Του Γιάννη Γορανίτη
Το ερώτημα είναι ρητορικό. Η γνωστή κινεζική εταιρεία θέλει ό,τι και οι υπόλοιποι κατασκευαστές κινητών τηλεφώνων: μερίδιο από την εγχώρια πίτα, που παρά την κρίση διατηρείται σε ικανοποιητικά επίπεδα.
Το άνοιγμά της Xiaomi προς τη Δύση γίνεται μετά την κάμψη των πωλήσεων που καταγράφηκε στην κινεζική αγορά και σύμφωνα με επιτελείς της εταιρείας αποτελεί στρατηγική επιλογή, ιδιαίτερα σημαντική για τα επόμενα βήματά της, αφού λογικά συνειδητοποιούν ότι ο εγχώριος ανταγωνισμός είναι πλέον πανίσχυρος και πολύ δύσκολα θα ανακτήσουν τα μερίδια τους.
Η Xiaomi, η οποία ιδρύθηκε μόλις το 2010, μέσα σε λίγα χρόνια είδε τις πωλήσεις της να εκτινάσσονται σε δυσθεώρητα ύψη. Το 2014 μάλιστα πούλησε 61 εκατομμύρια τεμάχια μόνο στην αγορά της Κίνας. Η πορεία της έκτοτε δεν ήταν η αναμενόμενη και σύμφωνα με τα στοιχεία της IDC οι πωλήσεις της μειώθηκαν κατά 12% το 2015, ενώ και η φετινή χρονιά δεν ήταν καλή εμπορικά, αφού το μερίδιο της στην Κίνα συρρικνώθηκε κατά 45% (το γ΄ τρίμηνο του έτους).
Η Ελλάδα λοιπόν γίνεται μία από τις πρώτες ευρωπαϊκές αγορές στις οποίες η Xiaomi διαθέτει επίσημα τα προϊόντα της –ή έστω ορισμένα από αυτά σε ειδικές εκδόσεις, που πληρούν τις λειτουργικές και κανονιστικές προδιαγραφές της ΕΕ. Για τη διανομή στη χώρα μας επέλεξε την Info Quest Technologies, εταιρεία του ομίλου Quest, με πολυετή εμπειρία στον κλάδο της διανομής προϊόντων Πληροφορικής.
Αυτά είναι τα πρώτα Xiaomi στην Ελλάδα
Τα πρώτα κινητά της Xiaomi που θα κυκλοφορήσουν στην ελληνική αγορά είναι δύο mid-range μοντέλα της σειράς Mi. Αμφότερα θα διαθέτουν ελληνικό περιβάλλον χρήσης, μεταφρασμένη τεκμηρίωση και οδηγίες, ενώ θα συνοδεύονται από διετή εγγύηση καλής λειτουργίας.
Το Redmi Note 3 βασίζεται σε εξαπύρηνο επεξεργαστή Snapdragon 650 (ήταν άλλωστε το πρώτο κινητό που τον αξιοποίησε), ενώ χάρη στον επεξεργαστή γραφικών Adreno 510 επιτρέπει το gaming υψηλής ανάλυσης και την αψεγάδιαστη αναπαραγωγή βίντεο. Διαθέτει μνήμη RAM 3GB, επιτρέποντας το multitasking, αποθηκευτικό χώρο 32GB, μεγάλη μπαταρία 4050mAh, που αντέχει έως 22 ημέρες σε κατάσταση standby.
Η οθόνη του έχει διαγώνιο 5,5” και ανάλυση 1080p, ενώ η κάμερα του διαθέτει αισθητήρα 16MP με τεχνολογία Phase Detection Autofocus (PDAF) για ακριβέστερη εστίαση και μεγαλύτερη λεπτομέρεια. Το Redmi Note 3 προσφέρει λειτουργίες που συναντάμε σε κατά πολύ ακριβότερα smartphones, όπως τον ταχύτατο αισθητήρα δακτυλικού αποτυπώματος, αλλά και το ποιοτικό μεταλλικό φινίρισμα, που συντείνει στη διατήρηση του βάρους στα μόλις 164 γραμμάρια.
Τα πρώτα Mi Phone που διαθέτει η Info Quest Technologies μέσω του επιλεγμένου δικτύου συνεργατών της, είναι το Redmi 3S και Redmi Note 3. Το Redmi 3S, με οθόνη οθόνη 5" HD, διαθέτει ένα ποιοτικό μεταλλικό περίβλημα υψηλής αισθητικής, υποστηρίζεται από τον πανίσχυρο 64-bit, 8πύρηνο επεξεργαστή Qualcomm® SnapdragonTM 430, διαθέτει 3GB RAM, μνήμη 32GB, μεγάλης χωρητικότητας μπαταρία των 4100mAh , κάμερα 13MP Phase Detection Autofocus (PDAF) και αισθητήρα δακτυλικού αποτυπώματος.
Η τιμή του στη χώρα μας εκτιμάται στα 229€ και διατίθεται ήδη μέσω του δικτύου καταστημάτων Γερμανός, τον Κωτσόβολο, και το You.gr.
Ακόμη πιο οικονομικό
Το Redmi 3s διαθέτει HD οθόνη 5 ιντσών και ενσωματώνει τον πανίσχυρο οκαπύρηνο επεξεργαστή 64-bit Qualcomm Snapdragon 430, 32GB αποθηκευτικού χώρου, που αν δεν σας αρκούν επεκτείνονται έως τα 128GB μέσω microSD καρτών. Η κάμερα του έχει ανάλυση 13MP και αξιοποιεί επίσης το Phase Detection Autofocus. Ένα άλλο κοινό χαρακτηριστικό κοινό με το μεγάλο του «αδερφάκι» είναι ο αισθητήρας δακτυλικού αποτυπώματος.
Σε αμφότερα τα Redmi είναι προεγκατεστημένο το λογισμικό MIUI, που «κουμπώνει» πάνω από το Android, παρέχοντας επιπλέον δυνατότητες και ευκολίες στον χρήστη. Το Redmi 3s διατίθεται σε γκρι και χρυσό στην τιμή 189€ -ή και φθηνότερα αν το αποκτήσετε από τον Γερμανό, με σύνδεση στα προγράμματα κινητής της Cosmote.
Τα επόμενα βήματα
Η Info Quest Technologies σκοπεύει να διαθέσει και άλλα μοντέλα της Xiaomi στη χώρα μας, αν και δεν είναι βέβαιο αν θα δούμε το Mi Mix, το smartphone που «αντέγραψε το iPhone 8 πριν καν αυτό παρουσιαστεί».
Οι προκλητικά χαμηλές τιμές σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό αποτελούν τον πολιορκητικό κριό της Xiaomi για τις ευρωπαϊκές αγορές. Η ίδια τακτική άλλωστε της έδωσε την αρχική ώθηση στην κινεζική αγορά, αν και δεν φάνηκε αρκετή για να την κρατήσει στην κορυφή. Πλέον έχει υποχωρήσει στην τέταρτη θέση της σχετικής λίστας, πίσω από τις επίσης κινεζικές Huawei, Oppo and Vivo, αλλά πάνω από την Apple και τη Samsung.
Όπως όμως δήλωσε ο αντιπρόεδρος της εταιρείας, Hugo Barra στο Reuters, η πτώση των πωλήσεων δεν θα επηρεάσει την αποτίμηση της εταιρείας, καθώς δεν βγάζουν ούτε σεντ από τις πωλήσεις των κινητών. Αντίθετα προσδοκούν σε κέρδη από το λογισμικό και παράλληλες υπηρεσίες.
Μένει να δούμε αν το “Mission Impossible” που σημαίνει το “MI” στον λογότυπό της θα αποδειχθεί “possible”.
Πληροφορίες για τα κινητά της Xiaomi στο επίσημο ελληνικό site.