Λίγο περισσότερο από τις μισές συνολικές πωλήσεις της Microsoft κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους προήλθαν από πελάτες στις ΗΠΑ.
Σ. Ναντέλα: Η Microsoft επικεντρώνεται κυρίως στην παγκόσμια αγορά εκτός Κίνας
AP Photo / Eric Risberg
AP Photo / Eric Risberg
CNBC

Σ. Ναντέλα: Η Microsoft επικεντρώνεται κυρίως στην παγκόσμια αγορά εκτός Κίνας

Λίγο περισσότερο από τις μισές συνολικές πωλήσεις της Microsoft κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους προήλθαν από πελάτες στις ΗΠΑ.

Η Microsoft δεν επικεντρώνει την προσοχή της στην κινεζική αγορά, αν και η εταιρεία έχει Κινέζους πελάτες με δραστηριότητες εκτός Κίνας, δήλωσε την Τετάρτη ο διευθύνων σύμβουλος της Microsoft, Σάτια Ναντέλα.  Όπως σημειώνει το CNBC, οι δηλώσεις του Ναντέλα έρχονται την ώρα που οι ηγέτες επιχειρήσεων συναντώνται στο Σαν Φρανσίσκο μαζί με τον πρόεδρο των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν και τον πρόεδρο της Κίνας Σι Τζινπινγκ. Τον Οκτώβριο, το υπουργείο Εμπορίου των ΗΠΑ δήλωσε ότι θα επιβάλει πρόσθετους περιορισμούς στις εξαγωγές τσιπ τεχνητής νοημοσύνης για την Κίνα.

«Επικεντρωνόμαστε κυρίως στην παγκόσμια αγορά εκτός Κίνας», δήλωσε ο Ναντέλα στον Τζον Φορτ του CNBC κατά τη διάρκεια του συνεδρίου Ignite της Microsoft στο Σιάτλ. "Πολλές από τις κινεζικές πολυεθνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται εκτός Κίνας είναι οι μεγαλύτεροι πελάτες μας στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI), ίσως".

Συγκεκριμένα, η Microsoft παρέχει υπηρεσίες AI, μεταξύ άλλων, στον κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων Li Auto και στην εταιρεία ηλεκτρονικών Xiaomi.

Η Microsoft έχει μια πιο μεγάλη παρουσία στην Κίνα απ' ό,τι ορισμένοι από τους ανταγωνιστές της: οι εφαρμογές Facebook και Instagram της Meta δεν λειτουργούν επίσημα στην Κίνα, ούτε η μηχανή αναζήτησης της Google. Η Amazon έκλεισε την online αγορά της στην Κίνα το 2019.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της Microsoft σχετικά με την παρουσία της στην Κίνα, δραστηριοποιείται εκεί από το 1992. Η μηχανή αναζήτησης Bing είναι προσβάσιμη στην Κίνα από το 2009, αναφέρει το CNBC.

O CEO της Microsoft αναγνώρισε την Τετάρτη ότι η κυβέρνηση των ΗΠΑ έχει σημαντικούς περιορισμούς που πρέπει να ακολουθήσει όταν πρόκειται για επιχειρηματικές δραστηριότητες στην Κίνα. «Είναι σαφές ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν ένα συγκεκριμένο σύνολο πολιτικών αποφάσεων που λαμβάνουν σχετικά με το τι σημαίνει τόσο το εμπόριο και ο ανταγωνισμός όσο και η εθνική ασφάλεια», δήλωσε, προσθέτοντάς ότι η εταιρία υπόκειται σε ό,τι αποφασίζει η κυβέρνηση των ΗΠΑ και θα συμμορφωθεί με αυτά.

Λίγο περισσότερο από τις μισές συνολικές πωλήσεις της Microsoft κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους προήλθαν από πελάτες στις ΗΠΑ. Ενώ όμως η Microsoft δεν βασίζεται στην Κίνα για πολύ μεγάλα έσοδα, η εταιρεία εξαρτάται από τη χώρα για την κατασκευή.

«Τουλάχιστον για εμάς, σήμερα, το μεγαλύτερο μέρος της επιχείρησής μας βρίσκεται στις Ηνωμένες Πολιτείες και στην Ευρώπη και στην υπόλοιπη Ασία, και έτσι δεν το βλέπουμε ως ένα μεγάλο, σημαντικό ζήτημα για εμάς, ειλικρινά, εκτός από οποιαδήποτε διαταραχή στην αλυσίδα εφοδιασμού», δήλωσε ο Ναντέλα.