο του προγράμματος AHEAD (Αυτόνομες Συσκευές Ανθρωπιστικής Βοήθειας Έκτακτης Ανάγκης) με το Γερμανικό Κέντρο Αεροδιαστημικής (DLR), η WFP θα τα δοκιμάσει χωρίς οδηγούς στις αρχές του επόμενου έτους, δήλωσε ο Kόβατς
Η Τεχνητή Νοημοσύνη χρησιμοποιείται για τον συνδυασμό δεδομένων που συλλέγονται από διάφορες πηγές, συμπεριλαμβανομένων των δορυφόρων και των αισθητήρων, επιτρέποντας στους απομακρυσμένους οδηγούς να κατευθύνουν τα οχήματα.
Το Νότιο Σουδάν, όπου περίπου 7,7 εκατομμύρια άνθρωποι αντιμετωπίζουν σοβαρή επισιτιστική ανασφάλεια και οι πλημμύρες δυσχεραίνουν την πρόσβαση, θα είναι το πρώτο μέρος για την ανάπτυξη, δήλωσε ο Kόβατς.