Του Γιάννη Γορανίτη
H δημοφιλέστερη υπηρεσία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αποκάλυψε πριν λίγες ώρες το νέο «πρόσωπό» της. Οι αλλαγές, βέβαια, δεν μένουν στην εξωτερική εμφάνιση και τον σχεδιασμό του Gmail –όπως σε παλαιότερα redesign– αλλά επεκτείνονται σε σειρά νέων λειτουργιών και χαρακτηριστικών.
Σύμφωνα με τον Product Manager της εφαρμογής, Matthew Izatt, στόχος των νέων αλλαγών είναι αφενός να βελτιώσουν την παραγωγικότητα των εργαζομένων, και αφετέρου να ενισχύσουν την ασφάλεια όλων των χρηστών.
Στην πράξη, όμως, οι νέες λειτουργίες στοχεύουν στη διατήρηση και την αύξηση της πελατειακής βάσης του Gmail (εκτιμάται σε περίπου 1,5 δισ. λογαριασμούς), αλλά και στη μεγιστοποίηση του χρόνου που παραμένει ο χρήστης συνδεδεμένος. Μην ξεχνάμε, ότι το Gmail παραμένει μια δωρεάν υπηρεσία που βασίζεται αποκλειστικά στα έσοδα από διαφημίσεις.
Έξυπνες λειτουργίες και υπενθυμίσεις
Από τα νέα χαρακτηριστικά ξεχωρίζει η λειτουργία της «έξυπνης απάντησης», χάρη στην οποία μπορείτε να απαντάτε ταχύτερα στα emails, αλλά και η δυνατότητα «snooze», ώστε να δείτε κάποιο μήνυμα ξανά μετά από μερικές ώρες.
Πλέον, στην κεντρική σελίδα των Εισερχόμενων, θα εμφανίζονται και διακριτικές ειδοποιήσεις, που θα σας υπενθυμίζουν π.χ. κάποιο email στο οποίο δεν έχετε απαντήσει ή ένα μήνυμα που έχει μείνει για πολλές ώρες στα Πρόχειρα.
Εντυπωσιακή είναι και η δυνατότητα «αυτοκαταστροφής» ενός μηνύματος, μέσω προσθήκης ημερομηνίας λήξης της χρήσης του από συγκεκριμένο παραλήπτη. Με αυτό τον τρόπο θα γίνεται ευκολότερος ο έλεγχος των προσωπικών πληροφοριών.
Στην ίδια κατεύθυνση, κινείται και η δυνατότητα κατάργησης της επιλογής προώθησης, αντιγραφής, download ή εκτύπωσης συγκεκριμένων emails (όσων π.χ. περιέχουν ευαίσθητες πληροφορίες και προσωπικά δεδομένα όπως αριθμοί τραπεζικού λογαριασμού, ταυτότητας κ.ά.).
Επιπλέον, το Gmail θα σας προτείνει την κατάργηση εγγραφής από διαφημιστικά email, ενημερωτικά δελτία ή προσφορές που δεν ανοίγετε συχνά (ή ποτέ) ή απλώς δεν σας ενδιαφέρουν πλέον (π.χ. για ένα ταξίδι που έχετε ήδη πραγματοποιήσει ή για ένα προϊόν που έχετε ήδη αγοράσει). Επίσης, θα ενισχυθεί η προστασία από κακόβουλα μηνύματα, ακόμη κι αν ο αποστολέας περιλαμβάνεται στη λίστα επαφών σας, στοχεύοντας στη μείωση των διαρκώς αυξανόμενων περιστατικών phishing.
Μία από τις βασικότερες αλλαγές στο νέο Gmail είναι η δυνατότητα να κλικάρετε μια συνημμένη φωτογραφία και να δείτε το περιεχόμενό της χωρίς να χρειαστεί να την κατεβάσετε. Με αυτό τον τρόπο, εξοικονομείτε χρόνο, ενώ μειώνετε τον κίνδυνο λήψης ενός κακόβουλου αρχείου.
Ενσωμάτωση κι άλλων εφαρμογών και λιγότεροι περισπασμοί
Μπορείτε επίσης, μέσω της εφαρμογής να χρησιμοποιήσετε άλλα δημοφιλή apps της Google χωρίς να αλλάξετε tab ή παράθυρο. Μπορείτε για παράδειγμα να δείτε και να επεξεργαστείτε τις καταχωρήσεις στο Calendar, τις σημειώσεις στο και τις υποχρεώσεις στο Tasks.
Αναμορφωμένη θα είναι και η εφαρμογή για κινητά, με βασικότερη αλλαγή τη λειτουργία ειδοποιήσεων «υψηλής προτεραιότητας», ώστε να αποφεύγεται στο βαθμό του δυνατού ο περισπασμός του χρήστη από ειδοποιήσεις για δευτερεύοντα email ή διαφημιστικά.
Προκειμένου να συμβούν όλα αυτά, η Google αξιοποιεί αναβαθμισμένες λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης και μηχανικής μάθησης. Τα πρώτα δείγματα από προηγούμενες εκδόσεις του Gmail είναι μεν ικανοποιητικά, αλλά όχι απολύτως επιτυχημένα – ειδικά αν κρίνουμε από την αυτόματη κατηγοριοποίηση των μηνυμάτων που ήδη εφαρμόζεται.
Πότε εφαρμόζονται οι νέες αλλαγές
Η Google έχει δώσει ήδη πρόσβαση στο νέο Gmail σε ορισμένους χρήστες. Τις επόμενες ημέρες ο αριθμός των χρηστών θα αυξηθεί σημαντικά, ενώ πολύ σύντομα (χωρίς να διευκρινίζεται πότε) όλοι οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν τις νέες λειτουργίες.
Η επιλογή θα προσφέρεται μέσω των Ρυθμίσεων, από όπου ο χρήστης θα κλικάρει το «Δοκιμάστε το νέο Gmail», ενώ θα έχει τη δυνατότητα επανόδου στο κλασικό Gmail. Αναλυτικές πληροφορίες για τον τρόπο λειτουργίας του νέου Gmail για επαγγελματική χρήση θα βρείτε εδώ. https://gsuiteupdates.googleblog.com/