Ενδιαφέροντα είναι τα ευρήματα έρευνας σχετικά με την αγορά και τη χρήση smartphones από τους Έλληνες τον τελευταίο χρόνο.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έρευνα που έκανε η εταιρεία, Focus Bari, το 44% των ερωτηθέντων απάντησε πως αγόρασε συσκευή κινητού τηλεφώνου τους προηγούμενους 12 μήνες, ενώ ανάμεσα στις ηλεκτρονικές συσκευές που αγοράζουν οι Έλληνες, το κινητό βρίσκεται με διαφορά στην πρώτη θέση των προτιμήσεών τους.
Στην ερώτηση “ποια ηλεκτρονική συσκευή αγοράσατε τους τελευταίους 12 μήνες” το 44% απαντά το κινητό τηλέφωνο, με τον μέσο όρο σε 18 άλλες χώρες να είναι στο 32%. Στο μεταξύ, το 22% των Ελλήνων απαντά ότι το τελευταίο 12μηνο αγόρασε μια συσκευή τηλεόρασης, το 17% ηλεκτρονικό υπολογιστή ή laptop, το 17% smart watches και ένα 15% ότι αγόρασε tablet.
Σε διεθνές επίπεδο, το 32% απαντά ότι αγόρασε ένα κινητό τηλέφωνο τους προηγούμενους 12 μήνες, το 15% ότι απέκτησε μια νέα τηλεόραση, το 17% ότι αγόρασε ηλεκτρονικό υπολογιστή ή laptop, το 14% ότι πήρε ένα smart watch και το 12% ένα tablet.
Μάλιστα, σύμφωνα με έρευνα της Focus Bari, η Ελλάδα προηγείται του μέσου όρου 19 χωρών, καταλαμβάνοντας την 5η θέση στις αγορές smartphones τους τελευταίους 12 μήνες. Τα ποσοστά των Ελλήνων στην αγορά κινητού τηλέφωνου ξεπερνούν μόνο το Μεξικό και η Κίνα, όπου το 47% των καταναλωτών δηλώνει ότι αγόρασε κινητό τους προηγούμενους 12 μήνες. Στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και στην Ινδία, τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 46% και 45%, ενώ η Ελλάδα ακολουθεί με 44%.
Πηγή: Focus Bari
Γιατί οι Ευρωπαίοι δεν αγόρασαν κινητά
Στα υπόλοιπα ευρωπαϊκά κράτη, οι αγορές κινητών τηλεφώνων τους περασμένους 12 μήνες κινήθηκαν σε πολύ χαμηλότερα ποσοστά: 36% στην Ισπανία, 30% στην Ιταλία, 27% στη Σουηδία, 26% στη Γαλλία, 25% στη Γερμανία.
Ακόμη χαμηλότερα είναι τα ποσοστά των Δανών και των Βρετανών, που αγόρασαν τον τελευταίο χρόνο κινητό τηλέφωνο: 23% και 19% αντίστοιχα.
Πηγή: Focus Bari
Η τιμή και τα χαρακτηριστικά τα βασικά κριτήρια για την επιλογή smartphone.
Οι Έλληνες, όπως και οι υπόλοιποι πολίτες, έχουν ως βασικό κριτήριο επιλογής ενός κινητού την τιμή και τα χαρακτηριστικά της συσκευής, ενώ το design έπεται σημαντικά ως κριτήριο αγοράς.
Έτσι, τα κριτήρια με τα οποία ο Έλληνας καταναλωτής αγοράζει μια συσκευή κινητού είναι: 1. Ήταν σε πολύ καλή τιμή, 2. Είχε τα χαρακτηριστικά που θέλω, 3. Είναι μια μάρκα που εκτιμώ, 4. Είναι εύκολο στη χρήση, 5. Είχε δυνατότητα σύνδεσης/ενσωμάτωσης με άλλες συσκευές, 6. Είχε πολύ ωραίο Design, 7. Προσφέρει προστασία απορρήτου/ασφάλεια δεδομένων, 8. Ήταν το πιο τελευταίο Μοντέλο, 9. Μου άρεσε το χρώμα, 10. Είναι ένα προϊόν βιώσιμο/φιλικό προς το περιβάλλον.
Η φιλικότητα στο περιβάλλον φαίνεται να παίζει μικρό ρόλο κατά τη αγορά ενός κινητού τηλεφώνου, καθώς επικρατεί η άποψη ότι οι συσκευές, που βοηθούν τον πλανήτη, είναι πιο ακριβές.
Παρ’ όλα αυτά, η σημαντικότητα της προστασίας του περιβάλλοντος ως κριτήριο επιλογής για μελλοντικές αγορές ηλεκτρονικών συσκευών παρουσιάζει αυξητική τάση τόσο στην Ελλάδα, όσο και διεθνώς.
Πηγή: Focus Bari